27 Nisan 2012 Cuma

Eşik Değerler ve Parasal Limitler 2012 yılı

4734 sayılı Kamu İhale Kanununun “Eşik Değerler ve Parasal Limitlerin Güncellenmesi” başlıklı 67 nci maddesine göre, 1 Şubat 2012 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere uygulanacak eşik değerler ve parasal limitler hakkında tebliğ; 24/01/2012 tarihli ve 28183 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürülüğe girmiştir: 
(Resmi Gazete'den alıntılanan metinlerin tamamı bu kayıtta yer almayabilir. Okumak için en üstteki bağlantıya tıklayın)
KAMU İHALE TEBLİĞİ
(TEBLİĞ NO: 2012/1)
MADDE 1 4734 sayılıKamu İhale Kanununun 67 nci maddesine göre, 1/2/2012 tarihinden geçerli olmak üzere uygulanacak eşik değerler ve parasal limitler Kanunun ilgili maddeleri bazında aşağıda belirtilmiştir:
Buna göre;
1- 3 üncümaddenin;
(g) bendinde belirtilen 5.849.426,- TL (Beşmilyon sekizyüzkırkdokuzbin dörtyüzyirmialtı Türk Lirası), 6.629.154,- TL (Altımilyon altıyüzyirmidokuzbin yüzellidört Türk Lirası),
2- 8 inci maddenin;
(a) bendinde belirtilen 699.270,- TL (Altıyüzdoksandokuzbin ikiyüzyetmiş Türk Lirası), 792.482,- TL (Yediyüzdoksanikibin dörtyüzsekseniki Türk Lirası),
(b) bendinde belirtilen 1.165.451,- TL (Birmilyon yüzaltmışbeşbin dörtyüzellibir Türk Lirası), 1.320.805,- TL (Birmilyon üçyüzyirmibinsekizyüzbeş Türk Lirası),
(c) bendinde belirtilen 25.640.021,- TL (Yirmibeşmilyon altıyüzkırkbin yirmibir Türk Lirası), 29.057.835,- TL (Yirmidokuzmilyon elliyedibin sekizyüzotuzbeş Türk Lirası),
3- 13 üncümaddenin (b) bendinin;
(1) nolu alt bendinde belirtilen 76.291,- TL (Yetmişaltıbin ikiyüzdoksanbir Türk Lirası), 86.460,- TL (Seksenaltıbin dörtyüzaltmış Türk Lirası), 152.588,- TL (Yüzelliikibin beşyüzseksensekiz Türk Lirası), 172.927,- TL (Yüzyetmişikibin dokuzyüzyirmiyedi Türk Lirası),
(2) nolu alt bendinde belirtilen 76.291,- TL (Yetmişaltıbin ikiyüzdoksanbir Türk Lirası), 86.460,- TL (Seksenaltıbin dörtyüzaltmış Türk Lirası), 152.588,- TL (Yüzelliikibin beşyüzseksensekiz Türk Lirası), 172.927,- TL (Yüzyetmişikibin dokuzyüzyirmiyedi Türk Lirası), 1.271.609,- TL (Birmilyon ikiyüzyetmişbirbin altıyüzdokuz Türk Lirası), 1.441.114,- TL (Birmilyon dörtyüzkırkbirbin yüzondört Türk Lirası),
(3) nolu alt bendinde belirtilen 152.588,- TL (Yüzelliikibin beşyüzseksensekiz Türk Lirası), 172.927,- TL (Yüzyetmişikibin dokuzyüzyirmiyedi Türk Lirası), 1.271.609,- TL (Birmilyon ikiyüzyetmişbirbin altıyüzdokuz Türk Lirası), 1.441.114,- TL (Birmilyon dörtyüzkırkbirbin yüzondört Türk Lirası),
4- 21 inci maddenin;
(f) bendinde belirtilen 127.154,- TL (Yüzyirmiyedibin yüzellidört Türk Lirası), 144.103,- TL (Yüzkırkdörtbin yüzüç Türk Lirası),
5- 22 nci maddenin;
(d) bendinde belirtilen 38.144,- TL (Otuzsekizbin yüzkırkdört Türk Lirası), 43.228,- TL (Kırküçbin ikiyüzyirmisekiz Türk Lirası), 12.709,- TL (Onikibin yediyüzdokuz Türk Lirası), 14.403,- TL (Ondörtbin dörtyüzüç Türk Lirası),
6- 53 üncümaddenin (j) fıkrasının;
(1) nolu bendinde belirtilen 254.315,- TL (İkiyüzellidörtbinüçyüzonbeşTürk Lirası), 288.215,- TL (İkiyüzseksensekizbinikiyüzonbeş Türk Lirası),
(2) nolu bendinde belirtilen 576.629,- TL (Beşyüzyetmişaltıbin altıyüzyirmidokuz Türk Lirası), 653.493,- TL (Altıyüzelliüçbin dörtyüzdoksanüç Türk Lirası), 1.152,- TL (Bin yüzelliiki Türk Lirası), 1.305,- TL (Bin üçyüzbeşTürk Lirası), 1.153.259,- TL (Birmilyon yüzelliüçbin ikiyüzellidokuz Türk Lirası), 1.306.988,- TL (Birmilyon üçyüzaltıbindokuzyüzseksensekiz Türk Lirası), 2.305,- TL (İkibinüçyüzbeşTürk Lirası), 2.612,- TL (İkibinaltıyüzoniki Türk Lirası), 3.458,- TL (Üçbindörtyüzellisekiz Türk Lirası), 3.918,- TL (Üçbindokuzyüzonsekiz Türk Lirası), 11.532.599,- TL (Onbirmilyon beşyüzotuzikibin beşyüzdoksandokuz Türk Lirası), 13.069.894,- TL (Onüçmilyon altmışdokuzbin sekizyüzdoksandört Türk Lirası), 23.065.198,- TL (Yirmiüçmilyon altmışbeşbin yüzdoksansekiz Türk Lirası), 26.139.788,- TL (Yirmialtımilyon yüzotuzdokuzbin yediyüzseksensekiz Türk Lirası), 4.612,- TL (Dörtbin altıyüzoniki Türk Lirası), 5.226,- TL (Beşbin ikiyüzyirmialtı Türk Lirası),
7- 62 nci maddenin;
(h) bendinde belirtilen 141.143,- TL (Yüzkırkbirbin yüzkırküç Türk Lirası), 159.957,- TL (Yüzellidokuzbin dokuzyüzelliyedi Türk Lirası),
olarakgüncellenmiştir.
1/2/2012tarihinden itibaren geçerli olacak yukarıda belirtilen Eşik Değerler ve Parasal Limitlere ilişkin, bir önceki dönem ile karşılaştırmalıdeğerler, ayrıca tablo halinde ekte yer almaktadır.
MADDE 2 İdarelerin tabi olduklarıeşik değer ve parasal limitlerin belirlenmesinde; 5018 sayılıKamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun yürürlüğe girmesinden önceki bütçe statülerinin göz önünde bulundurulmasıgerekmektedir.
MADDE 3 Bu Tebliğ1/2/2012 tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4 Bu Tebliğhükümlerini Kamu İhale Kurumu Başkanıyürütür.

Memurlara yapılacak giyecek yardımı yönetmeliği

912268
MEMURLARA YAPILACAK GİYECEK YARDIMI YÖNETMELİĞİ

(Resmi Gazete'den alıntılanan metinlerin tamamı bu kayıtta yer almayabilir. Okumak için en üstteki bağlantıya tıklayın)

17 Nisan 2012 Salı

Katma Değer Vergisi Genel Tebliği (Seri No: 117)

14 Nisan 2012 CUMARTESİ
Resmî Gazete
Sayı : 28264
TEBLİĞ
Maliye Bakanlığından:
—   Katma Değer Vergisi Genel Tebliği (Seri No: 117)
25/10/1984 tarihli ve 3065 sayılı Katma Değer Vergisi (KDV) Kanununun1 9 uncu maddesinin birinci ve 29 uncu maddesinin dördüncü fıkraları ile 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun2 120 nci maddesinin Maliye Bakanlığına verdiği yetkiler çerçevesinde, KDV tevkifat uygulamasına ve bu uygulamadan doğan iade taleplerinin yerine getirilmesine ilişkin usul ve esaslar aşağıda açıklanmıştır.

Konu ile ilgili ayrıntılı bir değerlendirme için aşağıdaki pdf dosyasına bakınız :


SİRKÜLER 2012 / 15

www.onerymm.com.tr/

Yukarıdaki sirkülerden bazı hususlar
2) KISMİ TEVKİFATA TABİ İŞLEMLER VE TEVKİFAT ORANLARI
2.1. Kısmi Tevkifata Tabi Hizmetler
(a) Yapım işleri ve bu işlerle birlikte ifa edilen mühendislik-mimarlık ve etüt-proje hizmetleri (2/10)
(b) Yapım işlerinden ayrı ve bağımsız olarak verilen etüt, plan-proje hizmetleriyle danışmanlık, denetim ve benzeri hizmetleri (9/10),
(c) Makine, teçhizat, demirbaş ve taşıtlara ait tadil, bakım ve onarım hizmetleri (5/10)
(d) Her türlü yemek servis ve organizasyon hizmetleri (5/10),
(e) İşgücü temin (özel güvenlik dahil) hizmetleri (9/10),
(f) Temizlik, çevre ve bahçe bakım hizmetleri (7/10)
(g) Servis taşımacılığı hizmetleri (5/10),
(h) Her türlü baskı ve basım hizmetleri (5/10),
(i) Yapı Denetim hizmetleri (9/10),
(j) Fason olarak yaptırılan tekstil ve konfeksiyon işleri, çanta ve ayakkabı dikim işleri ve bu işlere aracılık hizmetleri (5/10),
(k) Turizm acentesi, rehber ve benzerlerince verilen müşteri bulma hizmetleri (9/10),
(l) Profesyonel spor kulüplerinin (şirketleşenler dahil) yayın, reklâm ve isim hakkı gelirlerine konu işlemleri (9/10),
(m) Yukarıda belirlenenler dışındaki diğer bütün hizmetler (5/10),
2.2. Kısmi Tevkifata Tabi Teslimler
(a) Külçe metal teslimleri (7/10),
(b) Bakır, çinko ve alüminyum ürünlerinin teslimleri (7/10),
(c) Hurda ve atık teslimleri (9/10),
(d) Metal, plastik, lastik, kauçuk, kâğıt ve cam hurda ve atıklardan elde edilen hammadde teslimleri (9/10),
(e) Pamuk, tiftik, yün ve yapağı ile ham post ve deri teslimleri (9/10),
(f) Ağaç ve orman ürünleriyle, artık, talaş ve kırpıntı teslimleri (9/10),

3) Tevkifat Uygulamasında Öne Çıkan Bazı Değişiklikler Veya Yenilikler
Tebliğ ile yapılan düzenlemelerde genel yaklaşımın, tevkifat uygulamasını genişletmek yönünde olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Öne çıkan bazı değişiklikleri veya yenilikler şu şekilde sıralanabilir:
1) Birçoğunda tevkifat oranlarının yükseltildiği görülmektedir. Örneğin;
a) Özel güvenlik hizmetleri iş gücü hizmet alımı kapsamında değerlendirilerek tevkifat oranı 4/5’ten 9/10’a çıkarılmıştır.
b) Yapı denetim hizmetlerinde tevkifat oranı 1/2’den 9/10’a çıkarılmıştır.
c) Turizm acentesi, rehber ve benzerlerince verilen müşteri bulma hizmetlerinde tevkifat oranı 2/3’ten 9/10’a çıkarılmıştır.
d) Temizlik Çevre ve Bahçe bakım hizmetlerinde 1/2’den, temizlik hizmetlerinde 2/3’den 7/10’a çıkarılmıştır.
2) Çok azında tevkifat oranlarının düşürüldüğü görülmektedir. Örneğin;
a) Hurdadan elde edilenler dışında kalan ve ithalatçıları ve ilk üreticileri dışındaki kalanlardan alımlarda külçe metal teslimlerine (bakır, çinko, alüminyum) 9/10’dan, 7/10’a düşürülmüştür.
b) Bakır çinko ve alüminyum ürünlerinin tesliminde tevkifat oranı 9/10’dan 7/10’a düşürülmüştür.
3) Tevkifat yapacakların kapsamının genişletildiği görülmektedir. Örneğin;
a) Payları İstanbul Menkul Kıymetler Borsasında işlem gören şirketler ve bankalar hemen tüm kısmi tevkifatlardan sorumlu tutulmuştur.
b) Temizlik Çevre ve Bahçe bakım hizmetlerine yönelik olarak tevkifat yapacakların kapsamı genişletilerek, hizmet alan tüm KDV mükellefleri de sorumlu kapsamına alınmıştır.
4) Daha önce olmayan bazı hizmetler veya teslimler kısmi tevkifat kapsamına alınmıştır. Örneğin;
a) Servis taşımacılığı hizmetleri 5/10’luk bir oranla tevkifat kapsamına alınmıştır.
b) Ağaç ve orman ürünlerinin teslimi 9/10 ile tevkifat kapsamına alınmıştır.
5) Daha önce olan bazı hizmet veya teslimlerde kısmi tevkifat kaldırılmıştır. Örneğin;
a) Büyük ve küçükbaş hayvanların etlerinin teslimlerinde tevkifat kaldırılmıştır.
b) Akaryakıt işi ile devamlı olarak uğraşmayanlardan (mutad depo kapsamında yurt dışından akaryakıt getirip satanlardan) akaryakıt alınmasında tevkifat kaldırılmıştır.
6) KDV mükellefleri tarafından, 5018 sayılı Kanuna ekli cetveller kapsamındaki idare, kurum ve kuruşlara ifa edilen ve tebliğde belirtilmeyen diğer bütün hizmet ifaları da tevkifat kapsamına alınarak, bunlar için (5/10) oranında KDV tevkifat getirilmiştir.
4) Tevkifat Uygulamasına Dair Ortak Belirlemeler
a) Tevkifat Uygulamasında Sınır
Bir anlamda tevkifat uygulamasının çerçevesini belirleyen, Tebliğin geneline yayılmış üç farklı sınır söz konusudur. Aşağıdaki durumlarda tevkifat yapılmayacaktır.

1) KONU SINIRI: Tam ya da kısmi tevkifat uygulanacak işlemler, aşağıda 5.bölümde belirtilenlerle sınırlı olup, bunlar dışındaki işlemlerde işleme muhatap olanlar tarafından tevkifat yapılmayacaktır.
2) TUTAR SINIRI: münhasıran Kısmi tevkifat uygulaması yönünden geçerli olmak üzere, her bir işlemin KDV dahil bedeli 1.000 TL’yi aşmadığı takdirde, KDV kısmi tevkifata tabi tutulmayacaktır. Sınırın aşılması halinde ise tutarın tamamı üzerinden tevkifat yapılacaktır. Ancak, aslen bu tutarı aşmakla birlikte, tevkifat zorunluluğundan kaçınmak amacıyla, birden fazla fatura düzenlenmek suretiyle bedelin parçalara ayrılması durumunda; bütünlük arz ettiği anlaşılan alımlara ait bedellerin toplamının alt sınırı (1.000 TL) aştığının tespiti halinde, tevkifat yapmamış sorumlular adına cezalı KDV tarhiyatı yapılması söz konusu olabilecektir.
3) TARAF SINIRI: Bölüm 5’de 2. Grup sorumlu/mükellef grubuna girenlerin tevkifat konusu işlemin satıcısı olduğu durumlarda, alıcı kim olur ise olsun, tevkifat yapılmayacaktır. Ancak, bu durum profesyonel spor kulüplerince (şirketleşenler dahil) yine 2. Grupta sayılanlara yapılan teslim ve hizmetlerde geçerli değildir.
(....)

3.4.2. BELGE DÜZENİ
3.4.2.1. Tevkifata tabi işlemler dolayısıyla satıcılar tarafından düzenlenecek belgelerde; “İşlem Bedeli, Hesaplanan KDV, Tevkifat Oranı, Alıcı Tarafından Tevkif Edilecek KDV Tutarı, Tevkifat Dahil Toplam Tutar ve Tevkifattan Sonra Tahsil Edilmesi Gereken Toplam Bedel (Tevkifat Hariç Toplam Tutar)” ayrıca gösterilecektir.
Bu fatura satıcı açısından, işlem bedeli üzerinden hesaplanan KDV’ye tevkifat uygulandığını tevsik eden belge mahiyetini de taşımaktadır.
Faturaya, borçlanılan miktar olarak rakam ve yazı ile tevkifattan sonra kalan tutar yazılacaktır.
Örnek:
KDV hariç 3.000 ¨ tutarındaki %18 oranında KDV’ye tabi bir işlem 5/10 oranında KDV tevkifatına tabidir. Bu işleme ait fatura aşağıdaki şekilde düzenlenecektir.

İşlem Bedeli                                             :
3.000 ¨
Hesaplanan KDV                                    :
540 ¨
Tevkifat Oranı                                         :
5/10
Alıcı tarafından Tevkif Edilecek KDV  :
270 ¨
Tevkifat Dahil Toplam Tutar               :
3.540 ¨
Tevkifat Hariç Toplam Tutar               :
3.270 ¨
Yalnız Üçbinikiyüzyetmiş Türk Lirasıdır.

3.4.2.2. Tevkifata tabi tutulan işlemlerle tevkifat uygulaması kapsamında bulunmayan işlemlerin birlikte yapılması halinde bu işlemlerin tek fatura ile belgelendirilmesi mümkündür.
Bu durumda, tevkifata tabi işlem bedeli ve bu bedel üzerinden hesaplanan KDV ile tevkif edilen KDV tutarı fatura üzerinde ayrıca gösterilecektir. Bu şekilde yapılan faturalamalarda da tevkifat uygulaması kapsamındaki işlem bedelinin KDV dahil tutarının Tebliğin (3.4.1.2) bölümünde belirlenen alt sınırı aşıp aşmadığı dikkate alınacak, aşmıyorsa tevkifat uygulanmayacaktır.

(Resmi Gazete'den alıntılanan metinlerin tamamı bu kayıtta yer almayabilir. Okumak için en üstteki bağlantıya tıklayın)

12 Nisan 2012 Perşembe

Kamu İç Kontrol Rehberi (taslak)

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel müdürlüğü  Kamu iç kontrol standartlarının uygulanması konusunda kamu idarelerine daha fazla rehberlik yapmak amacıyla, iç kontrol bileşenleri çerçevesinde hazırlanan ve  uygulama adımları ile örneklerini içeren taslak Kamu İç Kontrol Rehberi yayımlamıştır.
Taslak Rehbere ulaşmak için tıklayınız.
Kaynak: http://www.bumko.gov.tr/

11 Nisan 2012 Çarşamba

6289 Kamu Görevlileri Sendikaları Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun

11 Nisan 2012 ÇARŞAMBA
Resmî Gazete
Sayı : 28261

Kanun No. 6289                                                                                                 Kabul Tarihi: 4/4/2012
MADDE 1 – 25/6/2001 tarihli ve 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanununun adı “Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu” şeklinde değiştirilmiştir.


(....Resmi Gazete'den alıntılanan metinlerin tamamı bu kayıtta yer almayabilir. Okumak için en üstteki bağlantıya tıklayın)

Yasa, Anayasa'da yapılan değişiklik uyarınca, memurlar ile diğer kamu görevlilerine tanınan toplu sözleşme hakkının kullanılmasını düzenliyor.

Toplu sözleşme yapılma usulü, tarafları, kapsamı, toplu sözleşmeden yararlanacakları, toplu sözleşme hükümlerinin emeklilere yansıtılmasını, Kamu Görevlileri Hakem Kurulu'nun oluşumu ve çalışma esaslarını belirliyor.

Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu'nun adı yasayla, Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu olarak değiştiriliyor.
Kanun, sendika kurucusu olabilmek için en az 2 yıldan beri kamu görevlisi olarak çalışma şartını, sendika kurucularının kuruluş işlemleri için valiliklere nüfus cüzdanı örneği ve ikametgah belgesi verme zorunluluğunu kaldırıyor.

Konfederasyon kurucuları ise ilk genel kurula kadar sevk ve idare edeceklerin kimlikleri yerine sadece isimlerini bildirebilecekler.
haberin devamı...http://www.radikal.com.tr/

5 Nisan 2012 Perşembe

657 Sayılı Devlet Memurları Kanununu kaldıracak yeni yasa çalışmaları

657 sayılı yasanın kamu kurumlarının ihtiyaç duyduğu personel yapısına uygun şekilde değiştirilmesi konusunda detay çalışma başlatıldı.
haberin devamını okuyun...http://www.takvim.com.tr/

3 Nisan 2012 Salı

— Bürokrasinin Azaltılması ve İşlemlerin Basitleştirilmesine Yönelik Başbakanlık, Bakanlıklar, Bazı Bağlı ve İlgili Kuruluşlar ve Üniversitelere Ait 84 Adet Yönetmelik

3 Nisan 2012 SALI
Resmî Gazete
Sayı : 28253
YÖNETMELİKLER
—  Bürokrasinin Azaltılması ve İşlemlerin Basitleştirilmesine Yönelik Başbakanlık, Bakanlıklar, Bazı Bağlı ve İlgili Kuruluşlar ve Üniversitelere Ait 84 Adet Yönetmelik
(Resmi Gazete'den alıntılanan metinlerin tamamı bu kayıtta yer almayabilir. Okumak için en üstteki bağlantıya tıklayın)

KAMU GÖREVLERİNE İLK DEFA ATANACAKLAR İÇİN YAPILACAK SINAVLAR HAKKINDA GENEL YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK

3 Nisan 2012 SALI
Resmî Gazete
Sayı : 28253
            Karar Sayısı : 2012/2875

             Ekli “Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik”in yürürlüğe konulması; Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının 2/2/2012 tarihli ve 28 sayılı yazısı üzerine, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 217 sayılı Devlet Personel Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine göre, Bakanlar Kurulu'nca 20/2/2012 tarihinde kararlaştırılmıştır.

MADDE 1 ‒ 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmeliğin 25 inci maddesine aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.

“Atamasının yapılması uygun görülen adaylar, atama işlemleri yapılmadan önce, kamu kurum ve kuruluşları tarafından hazırlanan atama başvuru formunda kimlik, adli sicil, askerlik durum ve sağlık beyanında bulunurlar. Kamu kurum ve kuruluşları tarafından kimlik, adli sicil, askerlik ve sağlık durumu hususlarında adaylardan yazılı beyanları dışında ayrıca bir belge talep edilmez. Adayların kimlik beyanlarının doğruluğu Kimlik Paylaşımı Sistemi üzerinden veya doğrudan nüfus cüzdanı kontrol edilerek teyit edilir. Adayların askerlik ve adli sicil beyanlarının doğruluğu idare tarafından yetkili askeri ve adli mercilerden teyit edilir. Adayların atama işlemleri, atama başvuru formunda belirtilen bilgilerin teyidi sürecinin tamamlanması beklenmeksizin devam ettirilir.

Gerçeğe aykırı belge verdiği veya beyanda bulunduğu tespit edilenlerin atamaları yapılmaz, atamaları yapılmış ise iptal edilir, bu kişiler hakkında Türk Ceza Kanununun ilgili hükümleri uygulanır. Gerçeğe aykırı belge verdikleri veya beyanda bulundukları tespit edilen adaylar hakkında yapılacak işlemler, atama başvuru formunda kamu kurum ve kuruluşları tarafından yazılı olarak belirtilir.”

MADDE 2 ‒ Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. 

MADDE 3 Bu Yönetmelik hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
(Resmi Gazete'den alıntılanan metinlerin tamamı bu kayıtta yer almayabilir. Okumak için en üstteki bağlantıya tıklayın)

2012/2964 Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslarda Değişiklik Yapılmasına Dair Esaslar

3 Nisan 2012 SALI
Resmî Gazete
Sayı : 28253
             Karar Sayısı : 2012/2964
             6/6/1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Kararnameye ektir.
             Ekli “Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslarda Değişiklik Yapılmasına Dair Esaslar”ın yürürlüğe konulması; Maliye Bakanlığının 6/3/2012 tarihli ve 2958 sayılı yazısı üzerine, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre, Bakanlar Kurulu’nca 12/3/2012 tarihinde kararlaştırılmıştır.

SÖZLEŞMELİ PERSONEL ÇALIŞTIRILMASINA İLİŞKİN ESASLARDA
DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR ESASLAR
MADDE 1 6/6/1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslara aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
Ek Madde 7 Sözleşmeli personel alımı başvurularında adaylardan istenecek bilgi ve belgeler şunlardır:
a) Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası. Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası dışında adaylardan kimlik bilgilerine ilişkin olarak ayrıca bir bilgi veya belge istenmez. Ancak ilgili kamu kurum veya kuruluşu Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası beyanının teyidi amacıyla adaydan Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasının da yer aldığı nüfus cüzdanı aslını göstermesini talep edebilir.
b) Adres bildirimi, adli sicil ve askerlik durumlarına ilişkin olarak yazılı beyanları. Bu hususlarda adaylardan yazılı beyanları dışında bir belge talep edilmez.
c) Sağlık durumlarına ilişkin olarak yazılı beyanları. Kamu kurum ve kuruluşları sözleşmeli personele verilecek görevin uygun yürütülmesi açısından zaruri görmeleri durumunda, personel ve insan kaynaklarına ilişkin mevzuatlarında açıkça belirtilmesi kaydıyla adaylardan sağlık durumlarına ilişkin rapor talep edebilirler.
Kamu kurum ve kuruluşlarının ilgili mevzuat gereği adaylardan talep ettikleri belgelerin suretleri, asılları adaylarca ibraz edilmesi kaydıyla tasdik edilerek işleme alınır.
Adayların kimlik ve adres bilgilerine ilişkin beyanlarının doğruluğu Kimlik Paylaşım Sistemi aracılığıyla araştırılır. Adayların adli sicil ve askerlik durumlarına ilişkin olarak yazılı beyanlarının doğruluğu ise yetkili adli ve askeri mercilerden alınacak bilgilerle teyit edilir. Personel alım işlemleri, adayların idareye beyan ettikleri bilgilerin teyidi sürecinin tamamlanması beklenmeksizin devam ettirilir.
Gerçeğe aykırı belge verenler ya da beyanda bulunanlar hakkında yasal işlem yapılacağı, atamaları yapılmış ise atamalarının iptal edileceği, idare tarafından kendilerine bir bedel ödenmiş ise bu bedelin yasal faizi ile birlikte tazmin edileceği hususları sözleşmeli personel alım ilanlarında kamu kurum ve kuruluşları tarafından belirtilir.
Adaylardan başvuru sırasında istenen formlar kamu kurum ve kuruluşlarının kurumsal internet sayfalarında yayımlanır.
Yabancı uyruklular için ilgili idare tarafından istenecek bilgi ve belgeler personel alım ilanında belirtilir.
MADDE 2 Bu Esaslar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3 Bu Esasları Bakanlar Kurulu yürütür.

(Resmi Gazete'den alıntılanan metinlerin tamamı bu kayıtta yer almayabilir. Okumak için en üstteki bağlantıya tıklayın)

1 Nisan 2012 Pazar

KAMU KURUM VE KURULUŞLARINDA GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ ESASLARINA DAİR GENEL YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN YÖNETMELİK

 Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik'te çok önemli ve köklü bir değişiklik oldu. Bu değişiklikle görevde yükselme istisna sınavsız atama asıl haline geldi.
haberin devamını okuyun:http://www.memurlar.net/haber/221649/ 

27 Mart 2012 SALI
Resmî Gazete
Sayı : 28246
             Karar Sayısı : 2012/2876
             Ekli “Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik”in yürürlüğe konulması; Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının 7/2/2012 tarihli ve 2783 sayılı yazısı üzerine, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Kanun ile 8/6/1984 tarihli ve 217 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 20/2/2012 tarihinde kararlaştırılmıştır.
KAMU KURUM VE KURULUŞLARINDA GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN
DEĞİŞİKLİĞİ ESASLARINA DAİR GENEL YÖNETMELİKTE
DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN YÖNETMELİK
MADDE 1 – 15/3/1999 tarihli ve 99/12647 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin 2 nci maddesinin ikinci fıkrasına;
a) (e) bendinde yer alan “Adalet Bakanlığı icra müdür ve yardımcısı kadroları” ibaresinden sonra gelmek üzere “, Sosyal Güvenlik Kurumunda sosyal güvenlik merkezi müdürü kadroları, Spor Genel Müdürlüğünde gençlik merkezi müdürü kadroları, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünde yurt müdürü kadroları”,
b) (g) bendinde yer alan “ve bunların yardımcılıklarına” ibaresinden sonra gelmek üzere “, ilçe müdürü kadrolarına,”,
ibareleri eklenmiştir.
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 9 uncu maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 3 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4 – Bu Yönetmelik hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

Mevzuat.Net

 

Not defteri

Günün Sözü

Mali Hizmet Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon forFree Blogger Template