24 Ekim 2011 Pazartesi

2011ilerleme raporu

http://www.abgs.gov.tr/ 2011_ilerleme_raporu_tr.pdf

KOMİSYON TARAFINDAN AVRUPA PARLAMENTOSU’NA VE KONSEY’E SUNULAN BİLDİRİM GeniŞleme Stratejisi ve BaŞlıca Zorluklar 2011-2012

ingilizce metni

http://www.tobb.org.tr/AvrupaBirligiDairesi/Dokumanlar/MevzuatveDokumanlar/tr_rapport_2011_en.pdf

14 Ekim 2011 Cuma

Memura yeni mesai sistemi önerisi

Enerji Bakanı Taner Yıldız Kamu çalışanlarının mesai sisteminin değişmesi gerektiğini belirtti.
GÜN MESAİSİ: Bazı ülkeler gün ışığına bakarak çalışıyor. Biz de böyle çalışsak yaz saati ayarlamasına gerek kalmayacaktı. Yaz saatiyle 600 milyon kilovatsaat tasarruf sağlıyoruz. İnsanların üzerinde bıraktığı psikolojik etki ve verimlilik açısından mesai saatlerinin erkene alınmasından yanayım. Bu dönem gün ağarması 06.20’de ise saat 07.30’da mesai başlamalı. Amerikalı aynı saatte işe başlıyor da bizde neden olmasın? Kültürümüzde de bu tür şeyler var; bakkal 06.00’da dükkânı açar. Ağrı’da seçimlerde sandığı bir saat erken açıyorsam, niye işyerini de açmayayım. Bunu Bakanlar Kurulu’na önereceğim. Yılda 3 milyar kilovatsaat, 600 milyon lira tasarrufumuz olur.
7.30'da işbaşı, Cumartesi mesai! - Ekonomi haberleri - Haber7 haber7.com - Güncel Haberler, Son dakika haberleri ---- Bu noktada haber var

13 Ekim 2011 Perşembe

Milli emlak denetim elemanlarının uzman kadrosuna alınması

...En son gelen bilgilere göre Maliye Bakanlığında yeni bir Kanun Hükmünde Kararname (KHK) hazırlanıyor. Bu KHK ile Milli Emlak Genel Müdürlüğü, Muhasebat Genel Müdürlüğü yeniden yapılandırılıyor.
Fakat bu yapılandırmanın öncekilerinden bir farkı var; öncekilerde denetim ve teftiş birimleri korunurken, burada tam tersi bir durum söz konusu.
Milli Emlak Kontrolörü, Milli Emlak Denetmeni, Muhasebat Kontrolörü, Muhasebe Denetmeni olarak görev yürütmekte olan denetim elemanlarının (yaklaşık 800 kişi) uzman kadrosuna alınarak memurlaştırılacağı ve denetim birimlerinin tasfiye edileceği belirtiliyor.
http://www.yenisafak.com.tr/Ekonomi/?t=13.10.2011&i=345284

12 Ekim 2011 Çarşamba

KAMU KURUMLARI ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME PROJELERİNİ DESTEKLEME PROGRAMI (1007 PROGRAMI)

Kamuda çalışanların muvafakat sorunu

Memurların bir kurumdan başka bir kuruma yer değiştirme suretiyle atanması 657 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde yapılmaktadır. Burada karşımıza Anılan Kanunun 74. maddesindeki "Memurların bu Kanuna tabi kurumlar arasında, kurumların muvafakatı ile..." ile ifadesinde yer bulan muvafakat sorunu geliyor.
657 sayılı Kanun'un Yer değiştirme suretiyle atanma başlıklı  maddede: 
             Madde 72 – (Değişik: 12/5/1982 - 2670/25 md.)
             Kurumlarda yer değiştirme suretiyle atanmalar; hizmetlerin gereklerine, özelliklerine, Türkiyenin ekonomik, sosyal, kültürel ve ulaşım şartları yönünden benzerlik ve yakınlık gösteren iller gruplandırılarak tespit edilen bölgeler arasında adil ve dengeli bir sistem içinde yapılır.
             (Değişik: 9/4/1990 - KHK - 418/5 md.; İptal: Ana. Mah.'nin 5/2/1992 tarih ve E. 1990/22, K. 1992/6 Sayılı Kararı ile; yeniden düzenleme: 18/5/1994 - KHK/527/5 md.) Yeniden veya yer değiştirme suretiyle yapılacak atamalarda; aile birimini muhafaza etmek bakımından kurumlar arasında gerekli koordinasyon sağlanarak memur olan diğer eşin de isteği halinde ataması, atamaya tabi tutulan memurun atandığı yere 74 ve 76 ncı maddelerde belirtilen esaslar çerçevesinde yapılır. Yer değiştirme suretiyle atanmaya tabi memurun atandığı yerde eşinin atanacağı teşkilatın bulunmaması ya da teşkilatı olmakla birlikte niteliğine uygun münhal bir görev bulunmaması ve ilgilinin de talebi halinde, bu personele eşinin görev süresi ile sınırlı olmak üzere aşağıdaki şartlarda izin verilebilir....

yine   Memurların bir kurumdan diğerine nakilleri:
             Madde 74 – (Değişik: 30/5/1974 - KHK/12; Değiştirilerek kabul: 15/5/1975 - 1897/1 md.)
             Memurların bu Kanuna tabi kurumlar arasında, kurumların muvafakatı ile kazanılmış hak dereceleri üzerinden veya 68 inci maddedeki esaslar çerçevesinde derece yükselmesi suretiyle, bulundukları sınıftan veya öğrenim durumları itibariyle girebilecekleri sınıftan, bir kadroya nakilleri mümkündür. Kazanılmış hak derecelerinin altındaki derecelere atanabilmeleri için ise atanacakları kadro derecesi ile kazanılmış hak dereceleri arasındaki farkın 3 dereceden çok olmaması ve memurların isteği de şarttır.
             Aşağı dereceye atananların 68 inci maddede yazılı süre kaydı aranmaksızın eski derecelerine tekrar atanmaları caizdir.
             Kazanılmış hak derecelerinden aşağı derecelere atananların aylık derece ve kademeleri genel hükümlere göre tespit edilmekle beraber, atandıkları bu derecelerde geçirdikleri süreler (kesenek ve karşılık farklarının kendileri tarafından her ay T.C. Emekli Sandığına gönderilmesini kabul etmeleri şartiyle) emeklilik yönünden eski derecelerinde değerlendirilir.
(bakınız:657 sayılı Kanun)

bu konu ile ayrıntılı bir tartışma ve değerlendirme için okuyun:
http://www.kamuhaber.net/

http://www.kpsscafe.com/haber

Mali Hizmetler Uzmanları ve Yardımcılarının özlük hakları iyileştirilsin

Mali Hizmetler Uzmanları ve Yardımcılarının özlük hakları iyileştirilsin

Sayın Başbakan’ın dikkatine;

5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile mevcut mali yönetim sistemi değiştirilerek, daha etkin bir yönetim ve kontrol sistemi oluşturulmuş; kamu idarelerinin yönetim ve hesap verme anlayışı çerçevesinde sorumlulukları artırılmıştır. Bu kapsamda, yüklenen sorumlulukların etkin bir şekilde yerine getirilebilmesi için de Mali Hizmetler Uzmanlığı mesleği oluşturulmuştur.

Mali Hizmetler Uzmanları ve Yardımcılarının başlıca görevleri arasında; 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 60’ıncı maddesinde yer alan, stratejik plan, performans programı, bütçe hazırlanması ve uygulanması, taşınır-taşınmaz işlemleri, iç kontrol sisteminin kurulması ve izlenmesi, ödenek ve harcama kontrolü (ön mali kontrol) faaliyet raporu hazırlanması ile muhasebe kayıtlarının tutulması ve raporlanması sayılabilir. Ayrıca bu görevlerin yanında, görev yapılan kurumların bütün mevzuatından sorumluluk durumu da söz konusudur. Bu durumda aslında birden fazla uzmanlık alanına giren konuların, topluca Mali Hizmetler Uzmanlığının görev alanına girdiği görülmektedir ve bu meslek grubuna ağır sorumluluklar yüklenmektedir.

Mali Hizmetler Uzmanlığı Yönetmeliğinde; bu mesleğe özel yarışma sınavı sonucunda uzman yardımcısı olarak girileceği, uzman yardımcılarının idareleri tarafından belirlenecek bir konuda araştırma raporu hazırlayacakları, yeterlilik imtihanına girerek, bunun ardından uzman olarak atanabilecekleri hükme bağlanmıştır.

Mesleğe alınmaları/yetiştirilmeleri/yeterlilik imtihanları gibi konularda, kamuda görev yapan diğer uzmanlıklardan farkı bulunmayan ve üzerlerine bu kadar sorumluluk yüklenmiş bir mesleğin mensuplarının, özlük haklarının da verilen sorumluluğa eş değer bir seviyeye çıkarılması gerektiğini düşünmekteyiz.

Mevcut duruma bakıldığında; bazı kurumların strateji geliştirme birimlerinde, Mali Hizmetler Uzmanlarının aynı işleri yürüttüğü ve birlikte çalıştığı, diğer uzmanlar kadro karşılığı sözleşmeli istihdam edilmekte ve gerek ücretler yönünden gerekse ek gösterge/tazminatlar yönünden çok büyük farklar bulunmaktadır. Aynı birimde görev yapan her iki uzmanlık da 657 sayılı Kanunun 36/A-11’inci maddesinde sayılan kariyer uzmanlıklardan olmasına rağmen, bunlardan bir kısmının kadro karşılığı sözleşmeli istihdam edilmesi, Mali Hizmetler Uzmanlarının ise bu kapsamda değerlendirilmemesi çalışma barışını da bozabilmektedir.

Yetki kanununun süresinin dolmasına az bir süre kalması sebebiyle, kamudaki yeniden yapılanmaya da bağlı olarak, birçok kurum, teşkilat yapısı değişikliklerine ilişkin Kanun Hükmünde Kararnamelerini hazırlamaktadırlar. Bu süreçte, kamuda görev yapan uzmanların maaşlarının eşitlenmesini sağlayacak genel bir Kanun Hükmünde Kararname hazırlığının yapıldığına ilişkin haberler bazı basın organlarında yer almıştır.

Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde önemli bir yer tutan Mali Kontrol faslı kapsamında, yerine getirilmesi gereken faaliyetlerin ve 5018 sayılı Kanun kapsamında yerleştirilmeye çalışılan kamu mali yönetimindeki büyük değişimin önemli aktörlerinden olan Mali Hizmetler Uzman ve Yardımcılarının özlük hakları konusundaki sıkıntıların giderilmesini, kamuda görev yapan uzmanların maaşlarının eşitlenmesi yönünde hazırlanacak Kanun Hükmünde Kararnamede /Kanun Tasarısında, adalet, hakkaniyet ve eşitlik ilkeleri de göz önüne alınarak, Mali Hizmetler Uzmanlarına yer verilmesini talep etmekteyiz.

Yukarıda bahsedilen konularla ilgili olarak, çok fazla yalnız bırakılmakta ve haksızlığa uğradığımızı düşünmekteyiz. Lütfen bu konulara el atın.

Bir Grup Mali Hizmetler Uzmanı
http://www.turkiyegazetesi.com.tr/makaledetay.aspx?id=509940

Milletvekilleri maaşı ve fazla ödeme

Sayıştay denetçileri, bu yılki dış denetim raporlarında milletvekillerine fazladan maaş ödemesi yapıldığını, fazla ödemenin milletvekillerinden geri alınmasını istedi. Bunun üzerine dün TBMM Başkanlığı yazılı bir açıklama yaptı ve milletvekillerinin maaşlarını 1984'ten beri Başbakanlık Müsteşarı'nın maaşına endeksli olarak aldıklarını belirtti. Çünkü Anayasa'nın 86'ncı maddesine göre, milletvekillerinin ödenekleri en yüksek devlet memurunun almakta olduğu aylık tutarını geçemiyor, yollukları da bu ödeneğin yarısını aşamıyor.
Süleyman YAŞAR

MAKALEYİ OKUYUN http://www.sabah.com.tr/
Konu ile ilgili diğer                                       
http://www.kamudanhaber.com/   

11 Ekim 2011 Salı

Yunanistan`ın yarını bugünden kötü

Yunanistan`ın yarını bugünden kötü
Yunan hükümetinin parlamentoya sunduğu 2012 yılı bütçe taslağına göre 2011`de yüzde 7,6 (17,1 milyar Euro) olarak planlanan bütçe açığı yüzde 8,5 (18,68 milyar Euro) olacak.

Kamu idare,kurum ve kuruluşların gerçek ve tüzel kişilerce istenen bilgi ve belgeyi vermemesi halinde uygulanacak idari para cezaları

 KAMU İDARELERİ BANKALAR DÖNER SERMAYELİ KURULUŞLAR KANUNLA KURULMUŞ KURUM VE KURULUŞLAR İLE DİĞER GERÇEK VE TÜZEL KİŞİLERİN İSTENİLEN BİLGİ VE BELGELERİ VERMEMESİ DURUMUNDA UYGULANACAK İDARİ PARA CEZALARI

Kurum tarafından 5510 sayılı Kanunun 100. maddesi kapsamında istenen bilgi ve belgeleri belirlenen süre içinde mücbir sebep olmaksızın vermeyen kamu idareleri, bankalar, döner sermayeli kuruluşlar, kanunla kurulmuş kurum ve kuruluşlar ile diğer gerçek ve tüzel kişiler hakkında, aylık asgari ücretin beş katı tutarında, geç verilmesi halinde ise aylık asgari ücretin iki katı tutarında idari para cezası uygulanır.

İstenilen bilgi ve belgeleri vermeyenler asgari ücret x 5
                İstenilen bilgi ve belgeleri geç verenler     asgari ücret x 2
  2011 ilk altı ay:
Bilgi ve belge vermeyenler
3.982,50
Bilgi ve belgeyi geç verenler
1.593,00

2011 ikinci altı ay
 
Bilgi ve belge vermeyenler
4.185,00
Bilgi ve belgeyi geç verenler 1.674,00


http://www.calismadunyasi.com/sgk-cezalari.htm

----------------------------------------------------------

28 Eylül 2008 PAZAR
Resmî Gazete
Sayı : 27011
TEBLİĞ
Sosyal Güvenlik Kurumundan:

BİRİNCİ KISIM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar



Amaç

MADDE 1- (1) Bu Tebliğin amacı, 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 100 üncü maddesi gereğince, Kurum tarafından kişilerin sosyal güvenliklerinin sağlanması, 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Kanuna göre Kurum alacaklarının takip ve tahsili ve 5510 sayılı Kanunla Kuruma verilen görevlerin yerine getirilmesi ile sınırlı olmak kaydıyla, bankalar, döner sermayeli kuruluşlar, gerçek ve tüzel kişiler, kamu kurumları, kanunla kurulmuş kurum ve kuruluşlardan bilgi ve belge isteme yetkisinin usul ve esaslarını düzenlemektir.



Kapsam

MADDE 2- (1) Bu Tebliğ, bankalar, döner sermayeli kuruluşlar, gerçek ve tüzel kişiler, kamu kurumları, kanunla kurulmuş kurum ve kuruluşları kapsar.



Dayanak

MADDE 3- (1) Bu Tebliğ, 5510 sayılı Kanunun 100 üncü maddesi ile 28/8/2008 tarihli ve 26981 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinin 129 uncu maddesinin ikinci fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır.



Tanımlar

MADDE 4- (1) Bu Tebliğ uygulamasında;

a) Bankalar: 19/10/2005 tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık Kanunu kapsamındaki kuruluşları,

b) Elektronik ortam: Bu tebliğde belirtilen bilgi ve belgelerin; bankalar, döner sermayeli kuruluşlar, tüzel kişiler, kamu idareleri ve kanunla kurulan kurum ve kuruluşlarca; internet ve benzeri ortamda Kurumun veri tabanına  aktarılmasını sağlayan elektronik portalı,

c) Kamu idareleri: 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde belirtilen kamu idareleri ve kamu iktisadi teşebbüsleri ile bunların bağlı idare, ortaklık, müessese ve işletmeleri ve yukarıda belirtilenlerin ödenmiş sermayesinin % 50’sinden fazlasına sahip oldukları ortaklık ve işletmelerden Türk Ticaret Kanununa tabi olmayanlarla özel kanunlarına göre personel çalıştıran diğer kamu kurumlarını,

ç) Kanun: 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununu,

d) Kurum: Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığını,

               ifade eder.
             (2) Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinin 4 üncü maddesindeki tanımlar bu Tebliğ için de yapılmış sayılır

 İKİNCİ KISIM

Genel Hükümler

Genel Hükümler

MADDE 5- (1) Bilgi ve belgelerin istenmesi, Kurum tarafından kişilerin sosyal güvenliklerinin sağlanması, 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Kanuna göre Kurum alacaklarının takip ve tahsili ile 5510 sayılı Kanunla Kuruma verilen görevlerin yerine getirilmesiyle sınırlıdır.

                (2) Bilgi ve belgeler; bankalar, döner sermayeli kuruluşlar ve diğer gerçek ve tüzel kişilerden doğrudan, münferit olarak istenenler haricinde kamu idareleri ile kanunla kurulmuş kurum ve kuruluşlardan ise yapılan protokoller çerçevesinde istenir.

                (3) Bilgi ve belgeler istenirken veya verilirken, Devletin güvenliği ve temel dış yararlarına karşı ağır sonuçlar doğuracak haller ile özel ve aile hayatının gizliliği ve savunma haklarına ilişkin hükümler göz önünde bulundurulur.

                (4) Kurumca istenen bilgi ve belgelerin verilmesinde, özel kanunlardaki yasaklayıcı ve sınırlayıcı hükümler dikkate alınmaz.

                (5)  Bu maddenin ikinci fıkrasında sayılan kişi, kurum ve kuruluşlar,

                a) İstenecek bilgi ve belgeleri sürekli ve/veya belli aralıklarla vermekle,

                b) Bilgileri elektronik ortamda görüntülenmesini sağlamakla,

                c) Görüntülenen bilgilerin güvenliğini sağlamakla,

                ç) Muhafaza etmek zorunda oldukları her türlü belge ile vermek zorunda oldukları bilgilere ilişkin mikrofiş, mikrofilm, manyetik teyp, disket ve benzeri ortamdaki kayıtlarını ve bu kayıtlara erişim veya kayıtları okunabilir hale getirmek için gerekli tüm sistem ve şifreleri incelemek için Kuruma ibraz etmekle,

                d) Kurumun belirleyeceği süre içerisinde bilgi ve belgelerle ilgili talebe cevap vermekle ve gereken kolaylığı göstermekle,

                yükümlüdür.

                (6) İstenecek bilgi ve belgelerin verilmesi süresi ve dönemi yapılacak protokol ile belirlenir.

                (7) Kurum, Kanun gereğince;

a) Her türlü bilgi ve belgenin internet, elektronik ve benzeri ortamda gönderilmesi hususunda gerçek ve tüzel kişilerin zorunlu tutulmasını,

b) Kuruma verilmesi gereken her türlü belge, bildirge ve taahhütnameleri diğer kamu idarelerine ait formlarla birleştirilmesini ve söz konusu belgeleri kamu idarelerinin internet ve elektronik bilgi işlem ortamından alınmasını,

c) Kamu idarelerine yapılmış bildirimlerin Kuruma verilmiş sayılmasını,

ç) Kanun uygulaması ile ilgili olarak işveren, sigortalı ve diğer kurum, kuruluş ve kişilerin talepleri üzerine veya resen düzenleyecekleri her türlü bilgi ve belgelerin bilgi işlem ortamında oluşturulmasını,

d) Bu fıkranın (ç) bendinde sayılan bilgi ve belgelerin sadece internet ve benzeri ortamda ilgili kişilere verilmesini, kararlaştırmaya yetkilidir.

(8) Bilgi ve belgeleri yapılacak protokolde belirtilen sürede; mücbir sebep olmaksızın vermeyenlere Kanunun 102 inci maddesinin birinci fıkrasının (i) bendi gereğince aylık asgari ücretin beş katı tutarında, bilgi ve belgelerin geç verilmesi halinde ise aylık asgari ücretin iki katı tutarında idari para cezası uygulanır.

(9) Elektronik ortamda hazırlanacak bilgi ve belgeler, adli ve idari makamlar nezdinde resmi belge olarak geçerlidir.

(10) Belge ve bilgileri, internet, elektronik ve benzeri ortamda göndermekle yükümlü tutulan gerçek ve tüzel kişilerin, Kurumun bilgi işlem sistemlerinin herhangi bir nedenle hizmet dışı kalması sonucu bilgi ve belgelerin, protokolde öngörülen sürenin son gününde gönderilememesi halinde, sorunların ortadan kalktığı tarihi takip eden beşinci iş gününün sonuna kadar gönderilmesi halinde, söz konusu yükümlülükler protokolde öngörülen sürede yerine getirilmiş sayılır.
(Resmi Gazete'den alıntılanan metinlerin tamamı bu kayıtta yer almayabilir. Okumak için en üstteki bağlantıya tıklayın)

Kaynaklar

http://www.calismadunyasi.com/sgk-cezalari.htm


http://www.yaklasim.com/mevzuat/kanunlar/64/6404013.htm

http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2008/09/20080928-18.htm

10 Ekim 2011 Pazartesi

Kamuda ücret adaletsizliği

....Bakan Çelik, kamuda yaşanan ücret adaletsizliğini bir örnekle anlattı. Çalışma Bakanlığı'ndaki bir uzman bin 900 bin lira alırken, hemen yanındaki bakanlıkta çalışanların farklı maaşlar aldıklarını söyleyen Çelik, "Başka kurumlarda 3 bin - 4 bin lira gibi maaşlar alıyorlar. Benim kurumumda ücret düşük, uzman tutamıyorum" diye konuştu. "657 sayılı yasada köklü bir değişiklik mi yapılacak?" sorusunu ise şu sözlerle yanıtladı: "657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun ihtiyarladı, emeklilik süresi çoktan doldu. Ancak bu konuda diğer bakanlıkların da oturup yeni düzenlemeyi çalışması gerekiyor."
http://www.haber7.com/haber/20111010/25-milyon-memuru-ilgilendiren-calisma.php

Emekli olan memurun alacağı maktu yolluk- tazminat

375 sayılı KHK'nın 2 nci maddesinin D bendinde; "(A) bendi kapsamına giren personel ile 22.1.1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (II) sayılı cetvelde yer alan personel ve kamu kurumlarında işçi olarak istihdam edilenlerden; emekliliğini isteyen veya emekliye sevk olunanlara, haklarında toptan ödeme hükümleri uygulananlara, emekli iken yeniden hizmete alındıktan sonra cezaen olmamak üzere görevlerine son verilenlere, kendi kusurları olmaksızın sözleşmesi feshedilen veya hizmet sürelerinin bitiminde ayrılan sözleşmeli subay, sözleşmeli astsubay ve uzman erbaşlar ile terhis olan yedek subaylara ve bunlardan görevde iken ölenlerin kanuni mirasçılarına damga vergisi hariç herhangi bir vergiye tâbi tutulmaksızın beşyüz milyon lira tutarında tazminat ödenir."hükmüne yer verilmiştir.

Yukarıda yer alan 500 TL yerine 31 Aralık 2009 tarih ve 27449 Mükerre Resmi Gazete'de yayımlanan 2010 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun 28 inci maddesinin 5 inci fıkrasında yer alan; "375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 1 inci maddesinin (D) bendine göre yapılacak tazminat ödemesi, 1/1/2010 tarihinden itibaren 750 TL olarak uygulanır."hükmü gereğince 2010 yılında emekli olanlara 750 TL ödenmiştir.



Bu konuda 6111 sayılı Kanun ile yasal düzenleme yapılması nedeniyle bu tutar aşağıdaki şekilde düzenleme yapılmıştır.

6111 sayılı Kanun'un 122. maddesi ile  emekli olan personele verilen maktu harcırah tutarı  aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. 25 şubat 2011 tarihli 27857 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan  6111 sayılı kanun  'un



MADDE 122- 4/7/2001 tarihli ve 631 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 14/A maddesinin (c) bendinde yer alan “beşyüz milyon lirayı” ibaresi “(12.105) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarı” şeklinde değiştirilmiştir.


Not :Bu yazıya ek
    Kamu görevlileri hakem kurulunun 29/05/2012 tarihli ve 2012/1 nolu kararı ile
1/7/2012 tarihinden geçerli olmak üzere, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 1. maddesinin (D )fıkrasında yer alan 12105 gösterge rakamı 13558 olarak uygulanır hükmüne yer verilmiştir.

buna göre Emekli Yolluğu = 13.558 Gösterge X Katsayı bu tutardan sadece damga vergisi kesiliyor.
 


KAYNAKLAR
http://yenisafak.com.tr/Yazarlar/?t=22.01.2011&y=Ahmet_Unlu
http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/02/20110225M1-1.htm
http://www.memurlar.net/haber/188605/
http://uygulama.sgb.gov.tr/forum/Default.aspx?g=posts&t=5573 
http://yenisafak.com.tr/Yazarlar/default.aspx?i=32652&y=Ahmet_Unlu

7 Ekim 2011 Cuma

Maliye Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği ve Atama Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik


6 Ekim 2011 PERŞEMBE
Resmî Gazete
Sayı : 28076
YÖNETMELİK
Maliye Bakanlığından:
—  Maliye Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği ve Atama Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

MADDE 1 9/8/2006 tarihli ve 26254 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Maliye Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği ve Atama Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiş; aynı fıkranın (h) ve (m) bentlerinde yer alan “Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığına, Milli Eğitim Bakanlığına veya yükseköğretim kurumlarına ibaresi “Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığına, Milli Eğitim Bakanlığına, Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Genel Müdürlüğüne veya yükseköğretim kurumlarına olarak ve (j) bendinde yer alan Maliye Müfettişleri, Hesap Uzmanları” ibaresi Vergi Müfettişleri olarak değiştirilmiştir.
n) İş günü: Ulusal bayram ile genel ve hafta sonu tatil günleri hariç, diğer günleri,
MADDE 2 Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesinin ikinci fıkrasının (c) bendinin (1) numaralı alt bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
1) Sivil Savunma Uzmanı.
(....)
(Resmi Gazete'den alıntılanan metinlerin tamamı bu kayıtta yer almayabilir. Okumak için en üstteki bağlantıya tıklayın)
...

6 Ekim 2011 Perşembe

Devlet Malzeme Ofisinden yapılacak alımlar hakkında genelge

Sağlık Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından "Devlet Malzeme Ofisinden yapılacak alımlar hakkında genelge" yayımlanmıştır;

T.C.
SAĞLIK BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Sayı: B.10.0.SGB.0.84.00.01/10-06/10605 06/10/2011
Konu: Devlet Malzeme Ofisinden Yapılacak Alımlar

.................. VALİLİĞİNE

(İl Sağlık Müdürlüğü)

GENELGE

2011/53

Bilindiği üzere ülkemizdeki sağlık hizmetleri ağırlıklı olarak Bakanlığımıza bağlı sağlık kurum ve kuruluşlarınca sunulmaktadır. Söz konusu sağlık kurum ve kuruluşlarımız döner sermayeli işletme niteliğinde olup, tabi olduğu mevzuat çerçevesinde kar amacı gözetmeden genel işletmecilik esasları doğrultusunda yönetilmektedir. Kurum ve kuruluşlarımızda kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli kullanılması sağlık hizmetlerinin sürdürülebilirliği açısından büyük önem arz etmektedir.

Bakanlığımıza bağlı kurumların, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun İstisnalar başlıklı 3 üncü maddesinin (e) bendi çerçevesinde yaptıkları alımların çoğunluğunu Devlet Malzeme Ofisinden (DMO) yaptıkları görülmektedir. DMO, kamu kurum ve kuruluşlarınca yapılan mal ve malzeme taleplerini; stok ürünlerinden tedarik, katalog ürünlerinden tedarik ve müteferrik tedarik olmak üzere üç şekilde karşılamaktadır.

Kurumlarımız arasında uygulama birliğinin sağlanması amacıyla DMO'dan yapılacak alımlarla ilgili aşağıdaki hususların düzenlenmesi hâsıl olmuştur.

haberin tamamını okuyun http://www.memurlar.net/haber/207014/

5 Ekim 2011 Çarşamba

Akademik Personel için geliştirme ödeneği hakkında

Geliştirme Ödeneği, gelişmesinde güçlük çekilen yükseköğretim kurumlarının yeterli sayıda öğretim elemanı sağlamayan fakülte, anabilim, anasanat, bilim ve sanat dallarında görevli öğretim elemanlarına, almakta oldukları aylıklarının (ek gösterge dahil) % 50’sini, kalkınmada öncelikli yörelerde görevli öğretim elemanlarına ise almakta oldukları aylık, ek gösterge, üniversite ödeneği, idari görev ödeneği ve makam tazminatı brüt tutarının 1 inci derece öncelikli yörelerde % 100’ünü, 2 nci derece öncelikli yörelerde % 60’ını geçmemek üzere Geliştirme Ödeneği ödenebilir.
Geliştirme ödeneği verilecek yükseköğretim kurumlarının fakülte, anabilim, anasanat ve sanat bilim dalları, bu ödenekten yararlanma süreleri ve oranları Yükseköğretim Kurulunun Milli Eğitim Bakanlığına teklifi üzerine, Bakanlar Kurulu kararı ile tespit edilir. Bu ödenek damga vergisi hariç herhangi bir vergiye tabi tutulmaz.
 Ödeneğe hak kazanabilmek için görevin fiilen yapılmış olması şarttır.            
Yıllık izin süresince, 15 günü aşmayan mazeret izin süresince (1 yılda), Sağlık izni (1 yılda 30 günü aşmayan), yurtiçi ve dışı görevlendirmelerde 15 güne kadar ayrılmalarda bu şart aranmaz.

Bu ödenek 2914 sayılı  kanunda aşağıdaki şekilde tanımlanmıştır.

GELİŞTİRME ÖDENEĞİ
            Madde 14 - Gelişmesinde güçlük çekilen ve özellikle kalkınmada öncelikli yörelerdeki yükseköğretim kurumlarının yeterli sayıda öğretim elemanı sağlanamayan fakülte, anabilim, anasanat, bilim ve sanat dallarında görevli öğretim elemanlarına, almakta oldukları aylıkların (ek gösterge dahil) en fazla %50'si Geliştirme Ödeneği olarak ödenir.

            Geliştirme ödeneği verilecek yükseköğretim kurumlarının fakülte, anabilim, anasanat ve sanat bilim dalları, bu ödenekten yararlandırma süreleri ve oranları Yükseköğretim Kurulunun Milli Eğitim Bakanlığına teklifi üzerine, Bakanlar Kurulu kararı ile tespit edilir.(2914- madde 14)

*19/04/2005 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan  2005/8681  Geliştirme Ödeneği Ödenmesine Dair Karar ile geliştirme ödeneğinde bazı düzenlememeler yapılmıştır.
Bu düzenleme ile eski kararnamede benimsenmiş olan kalkınmada öncelikli yöre kavramının terk edilmesi, ödemenin sadece aylık ve ek göstergenin maaş katsayısı ile çarpımı sonucunda ortaya çıkan tutara belirlenen oranın uygulanmasıdır.
Ayrıntılar için http://www.memurlar.net/haber/20019/


KAYNAKLAR

1-http://www.memurlar.net/haber/66/
2-http://www.memurlar.net/haber/20019/
3-http://mevzuat.basbakanlik.gov.tr/2914 SAYILI KANUN
4-http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2005/04/20050419-1.htm

Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslarda Değişiklik Yapılmasına Dair Esaslar Hakkında Karar(2011/2249)

5 Ekim 2011 ÇARŞAMBA
Resmî Gazete
Sayı : 28075
             Karar Sayısı : 2011/2249
             6/6/1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Kararnameye ektir.
             Ekli “Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslarda Değişiklik Yapılmasına Dair Esaslarˮın yürürlüğe konulması; Maliye Bakanlığının 12/8/2011 tarihli ve 10524 sayılı yazısı üzerine, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre, Bakanlar Kurulu’nca 12/9/2011 tarihinde kararlaştırılmıştır.


(Resmi Gazete'den alıntılanan metinlerin tamamı bu kayıtta yer almayabilir. Okumak için en üstteki bağlantıya tıklayın)

4 Ekim 2011 Salı

Türkiye ekonomisinde kobilerin rolü

Dış ticaret açığı Ağustos ayı için 8,23 milyar dolar olarak açıklandı. Ağustos ayında ihracat ise yüzde 32.2 arttı. - Ekonomi Finans Haberleri - www.ihlassondakika.com

...Mustafa Kaplan,Türkiye ekonomisinin omurgasını oluşturan sayıları 3 milyonu aşan KOBİ'nin, Türkiye'deki tüm işletmelerin yüzde 99'unu, toplam istihdamın yüzde 81'ini oluşturduğunu, katma değerin yüzde 59?u, ihracatın da yüzde 56'sının KOBİ'ler tarafından gerçekleştirildiğini, toplam yatırımlar içindeki KOBİ payının ise yüzde 62'lere ulaştığını belirtti.

Mustafa Kaplan, ''ABD ekonomisine bakıldığında da, küçük işletmelerin her yıl oluşturulan iş potansiyelinin yüzde 64'ünü oluşturması ve işletmelerin yüzde 22'sini oluşturan azınlık işletmelerin ABD ekonomisine yıllık 1 trilyon dolarlık ekonomik katkı sağlamaları ve 5.8 milyon kişiyi istihdam etmeleri ile küçük işletmelerin ve azınlık işletmelerin ekonomik büyüme ve kalkınmadaki önemli katkılarını görüyoruz'' dedi.
Resim:netteyim.net

Özürlülerin devlet memurluğuna alınma şartları hakkında yönetmelik

3 Ekim 2011 PAZARTESİ
Resmî Gazete
Sayı : 28073
             Karar Sayısı : 2011/2192
             Ekli “Özürlülerin Devlet Memurluğuna Alınma Şartları ile Yapılacak Merkezi Sınav ve Kura Usulü Hakkında Yönetmelik”in yürürlüğe konulması; Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının 2/8/2011 tarihli ve 13375 sayılı yazısı üzerine, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 53 üncü maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 22/8/2011 tarihinde kararlaştırılmıştır.


BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç
MADDE 1 ‒ (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Devlet memurluğuna atanacak özürlülerin alımına ilişkin olarak özür grupları ve eğitim durumları itibarıyla yapılacak merkezi sınav ve kura usulüne, merkezi sınav ve kura sonucuna göre yerleştirme işlemine, özürlülerin hangi işlerde çalıştırılacakları ile istihdamlarının takip ve denetimine, istatistiki bilgilerin temini ve tutulması ile ilgili diğer hususlara ilişkin esas ve usulleri belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 ‒ (1) Bu Yönetmelik;
a) 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun eki (I), (II), (III) ve (IV) sayılı cetvellerde yer alan kurumlar ile döner sermayeli kuruluşlar, kanunlarla kurulan fonlar ve kefalet sandıklarına,
b) İl özel idareleri ve belediyeler, il özel idareleri ve belediyelerin kurdukları birlikler ile bunlara bağlı müessese, işletme ve döner sermayeli kuruluşlara,
c) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre Devlet memuru istihdam eden diğer kamu kuruluşlarına,
Devlet memuru olarak atanacak özürlüler hakkında uygulanır.
Dayanak
MADDE 3 ‒ (1) Bu Yönetmelik, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 53 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 ‒ (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Başkanlık: Devlet Personel Başkanlığını,
b) Kura: Özür grubu, eğitim durumu ve tercihlere göre Devlet memuru kadrolarına atanabilmeye esas olacak yerleştirmeyi yapmak amacıyla kullanılacak yöntemi,
c) Merkez: Merkezi sınav ve kura işlemlerini sonuçlandıran ve bu sonuçlara göre yerleştirmeyi gerçekleştiren kurum veya kuruluşu,
ç) Merkezi Sınav: Özür grubu, eğitim durumu ve tercihlere göre Devlet memuru kadrolarına atanabilmeye esas olacak yerleştirmeyi yapmak amacıyla kullanılacak puanları sağlayan Özürlü Memur Seçme Sınavını,
d) Özürlü: Doğuştan veya sonradan; bedensel, zihinsel, ruhsal, duyusal ve sosyal yetenekleri bakımından özür oranının yüzde kırk veya üzerinde olduğunu sağlık kurulu raporu ile belgeleyenleri,
e) ÖMSS: Özürlü Memur Seçme Sınavını,
f) Sağlık Kurulu Raporu: 16/12/2010 tarihli ve 27787 sayılı (Mükerrer) Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe konulan Özürlülük Ölçütü, Sınıflandırması ve Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu Raporları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre alınmış sağlık kurulu raporunu,
g) Yerleştirme: ÖMSS sonuçları veya kura usulüne göre özürlülerin tercihleri doğrultusunda kamu kurum ve kuruluşlarına ait münhal kadrolara yerleştirilmesi işlemini,
ifade eder.
(Resmi Gazete'den alıntılanan metinlerin tamamı bu kayıtta yer almayabilir. Okumak için en üstteki bağlantıya tıklayın)

3 Ekim 2011 Pazartesi

SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLİK VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK KANUNU GENEL TEBLİĞİ

29 Eylül 2011 PERŞEMBE
Resmî Gazete
Sayı : 28069
TEBLİĞ
Maliye Bakanlığından:
—  Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 44)
213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 227 nci maddesinin ikinci fıkrası ile vergi kanunlarında yer alan muafiyet, istisna, yeniden değerleme, zarar mahsubu ve benzeri hükümlerden yararlanılmasını Bakanlığımızca belirlenen şartlara uygun olarak yeminli mali müşavirlerce düzenlenmiş tasdik raporu ibraz edilmesi şartına bağlamaya, bu uygulamalara ilişkin usul ve esasları belirlemeye Bakanlığımız yetkili kılınmıştır.
3568 sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanununun 12 nci maddesinin Bakanlığımıza verdiği yetkiye göre düzenlenen Yeminli Mali Müşavirlerin Tasdik Edecekleri Belgeler, Tasdik Konuları, Tasdike İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin1 7 nci maddesi ile de yeminli mali müşavirler tarafından vergi mevzuatı açısından tasdiki yapılabilecek olan konu ve belgeler belirlenmiş, anılan maddenin birinci fıkrasının Mali Mevzuatta Yer Alan Teşvik, İndirim, İstisna ve Muafiyetler Yönünden başlıklı (G) bendinin (g) alt bendinde, diğer teşvik, indirim, istisna ve muafiyetlerle ilgili işlemlerin tasdik kapsamında yer alabileceği öngörülmüştür.
Söz konusu Yönetmeliğin 7 nci maddesinin son fıkrasında ise, tasdik işlemi yapılırken aranacak asgari bilgi, şekil şartları ile tasdike ilişkin diğer usul ve esasların Bakanlığımızca çıkartılacak tebliğlerle belirleneceği ve Yönetmelikte belirtilen konuların ve belgelerin tasdikine ilişkin olarak Bakanlığımızca tebliğ çıkartılmadıkça, yeminli mali müşavirlerin bu konu ve belgelerle ilgili olarak tasdik işlemi yapamayacakları belirtilmiştir.
1 - Tasdikin Amacı ve Tasdik Sözleşmesi Düzenlenmesi
(Resmi Gazete'den alıntılanan metinlerin tamamı bu kayıtta yer almayabilir. Okumak için en üstteki bağlantıya tıklayın)

Mevzuat.Net

 

Not defteri

Günün Sözü

Mali Hizmet Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon forFree Blogger Template