14 Mart 2012 Çarşamba

Mali hizmetler uzmanlarına yönelik 2012 Antalya eğitimi hakkında

 Mali hizmetler uzmanlarına yönelik Uygulamalı iç kontrol eğitimi konulu eğitim seminerine katıldım. Antalya'nın Manavgat ilçesi Evrenseki beldesinde Sensimar otelinde düzenlenen eğitimin konuları aşağıdaki konulardan oluşmaktaydı:
1-kamu iç kontrol standartları uyum çalışmalarının değerlendirilmesi
2-Kontrol ortamı
3-Kontrol ortamı çalıştayı
4- Risk yönetimi
5-Kontrol faaliyetleri
6-Risk yönetimi ve kontrol faaliyetleri çalıştayı
7-Bilgi- iletişim izleme
8-Bilgi- iletişim izleme çalıştayı
9-İç kontrol sisteminin denetiminde iç denetimin rolü ve sgb ile ilişkileri
10-İç kontrol sisteminin denetiminde sayıştayın rolü

İç kontrolün önemli bileşenlerinden olan "kontrol faaliyetleri"nde Kamu yönetim anlayışındaki değişim  COSO sistemi örnek olay çerçevesinde ayrıntılı anlatıldı.
Özellikle Maliye Uzmanları Şafak Birol Acar ve Esma Meltem Kılıç'ın sunduğu "Risk yönetimi"  başlıklı sunumun içeriği ve getireceği değişikliklerle önümüzdeki günlerde kamu kurumlarında sık tartışılacak bir konu olacağını tahmin ediyorum.Ama benim için bu semineri daha da güzel ve ilginç kılan daha önceki seminerlerden farklı olarak çalıştay uygulamasının getirilmiş olması. 7-8 kişilik gruplar halinde belli  bir örnek olay dahilinde bir beyin fırtınası şekilde gerçekleşen uygulama, eğitimi daha verimli ve zevkli geçmesini sağlamaktadır.
Faydalı ve ufuk açıcı olduğuna inandığım eğitimin son gününde bir konuşma yapan Bumko Daire Başkanı Mehmet Bülbül bu tür eğitim toplantılarının artarak devam edeceğini belirtti.
Bu yazıyı Paylaşın

0 yorum:

Mevzuat.Net

 

Not defteri

Günün Sözü

Mali Hizmet Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon forFree Blogger Template