5 Ekim 2011 Çarşamba

Akademik Personel için geliştirme ödeneği hakkında

Geliştirme Ödeneği, gelişmesinde güçlük çekilen yükseköğretim kurumlarının yeterli sayıda öğretim elemanı sağlamayan fakülte, anabilim, anasanat, bilim ve sanat dallarında görevli öğretim elemanlarına, almakta oldukları aylıklarının (ek gösterge dahil) % 50’sini, kalkınmada öncelikli yörelerde görevli öğretim elemanlarına ise almakta oldukları aylık, ek gösterge, üniversite ödeneği, idari görev ödeneği ve makam tazminatı brüt tutarının 1 inci derece öncelikli yörelerde % 100’ünü, 2 nci derece öncelikli yörelerde % 60’ını geçmemek üzere Geliştirme Ödeneği ödenebilir.
Geliştirme ödeneği verilecek yükseköğretim kurumlarının fakülte, anabilim, anasanat ve sanat bilim dalları, bu ödenekten yararlanma süreleri ve oranları Yükseköğretim Kurulunun Milli Eğitim Bakanlığına teklifi üzerine, Bakanlar Kurulu kararı ile tespit edilir. Bu ödenek damga vergisi hariç herhangi bir vergiye tabi tutulmaz.
 Ödeneğe hak kazanabilmek için görevin fiilen yapılmış olması şarttır.            
Yıllık izin süresince, 15 günü aşmayan mazeret izin süresince (1 yılda), Sağlık izni (1 yılda 30 günü aşmayan), yurtiçi ve dışı görevlendirmelerde 15 güne kadar ayrılmalarda bu şart aranmaz.

Bu ödenek 2914 sayılı  kanunda aşağıdaki şekilde tanımlanmıştır.

GELİŞTİRME ÖDENEĞİ
            Madde 14 - Gelişmesinde güçlük çekilen ve özellikle kalkınmada öncelikli yörelerdeki yükseköğretim kurumlarının yeterli sayıda öğretim elemanı sağlanamayan fakülte, anabilim, anasanat, bilim ve sanat dallarında görevli öğretim elemanlarına, almakta oldukları aylıkların (ek gösterge dahil) en fazla %50'si Geliştirme Ödeneği olarak ödenir.

            Geliştirme ödeneği verilecek yükseköğretim kurumlarının fakülte, anabilim, anasanat ve sanat bilim dalları, bu ödenekten yararlandırma süreleri ve oranları Yükseköğretim Kurulunun Milli Eğitim Bakanlığına teklifi üzerine, Bakanlar Kurulu kararı ile tespit edilir.(2914- madde 14)

*19/04/2005 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan  2005/8681  Geliştirme Ödeneği Ödenmesine Dair Karar ile geliştirme ödeneğinde bazı düzenlememeler yapılmıştır.
Bu düzenleme ile eski kararnamede benimsenmiş olan kalkınmada öncelikli yöre kavramının terk edilmesi, ödemenin sadece aylık ve ek göstergenin maaş katsayısı ile çarpımı sonucunda ortaya çıkan tutara belirlenen oranın uygulanmasıdır.
Ayrıntılar için http://www.memurlar.net/haber/20019/


KAYNAKLAR

1-http://www.memurlar.net/haber/66/
2-http://www.memurlar.net/haber/20019/
3-http://mevzuat.basbakanlik.gov.tr/2914 SAYILI KANUN
4-http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2005/04/20050419-1.htm
Bu yazıyı Paylaşın

0 yorum:

Mevzuat.Net

 

Not defteri

Günün Sözü

Mali Hizmet Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon forFree Blogger Template