28 Kasım 2013 Perşembe

Mal,yapım ,hizmet ve Danışmanlık İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Değişiklik

6504 Kamu İhale Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun


28 Kasım 2013  PERŞEMBE
Resmî Gazete
Sayı : 28835
KANUN
KAMU İHALE KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN
Kanun No. 6504                                                                                             Kabul Tarihi: 19/11/2013
MADDE 1 – 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 22 nci maddesinin birinci fıkrasının (i) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“i) Cumhurbaşkanının halk tarafından seçilmesi, Anayasa değişikliklerine ilişkin kanunların halkoyuna sunulması, milletvekili genel ve ara seçimleri, mahalli idareler ile mahalle muhtarlıkları ve ihtiyar heyetleri genel ve ara seçimi dönemlerinde Yüksek Seçim Kurulunun ihtiyacı için yapılacak filigranlı oy pusulası kâğıdı ile filigranlı oy zarfı kâğıdı alımı, oy pusulası basımı, oy zarfı yapımı hizmetleri ile bu seçimlere yönelik her türlü seçim malzemelerinin alımı ile yurt dışı seçim harcamaları, il seçim kurulu başkanlıkları tarafından alınacak oy pusulası basım hizmeti alımı.”
MADDE 2 – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3 – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
27/11/2013

6502 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun

6502     Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
28 Kasım 2013  PERŞEMBE
Resmî Gazete
Sayı : 28835
KANUN
TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN
Kanun No. 6502                                                                                               Kabul Tarihi: 7/11/2013
BİRİNCİ KISIM
Amaç, Kapsam ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Kanunun amacı; kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konulardaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Kanun, her türlü tüketici işlemi ile tüketiciye yönelik uygulamaları kapsar.
Tanımlar
MADDE 3 – (1) Bu Kanunun uygulanmasında;
a) Bakan: Gümrük ve Ticaret Bakanını,
b) Bakanlık: Gümrük ve Ticaret Bakanlığını,
c) Genel Müdür: Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürünü,
ç) Genel Müdürlük: Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğünü,
d) Hizmet: Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen mal sağlama dışındaki her türlü tüketici işleminin konusunu,
e) İthalatçı: Kamu tüzel kişileri de dâhil olmak üzere mal veya hizmetleri ya da bu malların hammaddelerini yahut ara mallarını ticari veya mesleki amaçlarla ithal ederek satım, kira, finansal kiralama veya benzeri bir yolla piyasaya süren gerçek veya tüzel kişiyi,
f) Kalıcı veri saklayıcısı: Tüketicinin gönderdiği veya kendisine gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına uygun olarak makul bir süre incelemesine elverecek şekilde kaydedilmesini ve değiştirilmeden kopyalanmasını sağlayan ve bu bilgiye aynen ulaşılmasına imkân veren kısa mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD, DVD, hafıza kartı ve benzeri her türlü araç veya ortamı,
g) Konut finansmanı kuruluşu: Konut finansmanı kapsamında doğrudan tüketiciye kredi kullandıran ya da finansal kiralama yapan bankalar ile Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu tarafından konut finansmanı faaliyetinde bulunması uygun görülen finansal kiralama şirketleri ve finansman şirketlerini,
ğ) Kredi veren: Mevzuatı gereği tüketicilere kredi vermeye yetkili olan gerçek veya tüzel kişiyi,
h) Mal: Alışverişe konu olan; taşınır eşya, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallar ile elektronik ortamda kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve benzeri her türlü gayri maddi malları,
ı) Sağlayıcı: Kamu tüzel kişileri de dâhil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye hizmet sunan ya da hizmet sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
i) Satıcı: Kamu tüzel kişileri de dâhil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye mal sunan ya da mal sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
j) Teknik düzenleme: 29/6/2001 tarihli ve 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanunda yer alan tanımı,
k) Tüketici: Ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
l) Tüketici işlemi: Mal veya hizmet piyasalarında kamu tüzel kişileri de dâhil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla hareket eden veya onun adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiler ile tüketiciler arasında kurulan, eser, taşıma, simsarlık, sigorta, vekâlet, bankacılık ve benzeri sözleşmeler de dâhil olmak üzere her türlü sözleşme ve hukuki işlemi,
m) Tüketici örgütleri: Tüketicinin korunması amacıyla kurulan dernek, vakıf veya bunların üst kuruluşlarını,
n) Üretici: Kamu tüzel kişileri de dâhil olmak üzere tüketiciye sunulmuş olan mal ya da bu malların hammaddelerini yahut ara mallarını üretenler ile mal üzerine markasını, unvanını veya herhangi bir ayırt edici işaretini koyarak kendisini üretici olarak gösteren gerçek veya tüzel kişiyi,
ifade eder.
İKİNCİ KISIM

22 Kasım 2013 Cuma

Hakediş raporu

Hakediş raporu

Madde 7 –İhale veya doğrudan temin usulüyle yapılacak yapım işleri ile hizmet alımlarında, sözleşme hükümlerine göre yerine getirilen taahhütlerin bedellerinin ödenmesinde aşağıda belirtilen hakediş raporları düzenlenir.

a) Yapım İşleri Hakediş Raporu (Örnek: 3 ) : Bu rapor, yapım işlerinde yükleniciye ödenecek ara ve kesin  hakediş tutarının hesaplanmasına esas olan belgelerden oluşur. Yapım türüne göre ilgili sayfaları ve gerekli görülen diğer belgeler düzenlenerek yüklenici ve yapı denetim elemanlarınca imzalanır, yetkili makamca onaylanır.

b) Hizmet İşleri Hakediş Raporu (Örnek: 4) : Bu rapor, hizmet işlerinde yükleniciye ödenecek ara ve kesin hakediş tutarının hesaplanmasına esas olan belgelerden oluşur. Hizmet türüne ve işin özelliğine göre yalnızca ilgili sayfaları ve gerekli görülen diğer belgeler düzenlenerek yüklenici ve kontrol elemanlarınca imzalanır, yetkili makamca onaylanır.

Harcama Belgeleri Yönetmeliği

Ayrıca Hakediş nedir? Nasıl Tanzim Edilir? Nasıl Ödenir? Kimler Kullanır? Hakediş hazırlama süreci  Fiyat farkı hesabı bilgileri ayrıntı için tıklayın

http://www.kesinhesapci.com/hakedis.html



20 Kasım 2013 Çarşamba

DEVLET MEMURLARINA ÖDENECEK ZAM VE TAZMİNATLARA İLİŞKİN KARAR Karar Sayısı : 2006/10344


BAKANLAR KURULU KARARI

             Karar Sayısı : 2006/10344
                                    DEVLET MEMURLARINA ÖDENECEK ZAM VE TAZMİNATLARA İLİŞKİN KARAR
           
I SAYILI CETVEL
İş Güçlüğü, İş Riski, Temininde Güçlük ve Mali Sorumluluk Zammı
NOT:

1-     Bu bölümde yer alan görev unvanları Genel İdare Hizmetleri Sınıfı dışındaki sınıflarda yer alsa dahi bunlara bu bölümdeki zamlar ödenir.

(A)
GENEL İDARE HİZMETLERİ BÖLÜMÜ

                                                                                                                        İş                   İş                   Tem.              Mali
                                                                                                                        Güçlüğü       Riski             Güçlük         Sorum.
S. No                         KADRO (GÖREV)  UNVANI                                     Zammı          Zammı          Zammı          Zammı
17      Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni..........................            :               750          -                             250          -
                                              
3-….       
b) 17 nci sırada sayılanlara (750) puana kadar Temininde Güçlük Zammı, kadro unvanları ile ilgili görevleri fiilen yaptıkları sürece ayrıca verilebilir.
                d) Uzman, Uzman Yardımcısı, Şef ve Amir kadrolarında bulunanlardan daha önce 16/c, d ve e sıraları ile 17 nci sırada sayılan kadrolarda bulunmuş olup aynı görevi yapmaya devam edenlere belirtilen sıralar ile dipnotun (a), (b) ve (c) sıralarında sayılan puanlar verilebilir.
Milli eğitim Bakanlığı görevde yükselme ve unvan değişikliği yönetmeliğinde Veri hazırlama ve kontrol işletmeni kadrosuna atanabilmek için;
1) En az lise veya dengi okul mezunu olmak.
2) En az üç yıl hizmeti bulunmak.
3) Bakanlıkça onaylanmış bilgisayar kullanım belge ya da sertifikaya sahip olmak.
Benim görüşüme göre şoför kadrosunda iken Unvan değişikliği sınavına girip Veri hazırlama ve kontrol işletmeni kadrosunu alanlara yukarıda sayılan Veri hazırlama ve kontrol işletmeni kadrosuna verilen zam puanları  verilmesi gerekir.




19 Kasım 2013 Salı

Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun tasarısı

Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun tasarısı
TBMM’de kabul edilen ve halen Cumhurbaşkanının onayına sunulan
Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun tasarısı tüketiciler için önemli yenilikler içermektedir. 
Bunları şu şekilde sıralayabiliriz.
-Cayma hakkı:Tüketici 7 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeden ve ceza ödemeden taksitle satış sözleşmesinden cayabilecek.Yine Tüketici kredilerinde 14 gün içinde gerekçe göstermeksizin cayma imkanı
-Belirsiz süreli ve bir yıldan uzun süreli abonelik sözleşmelerini tüketici gerekçesiz ve cezasız sonlandırabilecek.
-Bir başka gelişme Tüketici kredisi sözleşmelerinde zorla sigorta şartının kaldırılması.Halen kullanılan kredilerde sigorta şartı mecbur ediliyor.Tüketicinin yazılı veya kalıcı veri saklayıcısı aracılığıyla açık talebi olmaksızın kredi ile ilgili sigorta yaptırılmayacak
-Yine yeni yasa tasarısına göre sadece kredi ile ilgili işlemler yapılması durumunda, tüketiciden bu hesaba ilişkin herhangi bir isim altında ücret veya masraf talep edilemeyecek. Böylece bankaların hesap var diye hesap işletim ücreti ödemelerinin bir ölçüde önüne geçilebilir.
-Kart çıkaran kuruluşlar, tüketicilere yıllık üyelik aidatı ve benzeri isim altında ücret tahsil etmedikleri bir kredi kartı türü sunmak zorunda olacak. 

Kaynaklar


Aşırı düşük sorgulaması nedir

Yapım İşlerinde
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI

(ADS)

ADS Nedir?

Özetlemek gerekirse: Belli bir parasal değerin altında teklif veren isteklilere, teklifleri için duyulan şüpheyi açıklığa kavuşturmaları için verilen bir şanstır.

ADS’nin Amacı Nedir?

Şüphesiz kamu yararı…

ADS’nin amacı; sınır değerin altında teklif veren isteklilerin teklif bedellerini düşürücü unsurlarla ilgili belli kriterlere göre kabul edilebilir açıklamaları olup olmadığını sorgulamak;     tekliflerin     değerlendirilmesi
aşamasında  bu  açıklamaları  dikkate alarak  en avantajlı teklifi belirlemektir.

Kendinize bir villa yaptıracaksınız…

3 ayrı müteahhitten teklif istediniz.

Arsa aynı, proje aynı…

Teklifler:

A FİRMASI:600.000 TL

B Firması:      800.000 TL

C Firması: 1.000.000 TL

İşi hangi firmaya verirsiniz? Şüphesiz A Firmasına...

Ancak bu aşırı düşük teklifi sorgularsınız!

4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu ve ilgili mevzuat için de durum aynıdır.

ADS’nin Dayandığı Mevzuat Nedir?

4734 KAMU İHALE KANUNU

Madde 38-Aşırı Düşük Teklifler

----------------------------------------------------------------------------------------

YAPIM İŞLERİ İHALELERİ UYGULAMA YÖNETMELİĞİ

Madde 60-Aşırı Düşük Teklifler

----------------------------------------------------------------------------------------

AÇIK İHALE USULÜ İLE İHALE EDİLEN YAPIM İŞLERİNDE UYGULANACAK TİP İDARİ ŞARTNAME

Madde 33-Aşırı Düşük Teklifler

----------------------------------------------------------------------------------------

KAMU İHALE GENEL TEBLİĞİ

Madde 38-Yaklaşık maliyetin hesaplanması sırasında aşırı düşük

tekliflerin değerlendirilmesinde kullanılmak üzere İdarece yapılacak işlemler

Madde 45-Aşırı Düşük Teklif Değerlendirmesi

ADS’yi Daha Yakından Tanıyalım…

Kimleri İlgilendirir? Aşamaları Nelerdir?

Nelere Dikkat Edilmelidir?

Bir Yapım İşi İhalesi Sürecinde Aşırı Düşük Sorgulaması’nın Toplam 4 Aşamada Gerçekleştiğini Söyleyebiliriz:

1. Aşama: Yaklaşık maliyeti hazırlayan birimce yapılması gereken işlemler.

2. Aşama: İhale komisyonunun isteklilerden yazılı açıklama istemeden önce yapması gerekenler.

3. Aşama: Teklifleri aşırı düşük olarak tespit edilen isteklilerin yapması gerekenler.

4. Aşama: İhale komisyonunun isteklilerin aşırı düşük açıklamasını değerlendirmesi.

1. Aşama: Yaklaşık maliyeti hazırlayan birimce yapılması gereken işlemler.

Yaklaşık maliyeti hazırlayan birimin sorumlusu olduğunuzu düşünün…

İhale komisyonu, aşırı düşük sorgulamasında sizin hazırladığınız yaklaşık maliyeti, listeleri ve tabloları kullanacak!

Belgenin tamamı aşırı düşük sorgulama

Aşırı Düşük Tekliflerin Değerlendirilmesi
4734/38.md

—İhale komisyonu verilen teklifleri 37. maddeye göre değerlendirdikten sonra, diğer tekliflere veya idarenin tespit ettiği yaklaşık maliyete göre teklif fiyatı aşırı düşük olanları tespit eder.
—Bu teklifleri reddetmeden önce, belirlediği süre içinde teklif sahiplerinden teklifte önemli olduğunu tespit ettiği bileşenler ile ilgili ayrıntıları yazılı olarak ister.


Sistem nasıl işleyecek?

İDARE  tarafından yaklaşık maliyet hesabı sırasında gerekli hazırlıklar yapılacak.
**İHALE KOMİSYONU ise İdare tarafından hazırlanmış olan dokümanlardan faydalanarak aşırı düşük sorgulamada açıklama isteyeceği iş  kalemleri/gruplarını ve analiz girdilerini belirleyecek.

İHALE KOMİSYONU ne yapacak ??
1- Geçerli teklifler üzerinden, (Kurumun web sayfasındaki “aşırı düşük teklif sınır değer hesaplama modülünü” kullanarak)  aşırı düşük teklif sınır değerini bulacak.

ayrıntılı bilgi için aşağıdaki slaytı izleyin

aşırı düşük teklif sorgulaması



Hizmet Alımlarında Aşırı Düşük Teklif Değerlendirmesi

Alattin ÜŞENMEZ Kamu İhale Uzmanı (Mali Hizmetleri uzmanı)
Aşırı Düşük Sorgulama

Aşırı Düşük Sorgulama


Aşırı Düşük Teklif Değerlendirmesi (Hizmet Alımları) İhale komisyonu,   diğer tekliflere veya yaklaşık maliyete göre teklif fiyatı aşırı düşük olanları tespit etmelidir.

Genel olarak aşırı düşük teklif,  yaklaşık maliyet esas alınarak tespit edilmektedir.
Aşırı Düşük Teklif Değerlendirmesi
(Kar Hariç Yaklaşık Maliyet) İhale komisyonu,  aşırı düşük sınır tespitini yaparken  doğrudan yaklaşık maliyeti değil,  yaklaşık maliyetin  kardan arındırılmış miktarı  esas alması,daha gerçekçi olacaktır.

İhale komisyonu tarafından,İşçilik, malzeme ve diğer maliyet kalemleri dikkate alınmak suretiyle,
tekliflerin değerlendirmesi yapılarak  aşırı düşük teklifleri reddetmeden önce,  üç (3) iş gününden az olmamak üzere belirlediği süre içinde,  teklif sahiplerinden teklifte önemli olduğunu tespit ettiği bileşenler ile ilgili ayrıntıları yazılı olarak istemelidir.
Aşırı Düşük Teklif Değerlendirmesi
(Genel Giderler)
İhale ve sözleşmeye ilişkin damga vergileri, KİK payı ve noter masrafları gibi sözleşme giderleri,
Amortisman, kıdem tazminatı, iş yeri hekimliği ücreti,Oryantasyon (ihale konusu işe uyum) eğitimi gideri,
Yaka kartı ve bu mahiyetteki giderler,        ****Genel gider olarak adlandırılmakta ve bunların bedelinin teklife dahil edilmesi amacıyla yaklaşık maliyet hesaplanırken    birim fiyatlar üzerinden işçilik hesaplama modülü kullanılarak % 3 oranında tespit edilen tutar işçilik maliyetine dahil edilmektedir.
Aşırı Düşük Teklif Değerlendirmesi
(Genel Giderlerin Teklife Yansıtılması)

İstekliler tarafından genel giderlerin bedeli, teklife yansıtılması gerektiği için bu giderleri karşılamayan teklifler,
        ***sorgulama yapılmasına gerek duyulmadan direk değerlendirme dışı bırakılacaktır.

Bu nedenle, genel giderlere yönelik açıklama talep edilmemelidir.
Aşırı Düşük Teklif Değerlendirmesi
(Yapılan Açıklamalara Dayanak Teşkil Eden Belgeler-1)

a. Tedarikçi veya üreticilerden alınan proforma faturalar,
b. Fiyat teklifleri,
c. Kamu kurum ve kuruluşları tarafından sunulan mal ve hizmetlere ilişkin ilan edilmiş fiyat tarifeleri veya bunlardan alınmış fiyat teklifleri,
ç. Kamu kurum ve kuruluşları tarafından ilgili mala ilişkin ilan edilen asgari fiyatlar,
d. Perakende satış yapan zincir mağaza veya marketlerin yayımladıkları fiyat kataloglarında yer alan fiyatlar,
Aşırı Düşük Teklif Değerlendirmesi
(Yapılan Açıklamalara Dayanak Teşkil Eden Belgeler-2)

e. Ticaret borsalarına kayıtlı mallara ilişkin olarak borsa idaresi tarafından düzenlenen ilgili malın fiyatını gösteren belgeler,
f. Yaş sebze ve meyve için toptancı hali idaresi tarafından düzenlenen ilgili malın fiyatını gösteren belgeler,
g. İsteklinin ürettiği, aldığı veya sattığı mallara ilişkin maliyet/satış tutarı tespit tutanaklarıdır.
Aşırı Düşük Teklif Değerlendirmesi
(Yapılan Açıklamalara Dayanak Teşkil Eden Belgelerin Olmaması)

Yukarıda sayılan belge ve bilgilerden hiçbiri ile açıklama yapılmasının fiilen mümkün olmaması  durumlarında
 istekli tarafından gerekçesi belirtilmek suretiyle ilgili mevzuatına göre   son 12 ay içinde düzenlenen açıklamaya elverişli diğer belge ve bilgiler kullanılarak da açıklama yapılabilir.
(Örnek: Yurt dışından ithal edilen mallara ilişkin olarak gümrük giriş beyannamesi kullanılarak açıklama yapılabilir.)
Tedarikçi/Üreticilerden Alınan Proforma Fatura İle  Açıklama Yapılması
Birim fiyatları gösteren proforma fatura sunularak açıklama yapılması durumunda proforma faturadaki birim satış tutarı;
a) Maliyete dayalı açıklama yapıldığında, maliyet/satış tutarı tespit tutanağında (Örnek Tutanak-1) yer alan ağırlıklı ortalama birim maliyetin,
            altında olamaz.
Maliyete Dayalı Açıklamada- Proforma Fatura  Düzenlenme Şekli
Maliyete dayalı açıklama yapıldığında,
        mükellefle tam tasdik sözleşmesi yapan veya beyannamelerini imzalamaya yetkili olan
        meslek mensubu tarafından
proforma fatura üzerine;
         “Birim satış tutarının, mükellefin yasal defter ve belgelerine göre çıkartılan ve tarafımdan onaylanan
        *** maliyet/satış tutarı tespit tutanağındaki ağırlıklı ortalama birim maliyet tutarının  altında olmadığını beyan ederim.”
        ibaresinin yazılarak imzalanması ve iletişim bilgileri de belirtilmek suretiyle kaşelenmesi/mühürlenmesi  gerekmektedir.
Tedarikçi/Üreticilerden Alınan Proforma Fatura İle  Açıklama Yapılması
(Satışlar Üzerinden Açıklama)

Birim fiyatları gösteren proforma fatura sunularak açıklama yapılması durumunda proforma faturadaki birim satış tutarı; b) Satışlar üzerinden açıklama yapıldığında, maliyet/satış tutarı tespit tutanağında (Örnek Tutanak-1) yer alan ağırlıklı ortalama birim satış tutarının  % 80’inin,
altında olamaz.
Satışlar Üzerinden Açıklamada- Proforma Fatura  Düzenlenme Şekli
Satışlar üzerinden açıklama yapıldığında,
        ***mükellefle tam tasdik sözleşmesi yapan veya beyannamelerini imzalamaya yetkili olan meslek mensubu tarafından
proforma fatura üzerine;
        “Birim satış tutarının, mükellefin yasal defter ve belgelerine göre çıkartılan ve tarafımdan onaylanan maliyet/satış tutarı tespit tutanağındaki ağırlıklı ortalama birim satış tutarının % 80’inin altında olmadığını beyan ederim.”
        ibaresinin yazılarak imzalanması ve iletişim bilgileri de belirtilmek suretiyle kaşelenmesi/mühürlenmesi gerekmektedir.
Meslek Mensubu Tarafından Belgelerin Kaşelenmesi
Kaşeleme işlemi:
15/11/2002 tarihli ve 24937 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Serbest Muhasebeci ve SMMM’lerin Kaşe Kullanma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik çerçevesinde
        temin edilen özel kaşenin kullanılması suretiyle yapılabileceği gibi,
        bu kaşe dışında meslek mensubuna ilişkin bilgileri içeren kaşe kullanılmak suretiyle de yapılabilir.
Fiyat Teklifleri İle Açıklama Yapılması
Teklifin bir bölümünü oluşturan iş kalemlerine/gruplarına ilişkin olarak
        ***piyasada o alanda faaliyet gösteren kişilerden alınan fiyat tekliflerinin sunulması halinde,
        fiyat teklifinde belirtilen veya fiyat teklifine göre hesaplanan birim fiyat;

a) Maliyete dayalı açıklama yapıldığında, maliyet/satış tutarı tespit tutanağında (Örnek Tutanak-2) yer alan  toplam birim maliyet tutarının,
            altında olamaz.
Maliyete Dayalı Açıklamada- Fiyat Teklifinin  Düzenlenme Şekli
(Fiyat Teklifleri İle Açıklama Yapılması)
Maliyete dayalı açıklama yapıldığında,
        mükellefle tam tasdik sözleşmesi yapan veya beyannamelerini imzalamaya yetkili olan meslek mensubu tarafından fiyat teklifinin üzerine;
“Birim fiyatın,
        mükellefin yasal defter ve belgelerine göre çıkartılan ve tarafımdan onaylanan maliyet/satış tutarı tespit tutanağındaki toplam birim maliyet tutarının altında olmadığını beyan ederim.”
        ibaresinin yazılarak imzalanması ve iletişim bilgileri de belirtilmek suretiyle kaşelenmesi/mühürlenmesi gerekmektedir.
Fiyat Teklifleri İle Açıklama Yapılması
(Satışlar üzerinden açıklama)

Teklifin bir bölümünü oluşturan iş kalemlerine/gruplarına ilişkin olarak
        ***piyasada o alanda faaliyet gösteren kişilerden alınan fiyat tekliflerinin sunulması halinde,
        fiyat teklifinde belirtilen veya fiyat teklifine göre hesaplanan birim fiyat;

b) Satışlar üzerinden açıklama yapıldığında, maliyet/satış tutarı tespit tutanağında (Örnek Tutanak-2) yer alan  ağırlıklı ortalama birim satış tutarının % 80’inin,
            altında olamaz.
Satışlar Üzerinden Açıklamada- Fiyat Teklifinin  Düzenlenme Şekli
 (Fiyat Teklifleri İle Açıklama Yapılması)

Satışlar üzerinden açıklama yapıldığında,
        mükellefle tam tasdik sözleşmesi yapan veya beyannamelerini imzalamaya yetkili olan meslek mensubu tarafından fiyat teklifinin üzerine;
“Birim fiyatın,
        mükellefin yasal defter ve belgelerine göre çıkartılan ve tarafımdan onaylanan maliyet/satış tutarı tespit tutanağındaki ağırlıklı ortalama birim satış tutarının % 80’inin altında olmadığını beyan ederim.”
        ibaresinin yazılarak imzalanması ve iletişim bilgileri de belirtilmek suretiyle kaşelenmesi/mühürlenmesi gerekmektedir.
Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Fiyatlarının Kullanılması
Kamu kurum ve kuruluşları tarafından

        sunulan mal ve hizmetlere ilişkin fiyat tekliflerinin kullanılması halinde sadece
        ***ilan/davet ile ihale tarihi arasında (ihale tarihi hariç) düzenlenmiş fiyat teklifinin sunulması yeterlidir.

Kamu Kurum ve Kuruluşlarının İlan Edilen Fiyatlarının Kullanılması

Kamu kurum ve kuruluşları tarafından
        sunulan mal ve hizmetlere ilişkin ilan edilen fiyat tarifelerinde belirtilen fiyatların kullanılması halinde sadece
        ilan/davet ile ihale tarihi arasında  (ihale tarihi hariç) geçerli olan bir tarifeyi gösterir belgenim sunulması yeterlidir.
        (Örnek: Orman Genel Müdürlüğüne bağlı işletmeler tarafından satılan ürünlere ilişkin ilan edilmiş fiyatlar vb.)
Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca Belirlenen Asgari  Fiyatların Kullanılması
Açıklaması yapılacak girdinin fiyatının,
        kamu kurum ve kuruluşlarınca ilan edilen ilgili mala ilişkin asgari fiyatlara uygun olması halinde sadece
         ilan/davet ile ihale tarihi arasında (ihale tarihi hariç) geçerli olan asgari fiyatın belgelendirilmesi suretiyle açıklama yapılması yeterlidir.
(Örnek: EPDK tarafından il bazında günlük olarak yayımlanan akaryakıt fiyatları vb.)
Perakende Satış Yapan Zincir Mağaza veya Marketlerin Fiyatlarının Kullanılması
İstekli tarafından
        ***perakende satış yapan zincir mağaza veya marketlerin yayımladıkları fiyat kataloglarının kullanılması halinde,
        ---ilgili mala ait sadece ilan/davet ile ihale tarihi arasında (ihale tarihi hariç) geçerli olan bir fiyatı gösteren mağaza veya market yönetimince onaylanmış katalogun sunulması yeterlidir.
Ticaret Borsalarında Oluşan Fiyatların Kullanılması
İstekli tarafından ticaret borsalarında oluşan fiyatların kullanılması halinde,
        5174 sayılı Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Odalar ve Borsalar Kanununun 51 inci maddesinin (c) bendi uyarınca
 borsa idaresi tarafından düzenlenen
ve
        ***ilgili malın ihale tarihinden önceki son işlem tarihinde gerçekleşen asgari fiyatını gösteren
        belge ile açıklama yapılması yeterlidir.
Toptancı Halinde Oluşan Fiyatların Kullanılması
İstekli tarafından yaş sebze ve meyve için, toptancı halinde oluşan fiyatların kullanılması halinde,
Yaş Sebze ve Meyve Ticaretinin Düzenlenmesi ve Toptancı Halleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname uyarınca faaliyet gösteren
        ***toptancı hali idaresi tarafından düzenlenen ve ilgili malın,
        ---ihale tarihinden önceki son 12 ayın herhangi bir işlem gününe ait asgari fiyatını gösteren belge ile açıklama yapılması yeterlidir.
İsteklinin Kendi Mallarının  Fiyatlarını Kullanması
İsteklinin açıklamalarını kendi ürettiği, aldığı veya sattığı mallara dayandırması durumunda:
ihale konusu işte kullanılması öngörülen mala ilişkin
        **ağırlıklı ortalama birim maliyetin
Veya
         ***ağırlıklı ortalama birim satış tutarının
belirtildiği
    “maliyet/satış tutarı tespit tutanağı” (Örnek Tutanak-3) sunulacaktır.
İsteklinin Kendi Mallarının  Fiyatlarını Kullanması
(Maliyet/Satış Tutarı Tespit Tutanağının Değerlendirilmesi)

İsteklilerce teklif edilen tutara ilişkin birim fiyatlar,
      
        a) Maliyete dayalı açıklama yapıldığında, ağırlıklı ortalama birim maliyetin,

        b) Satışlar üzerinden açıklama yapıldığında,
        ağırlıklı ortalama birim satış tutarının % 80’inin,
            altında olamaz.
İsteklinin Kendi Mallarının  Fiyatlarını Kullanması
( Satışlar Üzerinden Ve Maliyete Dayalı Açıklama Yapılabilme Durumu)
İsteklinin satışlar üzerinden açıklama yapabilmesi için
        malın ticareti ile iştigal ediyor olması;

maliyete dayalı açıklama yapabilmesi için ise,     ***son geçici vergi beyanname döneminde ihale konusu işte kullanılmasını öngördüğü
         mal miktarının en az yarısı kadar alış yapmış olması gerekmektedir.
İsteklinin Kendi Mallarının  Fiyatlarını Kullanması
( Satışlar Üzerinden Ve Maliyete Dayalı Açıklama Yapılabilme Durumu)
 “maliyet/satış tutarı tespit tutanağının sunulmaması hali”
İsteklinin son geçici vergi beyanname döneminde
        4734 sayılı Kanun kapsamındaki idarelere açıklama konusu mala ilişkin satış yapmış ve satılan malın idarece kabul edilmiş olması durumunda
        “maliyet/satış tutarı tespit tutanağı” (Örnek Tutanak-3) sunulmayabilir.
        Bu durumda  sadece, söz konusu satışa ilişkin fatura suretleri ile de belgelendirme yapılabilecektir.
Ortağın İşletmesinden Mal Çekilmesi Veya Satın Alınması Durumu
 İsteklinin ortağı olduğu tüzel kişiye ait işletmeden mal çekmesi veya satın alması durumunda
        *** söz konusu malın emsal bedeli ile değerlenmesi gereklidir.
Bu durumda,
        ***Vergi Usul Kanununa göre hesaplanan emsal bedeli gösteren
ve
        istekliyle tam tasdik sözleşmesi yapan veya beyannamelerini imzalamaya yetkili olan meslek mensubu tarafından  hazırlanarak imzalanan ve kaşelenen
beyanın verilmesi yeterlidir.
Maliyet/Satış Tutarı Tespit Tutanaklarının Düzenlenme Usulü
Maliyet/satış tutarı tespit tutanaklarının; 3568 sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanununa göre çalışan meslek mensuplarından,
        mükellefle tam tasdik sözleşmesi yapan veya beyannamelerini imzalamaya yetkili olanlar tarafından düzenlenmesi,
        bütün belge ve tutanakların her sayfasının taraflar tarafından imzalanarak kaşelenmesi gerekmektedir.
Maliyet/Satış Tutarı Tespit Tutanaklarının
Özel Durumları

(Örnek Tutanak-1) nolu tutanak,
        meslek mensubu ve proforma fatura veren tedarikçi veya imalatçı tarafından,
(Örnek Tutanak-2) nolu tutanak,
        meslek mensubu ile istekliye fiyat teklifini veren kişi tarafından imzalanarak kaşelenecek
Ancak bu tutanaklar, proforma fatura veya fiyat teklifi ekinde idareye verilmeyecek ve düzenleyen meslek mensubu tarafından muhafaza edilecektir.
(Örnek Tutanak-3) nolu tutanak,  meslek mensubu ile ihaleye katılan istekli tarafından imzalanıp kaşelenecek ve açıklama ekinde idareye sunulacaktır.
İhale Komisyonunun Maliyet/Satış Tutarı Tespit Tutanaklarını İncelemesi
Gerekli görülmesi durumunda,
        proforma fatura ve fiyat tekliflerine ilişkin maliyet/satış tutarı tespit tutanaklarını, incelenmek üzere muhafaza eden meslek mensubundan istenebilir.

İhale komisyonunun,
        tutanaklar üzerinde yaptığı inceleme sonucunda ;
        ***sunulan proforma fatura/fiyat teklifi ile bu belgeler arasında uyumsuzluk olduğunu tespit etmesi durumunda,  ----teklif reddedilerek uyumsuzluğun niteliğine göre söz konusu belgeler,         mükellef ve/veya isteklinin bağlı olduğu vergi dairesine gönderilir ve   gerekli olması halinde Cumhuriyet Savcılığına bildirim yapılır.
İhale Komisyonunun Maliyet/Satış Tutarı Tespit Tutanaklarını İncelemesi
(Bilgilerin Ticari Hayatın Olağan Durumuna Aykırı Olması)
İhale komisyonunca yapılan inceleme sonucunda,
        ***belgelerde yer alan bilgilerin
            ---ticari hayatın olağan durumu,
            --- ekonomik verilerle ilgili genel bilgilerle
     uyumlu olmadığının değerlendirilmesi durumunda:
        **isteklinin teklifi reddedilmeyecek
        ancak, proforma fatura ve fiyat teklifleri ile maliyet/satış tutarı tespit tutanakları mükellef ve/veya isteklinin bağlı olduğu vergi dairesine gönderilecektir.
Son Geçici Vergi Beyanname Döneminde Belgelerin Düzenlenmesi
Maliyet/satış tutarı tespit tutanakları son geçici vergi beyanname dönemine ilişkin olarak düzenlenmelidir.

 Ancak son geçici vergi beyanname döneminde,
        yasal defter ve belgelerde açıklama konusu mal veya hizmetlerle ilgili işlem bulunmaması durumunda,
        isteklinin kendi ürettiği, aldığı veya sattığı mallara ilişkin “maliyet/satış tutarı tespit tutanağı” hariç (Örnek Tutanak-3),
        söz konusu tutanaklar, bir önceki geçici vergi beyanname dönemi esas alınarak düzenlenebilir.
Son Geçici Vergi Beyanname Döneminin Tespiti
Son geçici vergi beyanname döneminin tespitinde;
        ***4734 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin (a), (d) ve (e) bentlerine göre pazarlık usulü ile yapılan ihalelerde ilk yazılı fiyat tekliflerinin alındığı tarih,
        ***diğer ihale usulleri ile yapılan ihalelerde ise, ihale tarihi,
 esas alınmalıdır.
Örneğin; 11.1.2010 tarihinde açık ihale usulü ile yapılan ihalede son geçici vergi beyanname dönemi
“Ekim-Kasım-Aralık 2009”,
15.7.2010 tarihinde açık ihale usulü ile yapılan ihalede son geçici vergi beyanname dönemi
“Nisan-Mayıs-Haziran 2010” dur.
Personel Çalıştırılmasına Dayalı Hizmet Alımında Malzemelerin Sözleşme Gideri
Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı ihalelerinde;
        malzeme ve diğer maliyet kalemlerine ilişkin sözleşme gideri, % 3 oranındaki sözleşme giderleri ve genel giderler içinde yer almaktadır.
Yapılacak olan açıklamada, malzeme ve diğer maliyet kalemleri için ayrıca sözleşme gideri hesaplanmamalıdır.
Aşırı Düşük Teklif Değerlendirmesi
(Özel güvenlik hizmetleri )
Aşırı Düşük Teklif Değerlendirmesi
(Özel güvenlik hizmetleri )
Aşırı Düşük Teklif Değerlendirmesi
(Personele eğitim verilmesi)
 Personele, çalışma saatleri dışında ihale konusu işle ilgili eğitim verilmesi,
        işçiler açısından 4857 sayılı Kanununa göre fazla çalışmaya yol açacağından,
        bunun teklif fiyata dahil olacağının ve mesai dışında işçinin kaç saat işle ilgili meşgul edileceğinin idari şartnamede belirtilmesi ve aşırı düşük teklif sorgulamasında dikkate alınması gerekmektedir.
Aşırı Düşük Teklif Değerlendirmesi
(Farklı eğitimlerin  verilmesi)
 Oryantasyon eğitimi dışında,
         silahlı atış eğitimi, uçuş eğitimi gibi önemli maliyet gerektiren eğitim giderlerinin,
        ***teklif fiyata dahil giderler içinde değerlendirilmesi,
        *** bu giderlerin idari şartnamede açıkça belirtilmesi,

        birim fiyat teklif alınmak suretiyle gerçekleştirilecek ihalelerde ise,
        ***birim fiyat teklif cetvelinde ayrı bir iş kalemi olarak öngörülmesi gerekmektedir.

Dolayısıyla bu tür eğitim giderleri
         % 3 oranının içerisinde bulunan bir genel gider olarak kabul edilmemeli
ve
        teklifin önemli bir bileşeni sayılarak aşırı düşük teklif sorgulamasında dikkate alınmalıdır.
Aşırı Düşük Teklif Değerlendirmesi
(Sonuç)


    *** Belgelere dayalı yazılı açıklama yapmayan,

İhale komisyonunca açıklamaları yetersiz bulunan,

Asgari işçilik maliyeti üzerinden % 3 sözleşme ve genel giderleri karşılamayan,
        ****isteklilerin teklifleri gerekçesi belirtilmek suretiyle reddedilecektir.


Asgari işçilik maliyeti ve bu maliyet üzerinden hesaplanan
        % 3 oranındaki sözleşme ve genel giderleri karşılayan teklifler,

        diğer maliyet kalemleri (malzeme vb.) dikkate alınmak suretiyle değerlendirilerek ihale sonuçlandırılacaktır.


17 Kasım 2013 Pazar

Sosyal Güvenlik Kesintisi


Sosyal Güvenlik Kesintisi

Sosyal Güvenlik Kesintisi (01.10.2008 öncesi) (şahıs keseneği)

[Gösterge Aylığı* + Taban Aylık + Ek Gösterge + Kıdem Aylığı + (En Yüksek Devlet Memuru Aylığı x Emekli Keseneği Oranı)] x %16

Sosyal Güvenlik Kesintisi (01.10.2008 sonrası)(şahıs keseneği)

[ (Gösterge Aylığı* + Taban aylık + Kıdem Aylık + Ek gösterge Aylığı + Makam Tazminatı + Görev Tazminatı + Temsil Tazminatı + 657 sayılı Kanun 152 inci maddeye göre ödenen zam ve tazminatlar+ Üniversite Ödeneği) ] X %9

 http://strateji.kmu.edu.tr/userfiles/file/Pdf/pratik_bilgiler.pdf 

16 Kasım 2013 Cumartesi

Gelir Vergisi Kesintisi

Gelir Vergisi Kesintisi [(Aylık + Taban Aylık + Ek Gösterge + Kıdem Aylığı + Yan Ödeme - (Emekli Keseneği İştirakçi Payı (%16) veya SGK %9 + Genel Sağlık Sigortası şahıs primi + Özel Sigorta + Sakatlık İndirimi ) ] x Gelir Vergisi Oranı
http://strateji.kmu.edu.tr/userfiles/file/Pdf/pratik_bilgiler.pdf 

Gelirin vergilendirilmesine ilişkin düzenlemeler 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu’nun 31,61,63 ve 103 maddeleri ile uygulamaya yönelik esasları belirlenmiştir. 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunun 103’ncü maddesi ise yıllık ücret dilimlerine uygulanacak gelir vergisi oranlarını düzenlemiştir.


Hayat Sigortası İndirimi
193 sayılı Gelir vergisi Kanununun 63 üncü maddesine göre mükellefin kendisine, eşine
ve küçük çocuklarına ait hayat sigortası primlerinin ücretinden indirilebilmesi için;
1.1. Sigorta şirketinin Türkiye’de kain ve merkezinin Türkiye’de olması,
2.2. Sigorta sözleşmesinin bu nitelikteki şirketlerle yapılması,
3.3. Sigorta priminin ödenmiş olduğunun, sigorta şirketi tarafından verilen fatura veya
makbuzla belgelendirilmesi gerekmektedir.
4.İndirim konusu yapılacak prim, aidat ve katkı paylarının toplamı ödendiği ayda elde
edilen, hayat sigortası poliçeleri için %5 ini ve yıllık olarak asgari ücretin yıllık tutarını
aşamaz.
5.Ödenen prim, aidat ve katkı paylarının yıllık veya birkaç aylık ödenmesi halinde yapılan
ödemenin bir aylık tutarı belirlenip her bir aya isabet eden miktar personelin o aya ait
ücretinden, hayat sigortası poliçeleri için %5 ini ve yıllık olarak asgari ücretin yıllık tutarını
aşmayacak şekilde indirim konusu yapılabilir.

 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununun 31 inci maddesine göre; Çalışma gücünün asgarî % 80'ini kaybetmiş bulunan hizmet erbabı birinci derece sakat, asgarî % 60'ını kaybetmiş bulunan hizmet erbabı ikinci derece sakat, asgarî % 40'ını kaybetmiş bulunan hizmet erbabı ise üçüncü derece sakat sayılır ve aşağıda sakatlık dereceleri itibariyle belirlenen aylık tutarlar, hizmet erbabının ücretinden indirilir. Sakatlık İndirimi özürlü personel ile bakmakla yükümlü olduğu özürlü kişi bulunan personele uygulanmaktadır. Sakatlık indiriminin aylık tutarının personelin aylık tevkifat matrahından indirilmesi gerekmektedir.

https://www.yyu.edu.tr/images/files/MAAS_HESAPLAMA_ESASLARI(1).pdf


15 Kasım 2013 Cuma

Taahhüt dosyası

Taahhüt dosyası
Madde 6 -İhale veya doğrudan temin usulüyle yapılacak her türlü mal ve hizmet alımları ile yapım işlerine ilişkin ödemelerde; onay belgesi, ihale komisyonu kararı, 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 22 nci maddesine göre doğrudan temin usulüyle ihale komisyonu kurulmadan yapılan alımlarda piyasa fiyat araştırması tutanağı (Örnek:2) veya söz konusu maddenin a, b ve c bentleri kapsamında tek kaynaktan yapılan alımlara ilişkin olarak ihale mevzuatında belirlenen standart form, sözleşme yapılması halinde sözleşme ve Bakanlıkça gerekli görülen diğer belgeleri kapsayan taahhüt dosyası, ödemeden önce veya ilk hakedişle birlikte biri asıl diğeri onaylı suret olmak üzere iki nüsha (taahhüt olunan işin bedeli bir defada tahakkuk ettirildiği takdirde bir nüsha) olarak muhasebe yetkilisine verilir.

Taahhüt dosyasının asıl nüshası, ödeme belgesinin Sayıştaya gönderilecek nüshasına bağlanır. Ancak, mal ve hizmet alımları ile yapım işi bedellerinin bir defadan fazla tahakkuk ettirilmesi halinde, diğer ödemelerde Yönetmeliğin ilgili maddesinde sayılan belgelerden taahhüt dosyası dışındaki belgeler bağlanır. taahhüt dosyasının onaylı  sureti ise, bir defadan fazla tahakkuk ettirilen hakediş ödemelerinin kontrolü için muhasebe biriminde saklanır.
Harcama Belgeleri Yönetmeliği

Taahhüt dosyasında bulunması gereken belgeler
Kamu idarelerince bütçeden yapılacak giderler için ilgili mevzuatında düzenlenmesi, aranması ve alınması öngörülen belgelerin düzenlenmesi, aranması ve alınması zorunludur. Kamu ihale mevzuatına göre hazırlanan ihale işlem dosyasında, ihale sürecinde düzenlenen tüm belgeler bulunur. Taahhüt dosyasında ise yalnızca ödeme belgesine bağlanması öngörülen belgelere yer verilmiştir. Bu nedenle, ilgili mevzuatına göre istenen belgelerden Yönetmelikte ve bu Tebliğde sayılmayanlar ödeme emri belgesine bağlanmayacak, iç ve dış denetim sırasında ilgililere ibraz edilmek üzere harcama birimlerinde muhafaza edilecektir.
Yönetmeliğin 6 ncı maddesi ve diğer ilgili maddeleri gereğince, taahhüt dosyasında bulunması öngörülen belgeler ile Bakanlığımızca taahhüt dosyasında bulunması gerekli görülen diğer belgeler aşağıda belirtilmiştir.
6.1. İhale usulüyle yapılacak her türlü mal ve hizmet alımları ile yapım işlerine ilişkin ödemelerde, Yönetmeliğin 6 ncı maddesinde belirtilen belgelere ilaveten;
- İlanın yapıldığına ilişkin tutanak,
- Teminat alındığına ilişkin alındının örneği,
- Karara ait damga vergisinin yatırıldığına ilişkin alındının onaylı örneği veya tahsil edildiğine ilişkin harcama birimince onaylı yazı,
- Yapım işlerinde, sözleşmede öngörülmeyen iş artışının zorunlu hale gelmesi ve bu artışın yüklenicisine yaptırılması halinde buna ilişkin onay belgesi ve ek kesin teminata ilişkin belge,
- Sözleşmelerin devri halinde devir sözleşmesi,
- Süre uzatımı verilmesi halinde, buna ilişkin karar ve onay,
- Başbakanlığın veya Bakanların iznine tabi alımlarda izin yazısı,
- Malî hizmetler biriminin ön mali kontrolüne tabi olan hallerde, uygun görüş verildiğine yahut verilmediğine ilişkin görüş yazısı.
6.2. 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 22 nci maddesinin (d) bendi dışındaki bentlerine göre doğrudan temin usulüyle yapılan alımlarda;
- Yönetmelikte belirtilen bilgileri içerecek şekilde düzenlenmiş ve harcama yetkilisi tarafından imzalanmış onay belgesi,
- Komisyon kurulmuş ise komisyon kararı, komisyon kurulmadan yapılan alımlarda piyasa fiyat araştırması tutanağı; 22 nci maddenin a, b ve c bentleri kapsamında tek kaynaktan yapılan alımlarda ise kamu ihale mevzuatında bu alımlara ilişkin olarak düzenlenmesi öngörülen standart form4,
- Düzenlenmiş ise sözleşme,
- Yukarıdaki 6.1. fıkrasında sayılan ihale onay belgesi, ihale komisyonu kararı ve sözleşme dışındaki diğer belgeler.
6.3. Kamu İhale Kanununun 3 üncü maddesinin (c) bendine göre uluslararası anlaşmalar gereğince sağlanan dış finansman ile yaptırılacak olan ve finansman anlaşmasında farklı ihale usul ve esaslarının uygulanacağı belirtilen mal ve hizmet alımları ile yapım işlerine ilişkin giderlerin ödenmesinde, gider türleri itibarıyla Yönetmeliğin ilgili maddelerinde belirtilen belgelerin ödeme belgesine bağlanması esastır. Bu belgelerden yabancı dilde düzenlenmiş olanların idarelerince onaylı Türkçe tercümeleri fatura aslı ile birlikte ödeme belgesine bağlanır, diğer belgelerin asılları ise iç ve dış denetim sırasında ilgililere ibraz edilmek üzere harcama birimlerince saklanır.
Sağlanan dış finansmanla yaptırılacak mal ve hizmet alımları ile yapım işlerine ilişkin olarak düzenlenen taahhüt dosyasına onay belgesi yerine harcama talimatı ile birlikte;
- Şartnameler (teknik şartname hariç),
- İlanın yapıldığına ilişkin tutanak,
- Kredi anlaşmasında öngörülmüş ise kreditör onay belgesi,
- Teminata ilişkin alındının onaylı örneği,
- Karara ilişkin damga vergisi alındısı,
- Ayrıca, kullanılan dış finansmanın bütçeleştirildiğine ilişkin 11/7/2002 tarihli ve 24812 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Dış Proje Kredileri Dış Borç Kaydı, Bütçeleştirilmesi ve Muhasebeleştirilmesine İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik uyarınca düzenlenen bildirim formları,
bağlanır.
 Kaynak:Merkezî Yönetim Harcama Belgeleri Hakkında Genel Tebliğ Sayı: 2007/1


TAAHHÜT DOSYASI (ÖDEME EMRİ BELGESİNE BAĞLANMASI ÖNGÖRÜLEN BELGELER) -Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği Madde 6, 64, Merkezî Yönetim Harcama Belgeleri Hakkında Genel Tebliğ (Sayı: 2007/1)
Madde 6 -İhale usulü ile yapılacak her türlü mal ve hizmet alımları ile yapım işlerine ilişkin ödemelerde İLK HAK EDİŞTE;
a)    İhale onay belgesi ve eki maliyet cetveli
b)    İhale komisyonu kararı ve eki yasaklı teyidi
c)    Sözleşme,
d)    İlanın yapıldığına ilişkin tutanak, veya davet mektupları
e)    Kesin teminatın alındığına ilişkin alındının örneği,
f)    Sözleşme bedelinin binde 9,48 oranındaki damga vergisi ile her türlü ihale kararlarından binde 5,69 oranında damga vergisinin yatırıldığına ilişkin alındının onaylı örneği veya tahsil edildiğine ilişkin harcama birimince onaylı yazı,
g)    Yapım işlerinde, sözleşmede öngörülmeyen iş artışının zorunlu hale gelmesi ve bu artışın yüklenicisine yaptırılması halinde buna ilişkin onay belgesi ve ek kesin teminata ilişkin belge,
h) Sözleşmelerin devri halinde devir sözleşmesi,
ı) Süre uzatımı verilmesi halinde, buna ilişkin karar ve onay,
i) Başbakanlığın veya Bakanların iznine tabi alımlarda izin yazısı,
j) Malî hizmetler biriminin ön mali kontrolüne tabi olan hallerde, uygun görüş verildiğine yahut verilmediğine ilişkin görüş yazısı.
k) Muayene ve kabul komisyonu tutanağı, kabul işleminin idarece yapılması halinde ise idarece düzenlenmiş belge,
l) Hizmet veya Yapım İşleri Hak ediş Raporu ve Ekleri
m) Fatura (7/9/2006 tarih ve 26282 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 68 Seri No'lu Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanunla İlgili Genel Tebliğe göre fatura düzenlenmesi gereken hallerde fatura, serbest meslek makbuzu, gider pusulası, müstahsil makbuzu, akaryakıt istasyonlarından yapılan akaryakıt alımlarında akaryakıt pompalarına bağlı ödeme kaydedici cihazlar kullanılarak verilen fişler, kanunen fatura veya fatura yerine geçen belgeleri düzenlemek zorunda olmayanlardan yapılan alımlarda Harcama Pusulası, fatura düzenlemek zorunda olmayan kamu idarelerinden yapılan alımlarda ise her ne adla düzenlenmiş olursa olsun, yapılan alım karşılığında 31/12/2005 tarih ve 26040 üçüncü mükerrer sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Muhasebe Yetkilisi Mutemetlerinin
Görevlendirilmeleri, Yetkileri, Denetimi ve Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 14 üncü maddesinde belirlenen asgarî bilgileri taşıyan
n) Mal ve malzeme alımlarında taşınır işlem fişi,

HİZMET ALIMLARINA İLİŞKİN ÖDEMELERDE BUNLARA İLAVETEN;
o) İşçi Ücret Bordrosu (yüklenici firmaya ait imzalı ve kaşeli),
ö) Bir önceki ayın SGK Prim bildirgesi ve ödendiğine dair dekont,
p) Mevcut ay içinde çalışan personelin SGK bildirgesi,
r) Vergi borcu yok yazısı
s) Aylık puantaj cetveli,
t) Kesin kabul farklarının ödenmesinde kesin hesap belgeleri,
u) Sözleşmede öngörülmeyen iş artışının zorunlu hale gelmesi ve bu artışın yüklenicisine yaptırılması halinde buna ilişkin onay belgesi ve ek kesin
teminata ilişkin belge,



İHALE USULÜ İLE YAPILACAK HİZMET ALIMLARI İLE YAPIM İŞLERİNE İLİŞKİN ÖDEMELERDE İKİNCİ VE DAHA SONRAKİ HAK EDİŞLERDE;
a)    Birim Fiyat Teklif Cetveli
b)    Hizmet veya Yapım İşleri Hak ediş Raporu ve ekleri
c)    Fatura,
ç) Muayene ve kabul komisyonu tutanağı, kabul işleminin idarece yapılması halinde ise idarece düzenlenmiş belge,
d)    İşçi Ücret Bordrosu (yüklenici firmaya ait imzalı ve kaşeli)
e)    Bir önceki ayın SGK Prim bildirgesi ve ödendiğine dair dekont
f)    Mevcut ay içinde çalışan personelin SGK bildirgesi,
g)    Vergi borcu yok yazısı
ğ) Aylık puantaj cetveli.
ı) Mal ve malzeme alımlarında taşınır işlem fişi,
i) Sözleşmelerin devri halinde devir sözleşmesi,
j) Süre uzatımı verilmesi halinde, buna ilişkin karar ve onay,
k) Kesin kabul farklarının ödenmesinde kesin hesap belgeleri,
l) Sözleşmede öngörülmeyen iş artışının zorunlu hale gelmesi ve bu artışın yüklenicisine yaptırılması halinde buna ilişkin onay belgesi ve ek kesin teminata ilişkin belge.
 http://strateji.erdogan.edu.tr/Files/Documents/6-odeme-emri-belgesine-ek-2752014102624.pdf

Ödeme belgeleri ve bağlanacak kanıtlayıcı belgeler

Ödeme belgeleri ve bağlanacak kanıtlayıcı belgeler

Madde 5 -  Ödeme belgesi en az üç nüsha düzenlenir. İlk iki nüshası, bu Yönetmelikte belirtilen kanıtlayıcı belgelerle birlikte muhasebe birimine verilir. Ödeme belgesinin birinci nüshası ile eki kanıtlayıcı belgeler Sayıştaya gönderilir, ikinci nüshası ise muhasebe biriminde saklanır.

 Kanıtlayıcı belgeler, kamu harcamalarının belirlenmiş usul ve esaslara uygun olarak yapıldığına ve gerçekleştirildiğine ilişkin, görevlendirilmiş kişi veya komisyonlarca düzenlenip onaylanan belgelerdir. Kesin veya ön ödeme şeklinde yapılacak kamu harcamalarında ödeme belgesi olarak bağlanacak kanıtlayıcı belgeler aşağıda belirtilmiştir.

 a) Kesin ödemelerde;

Bütçeden nakden veya mahsuben yapılacak kesin ödemelerde Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği eki 1 örnek numaralı Ödeme Emri Belgesine harcamanın çeşidine göre Yönetmeliğin ilgili maddelerinde belirtilen belgeler kanıtlayıcı belge olarak bağlanır.

b) Ön ödemelerde;

 1)Avans veya kredi suretiyle yapılacak ön ödemelerde ;

-Harcama talimatı, ihale mevzuatına göre yapılacak alımlarda onay belgesi,

-Gereken hallerde kredi izin yazısı;

2)Mevzuatları gereği yüklenicilere verilecek avanslarda;

-Harcama talimatı, ihale mevzuatına göre yapılacak alımlarda onay belgesi,

-Avans teminatına ilişkin  alındının onaylı örneği,

-Gereken hallerde Bakanlığın uygun görüş yazısı veya üst yöneticinin kararı,

Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği eki 2 örnek numaralı Muhasebe İşlem Fişine kanıtlayıcı belge olarak bağlanır.

Ödeme belgesinin birinci nüshasına, kanıtlayıcı belgelerin aslı veya yasal bir sebeple aslı temin edilemeyenlerin onaylı suretleri bağlanır. Fatura ve taşınır işlem fişinin asıllarının bağlanması esastır. Ancak, kaybolma, yırtılma, yanma gibi mücbir sebeplerle aslının temin edilemediği hallerde, fatura ve/veya taşınır işlem fişinin onaylı örnekleri bağlanmak suretiyle ödeme yapılabilir. Onaylı suretlerin, onaylayan ilgili birim yetkilisinin adı, soyadı, unvanı, imzası ve resmi mühür ile onay tarihini taşıması gerekir.

Elektronik ortamda oluşturulan ortak bir veri tabanından yararlanmak suretiyle yapılacak harcamalarda, veri giriş işlemleri gerçekleştirme görevi sayıldığından, ödeme belgesine ayrıca bu verileri kanıtlayıcı belge bağlanmaz .

Üçüncü ve dördüncü fıkraların uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar Bakanlıkça belirlenir.

http://mevzuat.basbakanlik.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.9815&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=harcama%20belgeleri

Gösterge Aylığı

 Gösterge Aylığı

Aylık Gösterge x Aylık Katsayı

GÖSTERGE AYLIĞI
657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 36, 43/a, 149,150,154 ve 155 inci maddeleri ile 2914 sayılı Yüksek Öğretim Personel Kanunun 5 inci maddesinde yer alan hükümler uyarınca derece ve kademe esasına göre düzenlenen aylık gösterge tablolarında yer alan gösterge rakamlarının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak miktarı ifade etmektedir.

http://strateji.kmu.edu.tr/userfiles/file/Pdf/pratik_bilgiler.pdf


Kademe ilerlemesinde bu ilerlemeye müstehak olduğu tarihi takip eden ay başından itibaren, Derece yükselmesinde ise yükseldiği veya atandığı derecenin görevine başladığı tarihi takip eden ay başından itibaren aylığa hak kazanır.



Kıdem Aylığı

Kıdem Aylığı

Kıdem Yılı x 20 x Aylık Katsayı

27.6.1989 tarihli ve 375 sayılı KHK’ nin değişik 1. maddesi hükmü uyarınca; aylıklarını 657 sayılı Devlet Memurları Kanuna ve … 2914 sayılı Yüksek öğretim Personel Kanuna göre almakta olan personele hizmet süresi itibariyle belirlenen kıdem göstergesinin memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarı ifade etmektedir. Kıdem göstergesi her hizmet yılı için 20 olarak belirlenmiştir. 25 ve daha fazla hizmet yılını dolduranlar için gösterge rakamı 500 olarak hesaplanır.
KIDEM AY L I ĞI = 20 X Hizmet Yılı X Aylık Katsayı

http://strateji.kmu.edu.tr/userfiles/file/Pdf/pratik_bilgiler.pdf     


İdari Görev Ödeneği

 İDARİ GÖREV ÖDENEĞİ
2914 Sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 13. maddesine göre akademik personelden aşağıdaki listede sayılan görevlerde bulunanlara İdari Görev Ödeneği ödenir.
[( Aylık Gösterge + Ek gösterge ) x Aylık Katsayı ] x %İdari Görev Ödeneği Oranı
İdari Görev Ödeneği Oranları
Rektör
%70
Rektör Yardımcısı ve Dekanlara
%30
Dekan  Yardımcıları,  Enstitü  ve  Yüksekokul  Müdürleri, Konservatuar Müdürleri İle Bölüm Başkanlarına
%20
Enstitü,       Yüksekokul       ve Yardımcılarına Konservatuar Müdür
%15

örnek bir hesaplama için bakınız http://maasmutemeti.blogspot.com.tr



12 Kasım 2013 Salı

SGK Prim Borçlarının Hakedişlerinden Mahsubu, Ödenmesi ve İlişkisizlik Belgesinin Aranması

SORU: 1- İhaleyi kazanan işverenlerce ihale makamına sunmak üzere Kurumunuzdan alınan borcu yoktur yazılarında hangi tür borçlar sorgulanmaktadır?
           CEVAP: 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun “İhaleye Katılımda Yeterlilik Kuralları” başlıklı 10 uncu maddesinin dördüncü fıkrasının (c) bendinde, Türkiye’nin veya kendi ülkesinin mevzuat hükümleri uyarınca kesinleşmiş sosyal güvenlik prim borcu bulunan isteklilerin ihale dışında bırakılacağı hükme bağlanmış olduğundan, 5510 sayılı Kanununa tabi işverenlerin tüzel kişi olması halinde sigorta primi, sosyal güvenlik destek primi, işsizlik sigortası prim borçları, gerçek kişi olması halinde ise kendi sigortalılığından dolayı prim ile bunlara bağlı gecikme cezası, gecikme zammı, varsa faiz, çalıştırmış olduğu sigortalılardan kaynaklanan sigorta primi, sosyal güvenlik destek primi, işsizlik sigortası prim borçları kapsama girmektedir.


 Kamu İdareleri Tarafından SGK Prim Borçlarının Hakedişlerinden Mahsubu, Ödenmesi ve İlişkisizlik Belgesinin Aranması

Kamu idarelerine yönelik vergi borçlarının tahsiline ilişkin yükümlülüklerden sonra SGK prim ve idari para cezalarının tahsiline ilişkin yeni yükümlülükler getirildi. Kamu idarelerinin ödeme aşamasında görevli olanların işyükünü ve sorumluluklarını artıran bu tür uygulamalar kamu mali yönetimini rahatlatan yönleri bulunsada kamu idarelerine ve mükelleflere birçok sıkıntı getirmektedir. Bu nedenle karar vericilerin bu tür kararları çok düşünerek vermesi ve bilgi işlem imkanlarından ve kullanıcı yardımcı programlardan yararlanılması elzemdir.

Biz bu sayfalarda karşılıksız olarak kullanıcılara yardımcı olmayı amaçlıyoruz. Aşağıda konunun açıklamaları bulunmaktadır;

İlgili Kanun Metni; 5510 Sayılı Kanunun “Prim ve idari para cezası borçlarının hakedişlerden mahsubu, ödenmesi ve ilişiksizlik belgesinin aranması” Başlıklı 90. maddesinin metni

İlgili Yönetmelik; Sosyal Güvenlik Kurumu Prim ve İdari Para Cezası Borçlarının Hakedişlerden Mahsubu, Ödenmesi ve İlişiksizlik Belgesinin Aranması Hakkında Yönetmelik

İlgili Genelge; Bu bölümde yaptığımız açıklamalara paralel olarak SGK tarafından bir Genelge yayımlanıştır. Söz konusu Genelgede açıklamalarımızdan 15 gün sonra doğrudan temin ile ilgili görüşümüz tekrarlanarak doğrudan teminlerin kapsam dışı olduğu belirtilmiştir. Prim ve idari para cezası borçlarının hakedişlerden mahsubu, ödenmesi ve ilişiksizlik belgesi aranması

 http://www.erkankaraarslan.org/kamu-idareleri-tarafindan-sgk-prim-borclarinin-hakedislerinden-mahsubu-odenmesi-ve-iliskisizlik-belgesinin-aranmasi/#.UoIsNCfSYtA





6 Kasım 2013 Çarşamba

Kamu İç Denetim Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ

6 Kasım 2013  ÇARŞAMBA
Resmî Gazete
Sayı : 28813
TEBLİĞ
Maliye Bakanlığı (İç Denetim Koordinasyon Kurulu)ndan:
—  Kamu İç Denetim Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ
MADDE 1 19/4/2013 tarihli ve 28623 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Kamu İç Denetim Genel Tebliğinin 25 inci maddesinin birinci fıkrasının (k) bendinde yer alan veteriner ibaresinden sonra gelmek üzere mimar, şehir plancı, şehir ve bölge plancı, ibareleri eklenmiştir.
MADDE 2 Aynı Tebliğin 25 inci maddesinin birinci fıkrasının (l) bendinde yer alan Jeoloji Mühendisliği ibaresinden sonra gelmek üzere Maden Mühendisliği, Meteoroloji Mühendisliği, Harita Mühendisliği, Harita ve Kadastro Mühendisliği, Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği, Geomatik Mühendisliği, Jeofizik Mühendisliği, ibareleri eklenmiştir.
MADDE 3 Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4 Bu Tebliğ hükümlerini İç Denetim Koordinasyon Kurulu yürütür.

Mevzuat.Net

 

Not defteri

Günün Sözü

Mali Hizmet Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon forFree Blogger Template