29 Nisan 2009 Çarşamba

Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılması Hakkında Yönetmelik

Ekli “Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılması Hakkında Yönetmelik”in yürürlüğe konulması; Maliye Bakanlığının 3/3/2009 tarihli ve 2394 sayılı yazısı üzerine, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 2 nci ve 212 nci maddelerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 6/3/2009 tarihinde kararlaştırılmıştır.

Karar Sayısı : 2009/14815
metne ulaşmak için tıklayın...

Malî Hizmetler Uzmanlığı Yönetmeliği

25 Ağustos 2007 CUMARTESİ
Resmî Gazete
Sayı : 26624
YÖNETMELİK
             Maliye Bakanlığından:

BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç ve Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
             Amaç ve kapsam
             MADDE 1 – (1) Bu Yönetmelik, düzenleyici ve denetleyici kurumlar hariç olmak üzere, genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin malî hizmetler birimlerinde çalıştırılacak malî hizmetler uzmanlarının mesleğe giriş ve yeterlik sınavları ile çalışma usul ve esaslarını belirlemek amacıyla düzenlenmiştir.
             Dayanak
             MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 60 ıncı maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
             Tanımlar
             MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
             a) Bakanlık: Maliye Bakanlığını,
             b) İdare: Düzenleyici ve denetleyici kurumlar hariç olmak üzere genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerini,
             c) Malî hizmetler birimi: Strateji geliştirme başkanlıkları ve strateji geliştirme daire başkanlıkları ile strateji geliştirme ve malî hizmetlere ilişkin hizmetlerin yerine getirildiği müdürlükleri, bu birimlerin kurulmadığı idarelerde bu idarelerin mevcut yapılarında malî hizmetlerini yürüten birimi, mahalli idarelerde ise ilgili mevzuatında yer alan hükümler çerçevesinde kurulacak birimleri,
             ç) Özel yarışma sınavı: Maliye Bakanlığı tarafından Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine yaptırılacak yazılı sınav ile Maliye Bakanlığınca yapılacak sözlü sınavı,
             d) Uzman: Malî Hizmetler Uzmanını,
             e) Uzman yardımcısı: Malî Hizmetler Uzman Yardımcısını,
             f) Yönetmelik: Bu Yönetmeliği,
             ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM
Malî Hizmetler Uzmanlığı Mesleğine Giriş
             Uzman yardımcılığına giriş
             MADDE 4 – (1) Malî hizmetler uzmanlığı mesleğine özel yarışma sınavı sonucunda uzman yardımcısı olarak girilir.
             (2) Alınacak uzman yardımcılarının sayısı, idarelerin kadro ve pozisyon durumları ile taleplerine göre Bakanlık tarafından belirlenir.
             Yazılı sınav ve başvuru şartları
             MADDE 5 – (1) Özel yarışma sınavının yazılı bölümü çoktan seçmeli test usulüne göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılır.
             (2) Yazılı sınavın tarihi ve yeri, başvuru şartları, son başvuru tarihi, sınav konuları, atama yapılacak kadro ve pozisyon sayısının idareler itibarıyla dağılımı, sınava kaç kişinin çağrılacağı, başvuruda istenen belgeler ile diğer hususlar Bakanlık tarafından sınav tarihinden en az 60 gün önce Türkiye genelinde yayımlanan tirajı en yüksek ilk beş gazetenin en az birinde  yayımlanır, Bakanlık ilan panolarında asılmak ve elektronik ortamda yayımlanmak suretiyle duyurulur. Son başvuru tarihi ile yazılı sınav tarihi arasında en az 30 günlük süre bırakılır.
             (3) Özel yarışma sınavının yazılı bölümüne, Kamu Personel Seçme Sınavından Bakanlık tarafından belirlenen puan türünden ilanda belirtilen asgari puanı almış adaylar çağırılır. Sınava çağırılacak aday sayısı açıktan atama izni alınmış kadro ve pozisyon sayısının 20 katından fazla olmamak üzere Bakanlık tarafından belirlenir.
             (4) Adayların özel yarışma sınavına katılabilmeleri için aşağıda belirtilen şartları da taşımaları gerekir.
             a) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinde belirtilen genel şartları taşımak,
             b) En az dört yıllık lisans eğitimi veren hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakültelerinden veya bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurt içi veya yurt dışındaki öğretim kurumlarından mezun olmak,
             c) Sınavın yapıldığı yılın başı itibarıyla 30 yaşını doldurmamış olmak.
             Yazılı sınav konuları ve değerlendirme
             MADDE 6 – (1) Yazılı sınav soruları aşağıda belirtilen konu gruplarını kapsayacak şekilde hazırlanır.
             a) İktisat:
             1) Makro İktisat ve Mikro İktisat, 
             2) Uluslararası İktisat,
             3) Uluslararası Ekonomik İlişkiler ve Kuruluşlar.
             b) Maliye:
             1) Kamu Maliyesi (Kamu Gelirleri, Kamu Harcamaları, Bütçe, Kamu Borçları),
             2) Maliye Politikası,
             3) Türk Vergi Sisteminin Genel Esasları.
             c) Hukuk:
             1) Anayasa Hukuku,
             2) İdare Hukuku (Genel Hükümler-İdari Yargı),
             3) Ceza Hukuku (Genel Hükümler),
             4) Borçlar Hukuku,
             5) Medeni Hukuk (Aile Hukuku hariç),
             6) İcra ve İflas Hukuku (Genel Hükümler).
             ç) Muhasebe:
             1) Genel Muhasebe,
             2) Malî Analiz ve Raporlama.
             d) Yabancı dil (İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden herhangi biri).
             (2) Yazılı sınav sonuçları, (a) ve (b) konu grupları için yüzde 25’er, (c) ve (ç) konu grupları için yüzde 20’şer ve (d) konu grubu için yüzde 10 oranlarında ağırlıklandırılarak değerlendirilir.
             Yazılı sınava ilişkin diğer hususlar
             MADDE 7 – (1) Yazılı sınava başvuruda istenecek bilgi ve belgeler, başvuru sırasında adaylardan alınacak sınav bedeli, sınav yerleri, soruların konulara göre dağılımı, sınavın yürütülmesinde gözetilecek hususlar, sınavın tarihi ve süresi, kazananların belirlenmesi, tercihler ve yerleştirmeye ilişkin hususlar, sınav ve yerleştirme sonuçlarının Bakanlığa, idarelere ve adaylara bildirilmesi ve açıklanması ile diğer hususlar Bakanlık ile Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi arasında yapılacak protokolde belirlenir.
             (2) Sınava girmeye hak kazanan adaylara Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından fotoğraflı sınav giriş belgesi verilir. Sınava girerken bu belgenin fotoğraflı kimlik belgesiyle beraber gösterilmesi zorunludur.
             Sözlü sınav
             MADDE 8 – (1) Yazılı sınavdan yüz (100) tam puan üzerinden en az yetmiş (70) puan alan adaylar sözlü sınava çağırılır.
             (2) Sözlü sınav Bakanlıkta yapılır. Sözlü sınavın yeri, günü ve saati ile sınava katılacakların listesi Bakanlık ilan panolarında asılmak ve elektronik ortamda yayımlanmak suretiyle duyurulur ve Bakanlık tarafından adaylara yazılı olarak bildirilir.
             (3) Sözlü sınavda, yazılı sınav konularının yanı sıra, adayların kavrama ve muhakeme gücü, anlatım yeteneği, genel kültürü, tutum ve davranışları gibi özellikleri değerlendirilir.
             (4) Sözlü sınavda adaylara sınav komisyonu başkan ve üyelerinin her biri tarafından yüz (100) tam puan üzerinden not verilir. Verilen notların aritmetik ortalaması adayın sözlü sınav notunu teşkil eder.
             (5) Sözlü sınav sonuçları, sınav komisyonu tarafından bir tutanakla tespit edilir, adaylara yazılı olarak bildirilir ve Bakanlık ilan panolarında asılmak ve elektronik ortamda yayımlanmak suretiyle duyurulur; varsa itirazların değerlendirilmesinden sonra en az elli (50) puan alanlar yerleştirmeye tabi tutulmak üzere Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine yazılı olarak bildirilir.
             Sözlü sınav komisyonu
             MADDE 9 – (1) Sınav komisyonu Bakanlıktan alınacak onayla belirlenir.
             (2) Sınav komisyonu, Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürü veya görevlendireceği genel müdür yardımcısının başkanlığında Bakanlıktan en az daire başkanı düzeyinde iki üye ile idarelerin strateji geliştirme başkanlıkları ve strateji geliştirme daire başkanlıkları arasından belirlenecek en az daire başkanı düzeyinde dört üye olmak üzere toplam yedi üyeden oluşur. Aynı şekilde birer yedek üye belirlenir.  Bakanlık tarafından gerekli görülmesi halinde birden fazla sınav komisyonu kurulabilir.
             (3) Sınav komisyonu üye tam sayısı ile toplanır.
             (4) Sınav komisyonu başkan ve üyelerinin; eşlerinin, üçüncü dereceye kadar (bu derece dahil) kan ve ikinci dereceye kadar (bu derece dahil) kayın hısımlarının veya evlat edinilmiş çocuklarının sınava katılması halinde, bunların başkanlık veya üyelikleri sona erdirilir ve bunların yerine yedek üyeler arasından görevlendirme yapılır.
             Sınav sonucunun değerlendirilmesi ve yerleştirme
             MADDE 10 – (1) Yazılı ve sözlü sınavda başarılı olan adayların özel yarışma sınavı notu, bu sınavlarda aldıkları notların aritmetik ortalamasıdır.
             (2) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi, özel yarışma sınav notu en yüksek olandan başlayarak adayların başarı sırasını tespit eder. Özel yarışma sınav notunun eşitliği halinde yazılı sınav notu yüksek olan adaya, bunların da eşit olması halinde Kamu Personel Seçme Sınavı puanı yüksek olan adaya öncelik verilir. Bu şekilde öncelik alan adayların yazılı sınav notu ve/veya Kamu Personel Seçme Sınavı puanı listede ayrıca gösterilir.
             (3) Adaylar özel yarışma sınavındaki başarı sıraları ve yaptıkları tercihlere göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından idarelere yerleştirilirler.
             Sınav sonuçlarına itiraz
             MADDE 11 – (1) Adaylar gerekçelerini belirtmek suretiyle sınav sonuçlarına yazılı olarak itiraz edebilirler. İtirazlar, sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren en geç 5 iş günü içinde, yazılı sınav için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine, sözlü sınav için Bakanlığa yapılır. İtirazlar, idarenin evrak kayıt tarihinden itibaren en geç 5 iş günü içinde değerlendirilerek sonucu yazılı olarak ilgiliye bildirilir. Sözlü sınav sonuçlarına itirazlar sınav komisyonu tarafından değerlendirilir.
             Uzman yardımcılığına atama
             MADDE 12 – (1) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili idarelere yerleştirilenlerden, yerleştirme sonuçlarının Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından açıklandığı tarihten itibaren 10 iş günü içerisinde aşağıda belirtilen belgelerle birlikte yerleştirildikleri idarelere başvuranlar, malî hizmetler uzman yardımcısı olarak atanırlar. Bu süre içerisinde başvurmayanların atama işlemi yapılmaz.
             (2) Atama talebini içeren dilekçe ekinde idareye verilecek belgeler şunlardır:
             a) Nüfus cüzdanının ilgili idare tarafından onaylanmış örneği,
             b)Yükseköğrenim diplomasının veya çıkış belgesinin ilgili idare tarafından onaylanmış örneği,
             c) Mesleğe girişe engel adli sicil kaydının bulunmadığına dair ilgilinin yazılı beyanı,
             ç) Görev yapmasına engel bir halin olmadığına dair ilgilinin yazılı beyanı,
             d) Mal bildirimi,
             e) 4.5x6 ebadında altı adet vesikalık fotoğraf,
             f) Askerlikle ilişiği bulunmadığına dair ilgilinin yazılı beyanı.
             (3) İdareler, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından kendilerine yapılan bildirimden itibaren en geç dört ay içinde atama işlemlerini tamamlamak zorundadır. İdareler sınav ve yerleştirme sonucuna göre yaptıkları atamalar ile atama yapılamayan kadro veya pozisyonları bu sürenin sonundan itibaren 15 gün içinde Bakanlığa bildirir.
             (4) Özel yarışma sınavında başarılı olup herhangi bir idareye yerleştirilemeyen adaylar arasından, tercih edilmediği için yerleştirme yapılamayan veya yerleştirme yapıldığı halde çeşitli nedenlerle atama yapılamayan boş kadro veya pozisyonlara, Bakanlık tarafından Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine, bir defadan fazla olmamak üzere Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrasında belirtilen esaslara göre ek yerleştirme yaptırılabilir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Uzman Yardımcılarının Yetiştirilmesi ve Yeterlik Sınavı
             Uzman yardımcılarının yetiştirilmesi
             MADDE 13 – (1) Uzman yardımcıları, bu göreve atandıktan sonra en az üç yıl yardımcılık dönemi geçirirler.
             (2) Uzman yardımcılarının yetiştirilmelerinde kişisel çaba ve çalışmaları esas olmakla birlikte, idarelerin malî hizmetler birimi ve Bakanlık tarafından hazırlanacak yetiştirme programları çerçevesinde en iyi biçimde yetiştirilmelerine özen gösterilir.
             (3) Uzman yardımcılarının yetiştirilmesinde;
             a) İlgili mevzuat ve uygulaması ile görev alanlarına giren diğer konularda ihtisas sahibi olmalarını sağlamak,
             b) Araştırma, inceleme, analiz ve çözüm üretme yeteneklerini geliştirmek,
             c) Mesleğin gerektirdiği niteliklerin gelişip yerleşmesini sağlamak,
             amaçları güdülür.
             (4) Uzman yardımcılarının uzmanların gözetiminde yetiştirilmelerine özen gösterilir.
             Uzman yardımcılarının yetiştirilme şekli
             MADDE 14 – (1) Uzman yardımcıları üç aşamalı bir yetiştirme programına tabi tutulur.
             (2) İdareler, hazırlayacakları eğitim programı çerçevesinde uzman yardımcılarına, göreve başladıkları tarihten itibaren 6 ay içinde en az 120 saat süreyle görev alanlarıyla ilgili konularda hizmet içi eğitim verir.
             (3) Uzman yardımcılarına, 120 saatten az olmamak üzere 16 ncı maddede belirtilen konularda Bakanlık tarafından mesleki eğitim verilir. İdareler, Bakanlık tarafından düzenlenecek mesleki eğitim programlarına uzman yardımcılarının katılımını sağlamakla yükümlüdür. Eğitime alınan uzman yardımcıları eğitim süresince görevli sayılırlar.
             (4) Uzman yardımcılarına, üç yılın dolmasından en az bir yıl önce, önerileri de alınmak suretiyle idareleri tarafından belirlenecek bir araştırma konusu verilir. Verilen konuyla ilgili araştırma raporları, uzman yardımcıları tarafından hazırlanarak üç yılın dolmasından en az üç ay önce idarelerine verilir. Araştırma raporları, idarelerde üst yönetici tarafından en az üç kişiden oluşturulacak bir araştırma raporu komisyonu tarafından bir ay içerisinde yüz (100) tam puan üzerinden değerlendirilir ve sonucu uzman yardımcılarına bildirilir. Komisyon tarafından araştırma raporları eksik veya yetersiz bulunan uzman yardımcılarına, üç haftadan az olmamak üzere yeteri kadar süre verilir ve kendilerinden araştırma raporlarını düzeltmeleri istenir. Araştırma raporlarının bir örneği ile verilen puanlar üç yılın dolmasından en az 15 gün önce Bakanlığa gönderilir.
             (5) İdareler ve Bakanlık tarafından yapılacak eğitimlerin programlanması ve uygulanmasına, uzman yardımcılarının bu eğitimlerdeki başarı düzeylerinin ölçülmesine, araştırma raporu hazırlanmasına, değerlendirilmesine ve araştırma raporu komisyonu oluşturulmasına ilişkin diğer hususlar Bakanlık tarafından belirlenir.
             Yeterlik sınavı
             MADDE 15 – (1) Yeterlik sınavı, Yönetmeliğin 9 uncu maddesine göre oluşturulacak sınav komisyonu veya komisyonları tarafından klasik usulde ve iki oturumda gerçekleştirilecek yazılı sınav ile sözlü sınavdan oluşur.
             (2) Yeterlik sınavının yapılacağı yer ve tarih, sınava girecek uzman yardımcılarına tebliğ edilmek üzere idarelerine iki ay önceden yazılı olarak bildirilir.
             (3) Yazılı sınav 16 ncı maddede belirtilen birinci grup konular için altmış (60) puan, ikinci grup konular için kırk (40) puan olmak üzere yüz (100) tam puan üzerinden değerlendirilir. Yazılı sınavda en az altmış beş (65) puan alanlar başarılı olmuş sayılırlar ve Bakanlık tarafından belirlenecek tarihlerde sözlü sınava alınırlar.
             (4) Sözlü sınavda uzman yardımcılarının yetiştirilme döneminde katıldıkları eğitimlerdeki başarı düzeyleri, mesleğin gerektirdiği bilgi, beceri ve nitelikleri kazanıp kazanmadıkları ve görev alanlarını ilgilendiren mevzuata ve uygulamaya hâkimiyet dereceleri yüz (100) tam puan üzerinden değerlendirilir. Bu sınavda da başarılı olunabilmesi için en az altmış beş (65) puan alınması şarttır.
             Yeterlik sınav konuları
             MADDE 16 – (1) Yeterlik sınavı aşağıda belirtilen konulardan yapılır.
             a) Birinci grup,
             1) Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve ilgili mevzuat,
             2) Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ve uygulaması,
             3) İhale kanunları ve ilgili mevzuat,
             4) Harcırah Kanunu ve ilgili mevzuatı,
             5) Personel kanunları ve ilgili mevzuat.
             b) İkinci grup,
             1) Sayıştay Kanunu,
             2) Sosyal güvenlik mevzuatı,
             3) Milli emlak mevzuatının genel esasları,
             4) Gelir mevzuatının genel esasları,
             5) Mahalli idareler ve yüksek öğretim mevzuatının malî hükümleri,
             6) Devlet muhasebesi, malî istatistikler ve raporlama,
             7) Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği,
             8) Kamu idarelerinin teşkilatlanmasına ilişkin mevzuat.
             Yeterlik sınav notu
             MADDE 17 – (1) Yeterlik sınav notu, yazılı sınav notunun yüzde ellisi, sözlü sınav notunun yüzde yirmi beşi ve araştırma raporu notunun yüzde yirmi beşinin toplamından oluşur.
             (2) Yeterlik sınavında başarılı sayılabilmek için yeterlik sınav notunun en az yetmiş (70) puan olması gerekir.
             (3)Yeterlik sınavında başarılı olanlar Bakanlık ilan panolarında asılmak ve elektronik ortamda yayımlanmak suretiyle duyurulur, sınava katılanlara ve idarelerine yazılı olarak bildirilir.
             Uzmanlığa atanma
             MADDE 18 – (1) Yeterlik sınavında başarılı olan uzman yardımcıları, idareleri tarafından Malî Hizmetler Uzmanı kadro veya pozisyonlarına atanırlar.
             Yeterlik sınavında başarısızlık
             MADDE 19 – (1) Yeterlik sınavında başarılı olamayan uzman yardımcıları bir daha yeterlik sınavına alınmazlar.
             (2) Belgeyle ispatı mümkün zorlayıcı sebepler olmaksızın yeterlik sınavına katılmayanlar ile yeterlik sınavında başarılı olamayanlar uzmanlığa atanmazlar ve uzman yardımcılığıyla ilişikleri kesilerek durumlarına uygun başka bir kadro veya pozisyona atanırlar.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Uzman ve Uzman Yardımcılarının Çalışma Usûl ve Esasları
             Uzman ve uzman yardımcılarının görev ve sorumlulukları
             MADDE 20 – (1) Uzman ve uzman yardımcıları aşağıda belirtilen görevleri yürütürler.
             a) 5018 sayılı Kanunun 60 ıncı maddesinde sayılan görevlere ilişkin olarak kendilerine verilen iş ve işlemleri yapmak,  
             b) 22/12/2005 tarihli ve 5436 sayılı Kanunun 15 inci maddesinde sayılan görevlere ilişkin olarak kendilerine verilen iş ve işlemleri yapmak,
             c) Kanun, tüzük, yönetmelik ve yönergelerle malî hizmetler birimlerine verilen görevlerden kendilerine verilen diğer iş ve işlemleri yapmak,
             ç) Görevleriyle ilgili mevzuatın uygulanmasına ilişkin görüş ve önerilerini bildirmek,
             d) Görev alanlarıyla ilgili araştırma, inceleme ve etüt yapmak ve bunları raporlamak,
             e) İdareleri tarafından yapılacak eğitim programı hazırlık çalışmalarına ve uygulamalarına katılmak,
             f) Amirleri tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
             (2) Uzman ve uzman yardımcıları kendilerine verilen görevleri mevzuata, plan ve programlara uygun olarak zamanında ve eksiksiz yerine getirmekten sorumludurlar.
             Uzman ve uzman yardımcılarının görev esasları
             MADDE 21 – (1) Uzman ve uzman yardımcıları, malî hizmetler birimi dışında çalıştırılamaz. Uzman ve uzman yardımcılarına Yönetmelikte belirtilen görevler dışında görev verilemez.
             (2) İdarelerin, uzman ve uzman yardımcılarını malî hizmetler biriminin tüm fonksiyonlarında bilgi ve deneyim elde etmelerini sağlamak üzere dengeli bir şekilde görevlendirmeleri esastır.
             Mesleki yeterlilik ve özen
             MADDE 22 – (1) Uzmanlar, görevlerinin gerektirdiği mesleki yeterliliği geliştirmek zorundadır.
             (2) İdareler, uzmanların çalışma isteklerini artırmak, mesleki yönden gelişmelerini ve yenilikleri izlemelerini sağlamak için gerekli tedbirleri alır.
             (3) Uzmanlar, idareler tarafından belirlenecek programlar çerçevesinde staj ve araştırma yapmak, yabancı dil bilgilerini ilerletmek, mesleki bilgi ve görgülerini artırmak amacıyla genel hükümlere göre yurtdışına gönderilebilirler.
             Uzmanların eğitimi
             MADDE 23 – (1) Uzmanlar, mesleki yeterliliklerinin sürekliliğini ve geliştirilmesini sağlamak üzere, her üç yılda idareler tarafından 100 saatten, Bakanlık tarafından ise 60 saatten az olmamak üzere düzenlenecek programlar dahilinde eğitime tabi tutulurlar.
             (2) Uzmanların eğitim programlarına katılımlarını sağlamak üzere idareler tarafından gerekli tedbirler alınır.
             (3) Uzmanların üst görevlere atanmalarında katıldıkları eğitimler ve aldıkları sertifikalar da dikkate alınır.

BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
             Kariyer dışı uzman atanamaması
             MADDE 24 – (1) Uzman ve uzman yardımcılığı kadro veya pozisyonlarına Yönetmelik hükümleri dışında atama yapılamaz.
             Sözleşmeli ve işçi statüsündeki uzman ve uzman yardımcıları
             MADDE 25 – (1) İdarelerde teşkilat kanunları ve diğer ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde sözleşmeli personel veya işçi statüsünde istihdam edilecek uzman ve uzman yardımcıları Yönetmelik hükümlerine tabi olup, bunlarla imzalanacak sözleşmelere Yönetmelik hükümlerinin uygulanacağına dair özel hüküm konulur.
             Kurumlar arası naklen geçiş
             MADDE 26 – (1) İdarelerde uzman kadrolarına atandıktan sonra bu kadroda 657 sayılı Kanuna tabi olarak en az üç yıl süreyle görev yapanlar, kendilerinin isteği ve idarelerinin muvafakatıyla başka bir idarenin aynı unvanlı kadrolarına naklen atanabilirler.
             Uzmanlığa yeniden atanma
             MADDE 27 – (1) Uzmanlık kadro veya pozisyonunda çalışırken bu kadro veya pozisyondan ayrılıp, genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin başka kadro veya pozisyonlarında görev alanlardan yeniden uzmanlık kadro veya pozisyonuna atanmak isteyenler, daha önce görev yaptığı idare tarafından uygun görülmesi ve durumlarına uygun boş kadro veya pozisyon bulunması halinde yeniden aynı statüdeki uzmanlık kadro veya pozisyonuna atanabilirler.
             Gerçeğe aykırı beyan
             MADDE 28 – (1) Özel yarışma sınavında başarılı olan adaylardan gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin sınavları geçersiz sayılır. Ataması yapılmış olanların ataması iptal edilir. Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenler hiçbir hak talebinde bulunamazlar ve ayrıca haklarında işlem yapılmak üzere Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.
             Yetki
             MADDE 29 – (1) Bakanlık, Yönetmelik kapsamındaki hususlarda uygulamaya yön vermeye ve tereddütleri gidermeye yetkilidir.
             Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
             MADDE 30 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde, 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe giren Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümleri uygulanır.
              GEÇİCİ MADDE 1 – (1) 5436 sayılı Kanunun geçici 2 nci maddesi ile 5018 sayılı Kanunun geçici 17 nci maddesine göre malî hizmetler uzmanlığı kadrolarına atananlar hakkında da bu Yönetmeliğin ilgili hükümleri uygulanır.
             Yürürlük
             MADDE 31 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
             Yürütme
             MADDE32 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Maliye Bakanı yürütür.

24 Nisan 2009 Cuma

4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü Maddesinin (e) Bendine Göre Yapılacak Alımlara ilişkin Kamu İhale Kurulu kararı

Kamu İhale Kurumu tarafından 4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNUNUN 3 ÜNCÜ MADDESİNİN (e) BENDİNE GÖRE YAPILACAK ALIMLARDA UYGULANACAK ESAS VE USULLERİN YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMASINA İLİŞKİN ESAS VE USULLER'e ilişkin Kamu İhale Kurulu Kararı Resmi Gazete'de yayınlandı.
Tarih: 24 Nisan 2009 CUMA
Sayı : 27209

MADDE 1 – 11/9/2003 tarihli ve 25226 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü Maddesinin (e) Bendine Göre Yapılacak Alımlarda Uygulanacak Esas ve Usuller yürürlükten kaldırılmıştır.
karara ulaşmak için tıklayın...

ÇAĞKAN DOĞRUDAN TEMİN 2.00 programı (Demo)

4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu ve Devlet Harcama Belgeleri Yönetmeliği usul ve esaslarına uygun olarak, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun 21/f Pazarlık usulü maddesi ile 22. madde Doğrudan Temin usulüne göre yapılacak alımlarda düzenlenmesi gereken belgelerden oluşmuş, İşlemleri daha güvenli, kolay ve hızlı yapmayı sağlayan ve yapılan bütün işlemlerinizi ve bilgilerinizi kayıt altında tutarak çalışmalara yardımcı olacak şekilde hazırlanan bir program arıyorsanız bu programı deneyebilirsiniz.

Programın deneme sürümüne
buradan...ulaşabilirsiniz.




4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNUNUN 3 ÜNCÜ MADDESİNİN (e) BENDİNE GÖRE YAPILACAK ALIMLARDA UYGULANACAK USUL VE ESASLARA İLİŞKİN YÖNETMELİK

4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNUNUN 3 ÜNCÜ MADDESİNİN (e) BENDİNE GÖRE YAPILACAK ALIMLARDA UYGULANACAK USUL VE ESASLARA
İLİŞKİN YÖNETMELİK Resmi gazete'de yayınlandı.
Tarih:24 Nisan 2009 CUMA
sayısı: 27209

Bu Yönetmeliğin amacı, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki idarelerin, bu Kanunun 3 üncü maddesinin (e) bendine göre yapacakları mal ve hizmet alımlarında uygulayacakları usul ve esasları belirlemektir.
Tam metin için

tıklayın...

Özel sağlık kurumlarında alınan 10 liralık hasta katılım payı durduruldu

Danıştay 10. Dairesi, 2008 yılı Sosyal Güvenlik Kurumu Sağlık Uygulama Tebliği'nin, ayakta tedavide hekim ve diş hekimi muayenesi için özel sağlık kurumlarına başvuran hastalardan 10 TL katılım payı alınmasına ilişkin kısmının yürütmesini oy birliğiyle durdurdu.


Türkiye Sağlık İşletmeleri Derneği, tebliğin 6.1. maddesinin 1. fıkrasındaki katılım payı alınmasına ilişkin kısmının iptali ve yürütmesinin durdurulması istemiyle Danıştay'da dava açtı.
Davayla ilgili ilk incelemesini tamamlayan Danıştay 10. Dairesi, tebliğin ayakta tedavide hekim ve diş hekimi muayenesi için özel sağlık kurumlarına başvuran hastalardan 10 TL katılım payı alınmasına ilişkin kısmının yürütmesini oy birliğiyle durdurdu.
haberin detayları için
tıklayın...

22 Nisan 2009 Çarşamba

Devlet Denetleme Kurulu'nun futbol hakkında şok raporu

Cumhurbaşkanı Gül’ün görevlendirdiği Devlet Denetleme Kurulu, federasyonlar ile kulüplerin mali yapılarının mercek altına alınmasını isterken, belediyelerin kulüp kurmasının da yasaklanmasını önerdi.

KIRMIZI kartların havada uçuştuğu Galatasaray-Fenerbahçe derbisinin yankıları sürerken, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün talimatıyla Türk sporunu mercek altına alan Devlet Denetleme Kurulu’nun (DDK) raporu gündeme bomba gibi düştü. Özellikle futbolu işaret ederek, "kayırma" ve "mafyalaşma" iddialarının önüne geçilmesini isteyen DDK, futbol federasyonuna Sayıştay denetimi isterken, federasyon ve kulüp yöneticileri ile hakemler, antrenörler ve sporculardan da mal bildirimi istenmesini önerdi. Federasyon yönetimlerinin üst üste en fazla iki dönem seçilebilmesini de öneren DDK’nın raporundaki saptama ve öneriler şöyle:

1- Özerklik gözden geçirilsin:

Özerkliğin tanımından teşkilat yapılarına kadar, seçim ve temsil sistemlerinden mali yapı ve denetim sistemlerine kadar yaşanan sorunlar nedeniyle federasyonlar tipik bir merkez örgütlenmesi şeklini almıştır. Başarılı olamayan yönetimlerin tekrar seçildiği, hesap verilebilirliğin sağlanamadığı ve kendi içinde özerkliğin korunamadığı yapılar ortaya çıkmıştır. Özerklik gözden geçirilmelidir.

2- Yeni Tahkim oluşturulsun:

Futbol da dahil bütün spor federasyonlarının tabi olduğu ve kararlarına karşı yargı yoluna başvurulamayan bağımsız bir Tahkim Kurulu oluşturulsun. Yönetim kurulları ibra edilmeyen federasyonların cezai ve mali sorumluluklarına ilişkin düzenleme yapılsın. Federasyon sayıları gözden geçirilerek, kendi gelirleri ile giderlerini karşılayamayanların özerklik statüleri yeniden değerlendirilsin.

3- Bilançolar halka açıklansın:

Federasyon denetleme kurulları, denetimin gerektirdiği bağımsızlık ve tarafsızlığı sağlayacak idari ve mali özerkliğe uygun bir yapıya kavuşturulsun. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü, spor kulüplerini düzenli olarak denetlesin. Federasyonların gelir ve gider tabloları, bilançoları ve yıllık faaliyetlerini esas alan mali tabloları kamuoyuna duyurulsun. Federasyon yöneticileri ile çalışanları kamu etik kurulunun görev kapsamına da alınsın.

4- Futbolu Sayıştay denetlesin:

Meclis’teki futbol federasyonuyla ilgili tasarıda, dış denetim, kar ve zarar hesaplarının federasyonun belirleyeceği bağımsız bir denetim kurulu tarafından denetlenmesini öngörmektedir. Ancak madde metninde kastedilen denetimin iç denetim olduğu anlaşılmakta olup madde başlığı ile içeriği birbiriyle örtüşmemektedir. Bu nedenle, tercih edilecek tüzel kişilik türüne göre dış denetimin yeniden tanımlanması, kamu tüzel kişiliği olarak belirlenmesi halinde Sayıştay denetiminin dış denetim olgusu olarak düzenlenmesi gerekmektedir.

5- Vergi muafiyeti sınırlansın:

Futbol Federasyonu’na vergi, resim, harç muafiyeti tanınması, kamu yararı niteliği taşıyan belli amaçlara hizmet edeceği varsayımına dayanmasını gerektirir. Bu nedenle gelirlerinin asgari bir kısmının amatör sporlara destek olunması, alt yapı, eğitim ve tesis projelerine kaynak ayrılması gibi kamu hizmetlerine harcanması gerekir. Ayrıca, muafiyet uygulamasının federasyon tarafından kurulacak ya da ortak olunacak her türlü iktisadi teşebbüs ve şirketlerden elde edilecek gelirlere de teşmil edilmesinin gerek muafiyet uygulamaları gerekse vergi hukuku/tekniği açısından uygun olmayacağı düşünülmektedir.

6- Mafyayla mücadele edilsin:

Mafya, terör örgütleri ve çıkar grupları gibi yasadışı yapılanmalar sportif faaliyetlerden uzak tutulmalı ve bunlarla bilinçli bir şekilde mücadele edilmeli. Sporda doping, yolsuzluk ve şike ile etkin bir şekilde mücadele sürdürülmeli, şiddetin önlenmesine yönelik projeler üretilip uygulanmalı.

7- Spor Müsteşarlığı kurulsun:

Gençlik ve spor faaliyetleriyle ilgili kurumsal yapının genel bütçe içerisinde ayrı bütçeli ve sadece merkez teşkilatından oluşan bir idare olarak "müsteşarlık" ya da "başkanlık" (Gençlik ve Spor Müsteşarlığı ya da Gençlik Hizmetleri ve Spor İdaresi Başkanlığı) şeklinde örgütlenmesi uygun olacaktır.

8- Belediyeler futboldan çekilsin:

Belediye ve özel idarelerin doğrudan ya da dolaylı şekilde amatör ya da profesyonel kulüp kurmaları yasaklansın, profesyonel kulüplere doğrudan ya da dolaylı yardım yapmaları engellensin, müsabaka düzenleme yetkilerine son verilsin.

9- Kariyerli antrenörler seçilsin:

Milli takımlarda görevlendirilecek antrenörler başarısıyla alanında en iyi olduğu kanıtlanmış olanlar arasından seçilsin. Uluslararası karşılaşmalarda elde edilecek başarı, antrenörlükte üst sınıflara yükselmek için aranacak şartlar arasında olsun.

10- Milli maçları TRT yayınlasın:

Futbol başta olmak üzere milli düzeyde temsil edildiğimiz bütün spor müsabakalarının, ortak yarar doğrultusunda kamu yayıncılığı yürüten ve bütün yurtta yayın yapmakla görevli TRT tarafından yayınlanması gerektiği düşünülmektedir. TRT’ye sözkonusu yayın hakkının bedelsiz olarak verilmesi gerektiği de değerlendirilmektedir.

Turan YILMAZ/Hürriyet gazetesi'nden alınmıştır

Yeni yaşam trendleri


İçinden geçtiğimiz kriz ortamı, bireysel değil. Kentsel ya da ulusal da değil. Bu kriz, herkes kabul ediyor ki, küresel bir kriz..
Ne kadar süreceği, ne kadar derinleşeceği tam olarak kestirilemeyen bu kriz, bütün dünyada insanların yaşam biçimini, yaşam anlayışını da değiştiriyor. Artık, herkes için, hatta zenginler için bile, yaşam biçimi değişiyor.

Türk insanı, çok uzun yıllardan beri hep krizlerle birlikte yaşadı. Krizlere bağışıklık kazanmak normal bir şey değildir. Türkiye’deki insanların büyük bölümü, ulusal veya küresel kriz olmasa da zaten hep geçim sıkıntısı içindeydi. Toplumun büyük bölümü, her zaman dar gelirli oldu. Hep çok kısıtlı imkanlar içinde yaşamını sürdürmek zorunda kaldı.

Şimdi, daha geniş kitleler bu yaşam trendinin içine girdi. Parası olanlar bile, geleceği düşünmek zorundalar. Bu tablo, kişi başına gelirin çok yüksek olduğu, bugüne kadar çok rahat ve kaygısız yaşayan gelişmiş ülkelerdeki insanları da etkiledi.
Dünyanın en büyük reklam ajanslarından JWT Global firması, 60 ülkeyi kapsayan çok geniş bir bilimsel araştırma yapmış. Araştırma, kriz ortamında insanların yaşamının nasıl değiştiğini ortaya çıkartmış.
………
ABD ve Avrupa ülkelerindeki insanları krizle birlikte yaşam biçimleri, bir parça bizim öteden beri sürdürdüğümüz yaşam biçimine benzemeye başlıyor. Örneğin, batı ülkelerinde daha önce gazeteler ya da marketler, markalar hiç kupon vermez, promosyon yapmazmış. Şimdi batılı ülkelerde promosyon çılgınlığı giderek artmaya başlamış. İnsanlar kupon biriktirerek bir şeyler kazanmaya merak sarmış. Hangi mağaza promosyon yapıyorsa, oradan alışveriş yapıyorlarmış.
Yine batılı ülkelerde, lüks, pahalı markalı ürünler yerine, sokak markaları, tercih edilir olmuş. Bizim ülkemizde çakma, sahte markalar, taklit ürünler, bunları ucuz fiyatlarla satan Pazar yerleri, öteden beri gözdeydi. Şimdi, Avrupalılar da bu şekilde yaşamaya başlamış.

Lüks, pahalı, gösterişli lokantalarda yemek yiyen insanlar azalmaya başlamış. Lüks tatil, Avrupalıların alışkanlığı olmaktan çıkmış. Enerji tasarrufu çok daha bilinçli hale gelmeye başlamış. İnsanlar, akşamları gezmek yerine, daha çok evde oturup, televizyon ve DVD izlemeye başlamışlar.
Araştırma, bütün dünyada insanların paralarını çok daha dikkatli harcamaya yöneldiğini ortaya koyuyor. Zevkler sadeleşiyor. Alışveriş mantığı “Kısırlaştırılmış alışveriş” modeline dönüyor.
Araştırmanın ülkemizi kapsayan bölümünde, ilginç bir gerçek ortaya çıkmış. Türkiye’de de hemen her türlü mal ve hizmetin tüketiminde gerileme görülürken, çay ve çekirdek satışlarında patlama olmuş. Bu da insanların daha çok evlerinde zaman geçirdiğini kanıtlıyormuş.
………..
Bu krizden en çok Türkiye etkilendi. İşsizlik en çok Türkiye’de arttı. Kriz öncesi hesapsız harcama yapan, borçlanan insanlar, yükün altından kalkamaz hale geldiler. Buna paralel olarak, bazı iyi gelişmelerden de söz ediliyor.
Krizle birlikte, çalışan, emeğiyle geçinen insanlar, çalıştıkları müesseselerin menfaatlerini daha çok gözetir hale gelmişler. Yine bu kriz ortamıyla birlikte, işverenler de verimli, dürüst, düzgün, üretken elemanlarının kıymetini daha çok anlamaya başlamış, onları daha çok sahiplenir hale gelmişler.
Yaşanan bu süreci, İlahı kudretin eline sopayı alıp, yoldan çıkmaya başlayan insanlığı hizaya getirme operasyonu olarak da nitelendirebiliriz.
Çok hoyratça, çok sorumsuzca tükettiğimiz dünya kaynaklarını da artık daha az tüketmeye başlıyoruz. Fazladan yanan lambayı söndürmek, izlenmeyen televizyonu kapatmak, musluğu daha az açıp, daha çabuk kapatmak, her konuda tüketimi olabildiğince kısmak, dünyanın geleceği için önemli adımlar olsa gerektir.
Dünya bu gelişmelere, “Hayata kriz ayarı” gözüyle bakıyor. Bu sürecin sonunda, insanların birbirlerine karşı daha yardımsever olması, bireyciliğin yerini çoğulculuğun alması, yani insanlığın, acı deneyimlerle çok önemli bir eğitimden geçip, bir miktar ıslah olması bekleniyor.
……….
Türkiye’nin hala, batılı ülkelere göre önemli avantajları olduğunu düşünüyorum. Fırsat buldukça, İzmit’te, hala İstiklal Caddesi’nin Leyla Atakan Caddesi ile birleştiği bölgede her gün kurulan Köylü Pazarı’nın içinden geçerim.
Bir ay öncesinde, çiçekli mancar ile sera domatesi dışında pek fazla bir şey yoktu. Artık köylü pazarı hareketlenmeye başladı.
Tabii, seyyar satıcı tezgahları da var. Ama İzmit’in yakın çevresindeki köylerde, kendi bahçesinden o sabah topladığı ürünleri getirip, tahta sandıklar üzerinde satan köylüler de bulunuyor.
Şu sıralar pırıl pırıl, sopa gibi pırasalar var. Taze bezelye geldi. Top gibi beyaz lahana var. taze soğan, kıvırcık, körpecik salatalık var.
Öyle bir dönem ki bu kriz dönemi, toplumsal dayanışmanın artmasını gerektiriyor. Kendimiz için, az almayı, daha az ve yetecek kadar tüketmeyi prensip seçmeliyiz. Bu kendimize yetecek kadar, ihtiyacımız kadar malı almak için de, onu satmaya herkesten çok ihtiyacı olanları seçmeliyiz.
Örneğin, sebze için, meyve için, balık için gidip Hiper Market’i seçmek yerine, Köylü Pazarından şöyle bir geçmeliyiz. Yazlık giysi, ayakkabı alınacaksa, ihtiyaçsa, yine kent esnafının yolunu tutmalıyız. Merak etmeyin. Bu dönemde artık kimsenin kimseye kazık atacak hali yok.
…………
Umuyor ve diliyorum ki, hem dünya, hem ülkemiz, bu kriz döneminden biran önce çıksın. Ama bundan böyle, dünyanın en zengin ülkelerinde bile artık çılgın tüketim döneminin, en az 50-100 yıl için kapandığını düşünüyorum.
Yaratan ilahi güç, eline sopayı aldı, “Ey insan oğlu. Sen hesapsız tükettin. Sen birbirine fazla kazık attın. Çok yalan söyledin, çok lükse gömüldün. Çalıştığın, ekmek yediğin işyerinin kıymetini bilmedin. Şükretmeyi beceremedin” diyerek, bütün dünyayı terbiye etmeye başladı.
Bütün insanlık için yeni bir yaşam şekli, yaşam trendi başladı. Bunun adına, “Hayata kriz ayarı” deniliyor.
Çok derin ve çok uzun süreli olmazsa, hayata kriz ayarının, bütün insanlığa faydalı olabileceğini, gelecek nesillere dünya nimetlerinin daha bol ve sağlıklı kalmasını sağlayacağını düşünüyorum.

yazan:İsmet ÇİĞİT
http://www.ozgurkocaeli.com.tr den alınmıştır.

TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU'NDAN YÖNETMELİK

TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU ARAŞTIRMA DESTEK PROGRAMLARI BAŞKANLIĞI TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN PROGRAMLARA İLİŞKİN YÖNETMELİK Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Başkanlığın'nca Resmi Gazete'nin 22 Nisan 2009 tarihinde (27208 sayılı) yayınlandı.


Bu Yönetmeliğin amacı, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu tarafından bilim ve teknoloji alanlarında desteklenecek projelerin; başvuru, teşvik, değerlendirme, kabul, izleme, sonuçlandırma ve sonuçların izlenerek değerlendirilmesine ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, kurum, kuruluş veya tüzel kişilere aynî ve/veya nakdî destek sağlanan, ARDEB tarafından yürütülen destek programları kapsamındaki projeleri kapsar.

(2) Kamu Kurumları Araştırma ve Geliştirme Projelerini Destekleme Programı bu Yönetmelik kapsamı dışındadır.

yönetmeliğin tamamını buradan... okuyabilirsiniz.

4760 Sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa Ekli (III) Sayılı Listenin (A) Cetvelinde Yer Alan Malların Vergi Oranları ve Asgari Maktu Vergi Tutarlarına

4760 Sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa Ekli (III) Sayılı Listenin (A) Cetvelinde Yer Alan Malların Vergi Oranları ve Asgari Maktu Vergi Tutarlarının Yeniden Belirlenmesine İlişkin Karar (2009/14882)

14 Nisan 2009 SALI
Resmî Gazete
Sayı : 27200
BAKANLAR KURULU KARARI
Karar Sayısı : 2009/14882

4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (III) sayılı listenin (A) cetvelinde yer alan malların vergi oranları ve asgari maktu vergi tutarlarının yeniden belirlenmesine ilişkin ekli Kararın yürürlüğe konulması; Maliye Bakanlığının 3/4/2009 tarihli ve 281 sayılı yazısı üzerine, adı geçen Kanunun 12 nci maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 6/4/2009 tarihinde kararlaştırılmıştır.
metin için tıklayın...

Türk Parası Kıymetini Koruma Hk. Gen.

Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında 32 Sayılı Karar ile Başbakanlık Hazine Müsteşarlığının 2008-32/34 Sayılı Tebliğine İlişkin I-M Sayılı Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Genelgesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Genelge
(Sayı: 2009/3) Resmi gazete'nin
14 Nisan 2009 SALI ve Sayı : 27200 nda yayınlandı

genelge metnine ulaşmak için tıklayın...

Bazı Mallara Uygulanacak Katma Değer Vergisi Oranlarının Tespitine İlişkin Bakanlar Kurulu Kararı

Bazı Mallara Uygulanacak Katma Değer Vergisi Oranlarının Tespitine İlişkin Kararda değişiklik yapılması hakkındaki ekli Kararın yürürlüğe konulması;

Maliye Bakanlığının 3/4/2009 tarihli ve 281 sayılı yazısı üzerine, 3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanununun 28 inci ve 29 uncu maddelerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 6/4/2009 tarihinde kararlaştırılmıştır.

Karar Sayısı : 2009/14881
Söz konusu Bakanlar Kurulu Kararına ulaşmak için
tıklayın...

KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ NAKİT TALEPLERİNİN TESPİTİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK

Başbakanlık (Hazine Müsteşarlığı)’tan:
Bu Yönetmeliğin amacı; 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli (I), (II) ve (IV) sayılı cetvellerde yer alan
ve Hazine Müsteşarlığı tarafından nakit aktarımı yapılan kamu kurum ve kuruluşlarının nakit taleplerinin Müsteşarlığa iletilmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
ilgili yönetmeliği okumak için
tıklayın...

16 Nisan 2009 Perşembe

Yeni Kamu Mali Yönetim Sisteminde Parlamentonun Gözetim Fonksiyonu ve Yüksek Denetim konulu sempozyum

Norveç Sayıştay Başkanı Jorgen Kosmo, şeffaflık ve hesap verebilirliğin, halkın parlamentoya olan güvenini artıran unsurlar olduğunu söyledi. Jorgen Kosmo, TBMM, Sayıştay ve Dünya Bankası tarafından Swiss Otelde düzenlenen "Yeni Kamu Mali Yönetim Sisteminde Parlamentonun Gözetim Fonksiyonu ve Yüksek Denetim" konulu uluslararası sempozyumda yaptığı konuşmada, vatandaşların kamu denetimine inanmadığı bir ortamda, halkın siyasi sisteme güveninin de sarsılacağını kaydetti.


Bir parlamentonun, kanun yapma görevleri ile temsil ve gözetim görevlerini şeffaf ve etkili biçimde icra edebilmesinin demokrasi için hayati önem taşıdığını belirten Kosmo, parlamentoların güvenilirliğinin, hükümeti ve kamu idaresini gözetim becerisi, devlet varlıklarının idaresi ve kullanımının parlamentonun kararları ve tasavvurları doğrultusunda gerçekleşmesini temin etme vatandaşların menfaatlerini himaye etme becerisi gibi unsurlarla yakından bağlantılı olduğunu anlattı.

Kamu Hesapları Komisyonunun, çoğunlukla kendi inisiyatifiyle hareket edebildiğini kaydeden Kosmo, komisyonun, çoğunlukla gerekli gördüğü her türlü incelemeyi yürütme yetkisine sahip olduğunu bildirdi.

Yüksek denetim kurumlarının, çoğunlukla en önemli denetim organı olduğunu vurgulayan Kosmo, bu organların, devlet varlıklarının idaresi ve kullanımının uygun mali ilkeler ve de parlamentonun kararları ve tasavvurları doğrultusunda gerçekleşmesini temin ettiğini, hükümetin görevlerinin ve sorumluluklarının gözetiminde de etkin rol oynadığını kaydetti.

Bir ülkenin parlamentosu ve yüksek denetim kurumunun, hesap verebilirlik zincirinde birbirlerine karşılıklı bağımlı olduklarının altını çizen Kosmo, iki kurum arasında sağlıklı ilişki olmaması halinde, yetersiz yasama ve gözetim kuvvetinin raporların yetersiz takibine neden olacağını bildirdi.

Kosmo, gözetimin, seçilmiş milletvekillerinin kararlarının takibini, parlamento kararlarının hükümet tarafından uygulanmasının sonuçları hakkında bilgi sahibi olmayı, kamu kaynaklarının kullanımına ilişkin hükümeti sorumlu tutmayı mümkün kılacağını belirterek, güçlü ve güvenilir gözetim fonksiyonlarının varlığının, yüksek denetim kurumları ve parlamentoların müşterek menfaatine olduğunu ifade etti.


Dünya Bankası Mali Yönetim Baş uzmanı Marius Koen, hükümetlerin, devlet bütçesini parlamento tarafından onaylandığı şekliyle icra etmekten sorumlu olduğunu belirterek, kamu fonlarının kullanımında Kamu Gözetimi, Hesap Verebilirlik, Şeffaflık ve Paranın Karşılığı, demokratik yönetimin en gerekli unsurları olduğunu ifade etti.

Koen, bu unsurların, kamu fonlarının düzenli ve verimli bir biçimde harcanmasını ve olası eksikliklerin zamanında ve etkili bir şekilde giderilmesini temin edeceğini bildirdi.

Koen, yine bu unsurların, bir hükümetin etkili ve güvenilir bir şekilde işlemesi ve hükümetin vatandaşlarına ve vergi mükelleflerine karşı sorumluluğunu yerine getirmesi açısından büyük önem taşıdığını belirterek, "kamu gözetiminin pek çok biçimi vardır, ancak en yerleşmiş olanı Parlamento ve Yüksek Denetim Kurumu tarafından gerçekleştirilenidir" dedi.

Yeni Kamu Gözetiminde Parlamento ve Yüksek Denetim Kurumlarına da değinen Koen, yüksek denetim kurumlarının temel amacının, kamu fonlarının yönetimini ve hükümetlerin açıkladığı mali verilerin kalitesini ve güvenilirliğini denetlemek olduğunu ifade etti.

Parlamentonun devlet bütçesinin uygulanmasını inceleyerek, ya resmi olarak (bir ibra usulünde olduğu gibi) ya da gayri resmi olarak (dolaylı olarak) hükümetin bütçeyi nasıl uyguladığı ile ilgili siyasi görüş bildirdiğini hatırlatan Koen, yüksek denetim kurumları ve parlamentoların, hükümetin hesap verebilirliğinin dengeli bir sisteme oturtulmasının gerekli unsurları olduğunu kaydetti.

Parlamentonun bütçe üzerindeki gözetimi, Yüksek Denetim Kurumundan gelen bilgilere dayanabildiği zaman en etkili şekilde işlemektedir.

"Parlamento, yüksek denetim kurumunun tavsiyelerini yürütme organları nezdinde desteklediği ve birimlerin denetim sonuçlarını ciddiye almasını sağladığı zaman, yüksek denetim kurumu bütçe gözetiminin iyileştirilmesinde daha etkili olmaktadır" diyen Koen, "bir yandan Parlamentoya rapor vermesi, öte yandan da parlamento ile ilgili endişelere karşı bağımsızlığını ve tarafsızlığını koruması gereken yüksek denetim kurumunun bu karmaşık ilişkiyi dengede tutması gerekmektedir" dedi. Koen şunları söyledi:

"Parlamento ile çok yakın bir ilişki sürdürmek, sıkıntı verici denetim bulgularının arka plana atılması ya da dikkate alınmaması tehlikesini doğurur. Ancak, çok mesafeli bir ilişki de, denetimden çıkan tavsiyelerin uygulanması aşamasında yüksek denetim kurumunu güçlü bir müttefikten yoksun bırakacaktır.

Tüm dünyada değişik ülkelerdeki birbirinden çok farklı uygulamalar tarihsel, kültürel, siyasi ya da diğer unsurları ya da etkileri yansıtmaktadır. Hem adli hem de idari yetkisi olan ve genellikle yasama organıyla özel bir ilişkisi bulunmayan Sayıştaylı Napolyon modeli.

Genel denetim ofisinin parlamentoya rapor veren bağımsız bir organ olduğu Westminster modeli. "Parlamento genel denetim organının ana hedef kitlesidir."

Kurul sistemi, yürütme erkinden bağımsız olması ve gözetimin gerçekleştirilmesinde parlamentoya yardımcı olması yönünden Westminster modeline benzemektedir. yüksek denetim kurumu parlamenter gözetimin temel bir unsurudur. Parlamento, kamu hesaplarının denetimi için yüksek denetim kurumuna güvenir.

Singapur Genel Denetim Ofisinin görevi, kamu parası hesaplarının düzgün tutulması ve kamu kaynaklarının, kamusal hesap verebilirliğin geliştirilmesi amacıyla ekonomik, verimli ve etkin kullanımının denetimini yapıp Cumhurbaşkanına ve Parlamentoya rapor vermektir.

Yüksek Denetim Kurumu ve Parlamento arasındaki iletişimin geliştirilmesi, örneğin, raporlar ve diğer belgeler, milletvekillerinin ilgisini uyandıracak ve onların özel konuları incelemesini kolaylaştıracak şekilde sunulabilir.Milletvekillerinin denetimle ilgili meselelerdeki bilgi birikimlerinin artmasını sağlar.

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürü Naci Ağbal, yeni kamu mali yönetim anlayışının ana unsurları hakkında bilgi verdi.

Ağbal, 5018 sayılı kanunun kamu mali yönetimi ve kontrol sisteminin hesap verme sorumluluğu üzerine kurulduğunu belirterek, kamu mali yönetiminde uluslararası standartlara uyumlu bir kamu iç mali kontrol sistemi geliştirildiği ve tüm kamu idarelerinde uygulamaya başladığını kaydetti.

Eski Sayıştay Başkanı Kamil Mutluer de, 5018 sayılı kanunda kamu harcamalarının özel kesim harcamalarına benzediğini ifade ederek, "Doğrusu da bu esasında. Buradaki hesap vermede Sayıştay parlamentonun eli ayağı, vazgeçilemeyecek müesseselerden biri" dedi.

http://www.ansesnet.com'dan alınmıştır

7 Nisan 2009 Salı

YAPIM İŞLERİ MUAYENE VE KABUL YÖNETMELİĞİ

Bu Yönetmeliğin amacı, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki idarelerin, bu Kanun hükümlerine göre yaptıkları ihaleler sonucunda teslim edilen yapım işlerinin muayene ve kabul işlemleri için, 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 11 inci maddesi uyarınca kuracakları muayene ve kabul komisyonlarının kuruluş ve çalışma esasları ile muayene ve kabul işlemlerinde uygulanacak usul ve esasları düzenlemektir.


4 Mart 2009 ÇARŞAMBA ve 27159 (Mükerrer) sayılı Resmi Gazete'de yayınlanmıştır.
tam metin için

tıklayın...

ÇERÇEVE ANLAŞMA İHALELERİ UYGULAMA YÖNETMELİĞİ

Bu Yönetmelik, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki idarelerin, bu Kanuna göre gerçekleştirecekleri ikinci fıkrada belirtilen mal ve hizmet alımları ile yapım işlerine ilişkin çerçeve anlaşma ihaleleri ile çerçeve anlaşma kapsamında yapacakları münferit sözleşmelerin imzalanmasına ilişkin usul ve esasları düzenlemek amacıyla hazırlanmıştır.


4 Mart 2009 ÇARŞAMBA Sayı : 27159 (Mükerrer) Resmî Gazete'de yayınlanmıştır.

Tam metin için tıklayın...

HİZMET ALIMI İHALELERİ UYGULAMA YÖNETMELİĞİ

Bu Yönetmeliğin amacı, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki idarelerin, bu Kanuna göre gerçekleştirecekleri, danışmanlık hizmet alımı ihaleleri dışındaki hizmet alımı ihalelerinde uygulayacakları usul ve esasları düzenlemektir.



4 Mart 2009 ÇARŞAMBA Sayı : 27159 (Mükerrer) Resmî Gazete'de yayınlanmıştır.
tam metin için tıklayın...

MAL ALIMI İHALELERİ UYGULAMA YÖNETMELİĞİ

Bu Yönetmelik, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki idarelerin, bu Kanuna göre gerçekleştirecekleri mal alımı ihalelerinde uygulayacakları usul ve esasları düzenlemek amacıyla hazırlanmıştır.


4 Mart 2009 ÇARŞAMBA Sayı : 27159 (Mükerrer) Resmî Gazete'de yayınlanmıştır
tam metin için tıklayın...

YAPIM İŞLERİ İHALELERİ UYGULAMA YÖNETMELİĞİ

Bu Yönetmelik, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki idarelerin, bu Kanuna göre gerçekleştirecekleri yapım işleri ihalelerinde uygulayacakları usul ve esasları düzenlemek amacıyla hazırlanmıştır.


4 Mart 2009 ÇARŞAMBA Sayı : 27159 (Mükerrer)Resmî Gazete'de yayınlanmıştır.
tam metin için tıklayın...

DANIŞMANLIK HİZMET ALIMI İHALELERİ UYGULAMA YÖNETMELİĞİ

Bu Yönetmeliğin amacı, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki idarelerin, bu Kanunun ikinci kısmının beşinci bölümünde belirtilen danışmanlık hizmet alımı ihalelerinde uygulayacakları usul ve esasları düzenlemektir.


4 Mart 2009 ÇARŞAMBA Sayı : 27159 (Mükerrer)Resmî Gazete'de yayınlanmıştır.
tam metin için tıklayın...

6 Nisan 2009 Pazartesi

sakatlık indirimi

Sakatlık İndirimi

Çalışma gücünün asgari % 80'ini kaybetmiş bulunan hizmet erbabı birinci derece sakat, asgari % 60'ını kaybetmiş bulunan hizmet erbabı ikinci derece sakat, asgari % 40'ını kaybetmiş bulunan hizmet erbabı ise üçüncü derece sakat sayılır ve aşağıda sakatlık dereceleri itibariyle belirlenen aylık tutarlar, hizmet erbabının ücretinden indirilir.

SAKATLIK DERECELERİ
1-Çalışma gücünün %80'inden fazlasını (%80 dahil) kaybeden birinci derece sakat,
2-Çalışma gücünün %60'ından fazlasını (%60 dahil) kaybeden ikinci derece sakat,
3-Çalışma gücünün %40'ından fazlasını (%40 dahil) kaybeden üçüncü derece sakat

2007 yılı için geçerli olan sakatlık indirimi tutarları;

- Birinci derece sakatlar için 570 YTL,
- İkinci derece sakatlar için 280 YTL,
- Üçüncü derece sakatlar için 140 YTL,
olarak belirlenmiştir.

2008 yılı için geçerli olan sakatlık indirimi tutarları;

Gelir Vergisi Kanununun 31 inci maddesinde yer alan sakatlık indirimi tutarları, 2008 takvim yılında uygulanmak üzere; birinci derece sakatlar için 600 YTL, ikinci derece sakatlar için 300 YTL, üçüncü derece sakatlar için 150 YTL olarak tespit edilmiştir.


2009 yılı için geçerli olan sakatlık indirimi tutarları;

Gelir Vergisi Kanununun 31 inci maddesinde yer alan sakatlık indirimi tutarları, 2009 takvim yılında uygulanmak üzere;

* Birinci derece sakatlar için 670 TL,
* İkinci derece sakatlar için 330 TL,
* Üçüncü derece sakatlar için 160 TL
olarak tespit edilmiştir.

İndirim, hizmet erbabının tevkifat matrahına uygulanır.

Mesleki faaliyet icra eden veya basit usulde vergilendirilenlerden tüccar ve ücretli durumuna girmeksizin yapılan imalat, tamirat ve küçük sanat işleriyle uğraşın özürlülerin gelir vergisi matrahına esas kazançlarına, bu Kanunun 31 inci maddesinin 2 numaralı bendinde yer alan esaslara göre hesaplanan yıllık indirim uygulanır. Bu indirim, bakmakla yükümlü olduğu özürlü kişi bulunan serbest meslek erbabı ve ücret geliri elde edenler için de uygulanır

kaynaklar
http://www.calismadunyasi.com/
http://www.vergiportali.com/

Mevzuat.Net

 

Not defteri

Günün Sözü

Mali Hizmet Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon forFree Blogger Template