25 Aralık 2015 Cuma
18 Aralık 2015 Cuma
2015/8305 Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği
2015/8305 Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği
Karar Sayısı : 2015/8305
Ekli "Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği"nin yürürlüğe konulması; Millî Eğitim Bakanlığının 13/12/2015 tarihli ve 12813099 sayılı yazısı üzerine, 11/10/1983 tarihli ve 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun ek 4 üncü maddesine göre, Bakanlar Kurulu'nca 14/12/2015 tarihinde kararlaştırılmıştır.
BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1- (1) Bu Yönetmelik; Devlet yükseköğretim kurumları kadrolarında bulunan öğretim elemanlarına yapılacak olan akademik teşvik ödeneğinin uygulanmasına yönelik olarak, bilim alanlarının özellikleri ve öğretim elemanlarının unvanlarına göre akademik teşvik puanlarının hesaplanmasında esas alınacak faaliyetlerin ayrıntılı özellikleri ve bu faaliyetlerin puan karşılıkları, akademik teşvik toplam puanının %30'unu geçmemek üzere her bir akademik faaliyet türünün toplam puanın hesaplanmasındaki ağırlıkları, akademik teşvik puanının hesaplanmasına ilişkin usul ve esaslar ile bu hesaplamaları yapacak komisyonun oluşumu ile diğer hususları belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.
(2) Bu Yönetmelik hükümleri, Türk Silahlı Kuvvetleri kadrolarında bulunan öğretim elemanları hakkında da uygulanır.
Dayanak
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, 11/10/1983 tarihli ve 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun ek 4 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
...Akademik teşvik ödeneğinin hesaplanması
MADDE 7- (1) Akademik teşvik ödemesi, en yüksek Devlet memuru brüt aylık tutarının; profesör kadrosunda bulunanlar için % 100'üne, doçent kadrosunda bulunanlar için %90'ına, yardımcı doçent kadrosunda bulunanlar için %80'ine, araştırma görevlisi, öğretim görevlisi, okutman, uzman, çevirici ve eğitim-öğretim planlamacısı kadrosunda bulunanlar için %70'ine, akademik teşvik puanının yüze bölünmesiyle bulunacak oranın uygulanması suretiyle hesaplanır [Akademik teşvik ödemesi tutarı = en yüksek Devlet memuru brüt aylığı x akademik kadro unvanlarına göre belirlenmiş olan oran x (akademik teşvik puanı/100)].
(2) Akademik teşvik puanı, bu Yönetmeliğin ekinde yer alan Faaliyet ve Puan Tablosu
esas alınarak aşağıdaki şekilde hesaplanır.
a) Öncelikle her bir akademik faaliyet türünün puanı hesaplanır. Bu hesaplama, öğretim elemanının her bir faaliyet türünün alt faaliyetinden dolayı almış olduğu oranların toplamı ile her bir akademik faaliyet türü için belirlenmiş olan (30) puanın çarpılması sonucu elde edilir [Akademik faaliyet türü puam = alt faaliyet oranları toplamı x 30].
b) Her bir akademik faaliyet türünden elde edilen puanların toplanmasıyla akademik teşvik ödemesine esas akademik teşvik puanı hesaplanır.
(3) Öğretim elemanının her bir faaliyet türünden topladığı faaliyet puanı otuz puan,
akademik teşvik puanı (toplam faaliyet puanı) ise yüz puanı geçemez.
(4) Birden fazla öğretim elemanıyla yayın yapılması veya ödül alınması halinde
faaliyet türü puan teşvik oranlarının belirlenmesinde:
a) Birinci isim için %100'ü,
b) İkinci isim için %75'i,
c) Üçüncü isim için %50'si,
ç) Dördüncü ve sonrası (senior ve correspondence author hariç) isim için "oran/kişi sayısı" oranı,
d) Senior isim (makaledeki son isim) için %90'ı (yayının yapıldığı alanda daha önce en az on adet uluslararası yayın yapmış olmak şartıyla),
dikkate alınır.
(5) Birden fazla öğretim elemanının görev aldıkları proje faaliyet türü puan teşvik
oranlarının belirlenmesinde;
a) Yürütücü için %100'ü,
b) Araştırmacı öğretim üyesi için %75'i,
c) Araştırmacı; araştırma görevlisi, öğretim görevlisi, okutman ve uzman için %100'ü,
ç) Danışman; kamu kurum ve kuruluşları ile tüzel kişilerin yürütmüş olduğu projelerde
%100'ü, yürütücünün gerçek kişi olduğu projelerde %50'si, dikkate alınır.
(6) Özel bir paylaşım oranı olmayan faaliyetler için "oran/kişi sayısı" oranı dikkate alınır.
(7) Faaliyet puanı hesaplanırken, alt faaliyet oranları profesör ve doçent kadrosunda bulunanlar için 1; yardımcı doçent kadrosunda bulunanlar için 1,5; araştırma görevlisi, öğretim görevlisi ve okutman kadrolarında bulunanlar için 2; uzman, çevirici ve eğitim-öğretim planlamacısı kadrolarında bulunanlar için 1 ile çarpılır.
(8) Puanların hesaplanmasında, öğretim elemanının faaliyetin gerçekleştiği tarihteki kadro unvanı esas alınır. Akademik kadro unvanının değiştiği tarihten sonraki faaliyetlerin puanlanması, yeni kadro unvanına göre yapılır ve hesaplama yapılırken alınabilecek azami ödeme tutarı faaliyetlerin gerçekleştirildiği kadro unvanları dikkate alınmak suretiyle belirlenir.
...Diğer hükümler
MADDE 9- (1) Bu Yönetmelikte belirlenen faaliyet alanları dışında başvuru yapılamaz.
(2) Akademik teşvik ödeneği;
a) Öğretim elemanlarına 2914 sayılı Kanun ve 27/7/1967 tarihli ve 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu uyarınca aylık ödendiği sürece yapılır.
b) Her bir takvim yılı için bir önceki yıl esas alınmak suretiyle hesaplanan akademik teşvik puanı üzerinden Şubat ayının onbeşinden itibaren oniki ay süreyle her ayın onbeşinde ödenir.
c) Damga vergisi hariç herhangi bir vergiye tabi tutulmaz ve ilgili mevzuatı uyarınca ödenmekte olan zam, tazminat, ödenek, döner sermaye ek ödemesi, ikramiye, ücret ve her ne ad altında olursa olsun yapılan benzeri ödemelerin hesabında dikkate alınmaz.
(3) Akademik teşvik ödeneğinin ödenebilmesi için, akademik teşvik puanının en az otuz olması gerekir.
(4) Teşvik ödemeleri sürerken kurum değiştirenlerin ödemeleri yeni yükseköğretim kurumlarınca yapılır.
(5) Ödemenin yapılmasından sonra başvurularında gerçeğe aykırılık tespit edilenlere yapılan ödemeler kanuni faiziyle birlikte geri alınır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Geçici ve Son Hükümler
İlk defa uygulama ve ilan
GEÇİCİ MADDE 1- (1) Bu Yönetmelik hükümlerine göre ilk defa akademik teşvik puanı hesaplanması, 2015 yılında yapılan faaliyetler esas alınmak suretiyle 2016 yılı için yapılır.
(2) 2015 yılına ilişkin akademik teşvik başvuru takvimi 31 Aralık tarihine kadar ilan edilir.
Geçici komisyon ve geçici ön inceleme heyeti
GEÇİCİ MADDE 2- (1) 2015 yılına ilişkin olarak bu Yönetmelikte belirtilen görevleri yerine getirmek üzere rektör veya görevlendireceği rektör yardımcısının başkanlığında, üyeleri yükseköğretim kurumundaki her bir doçentlik temel alanından en az bir kişi olmak üzere akademik çalışmalar, alman ödüller ve yapılan projeler dikkate alınmak suretiyle rektörün önereceği üç aday arasından senato tarafından bir yıl için seçilen geçici akademik teşvik komisyonu kurulur.
(2) 2015 yılına ilişkin olarak bu Yönetmelikte belirtilen görevleri yerine getirmek üzere rektörlüğe bağlı bölümlerde bölüm başkanının başkanlığmda olmak üzere öğretim elemanları arasından bölüm başkanı tarafından; fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında bölüm başkanının başkanlığında olmak üzere öğretim elemanları arasından fakültelerde dekanın, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında müdürün önerisi üzerine fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokulu kurulu tarafından; enstitülerde anabilimdalı veya anasanatdalı başkanın başkanlığında olmak üzere öğretim elemanları arasından enstitü müdürünün önerisi üzerine enstitü kurulu tarafından bir yıl için seçilen, en az iki veya en çok dört üyeden oluşan geçici ön inceleme heyeti kurulur.
Yürürlük
MADDE 10- (1) Sayıştayın görüşü alınarak hazırlanan bu Yönetmelik, yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 11- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
devamını okuyun :2015/8305 Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği
2 Aralık 2015 Çarşamba
Yapım İşleri ile Bu İşlerle Birlikte İfa Edilen Mühendislik-Mimarlık ve Etüt-Proje Hizmetlerinde tevkifat
Yapım İşleri ile Bu İşlerle Birlikte İfa
Edilen Mühendislik-Mimarlık ve Etüt-Proje Hizmetleri
2.1.3.2.1.1. Tevkifat Uygulayacak Alıcılar ve Tevkifat
Oranı
Tebliğin (I/C-2.1.3.1/b) ayırımında sayılanlara karşı ifa edilen yapım
işleri ile bu işlerle birlikte ifa edilen mühendislik-mimarlık ve etüt-proje
hizmetlerinde, alıcılar tarafından (2/10) oranında KDV tevkifatı uygulanır.
2.1.3.2.1.2. Kapsam
Bu bölüm kapsamına aşağıdaki hizmetler girmektedir:
- Bina, karayolu, demiryolu, otoyol, havalimanı, rıhtım, liman,
tersane, köprü, tünel, metro, viyadük, spor tesisi, alt yapı, boru iletim
hattı, haberleşme ve enerji nakil hattı, baraj, enerji santrali, rafineri
tesisi, sulama tesisi, toprak ıslahı, dekapaj, taşkın koruma ve benzerlerine
ilişkin her türlü inşaat işleri.
- Yukarıda sayılan yapılar ve inşaat işleri ile ilgili tesisat, imalat,
ihrazat, nakliye, ısıtma-soğutma sistemleri, ses sistemi, görüntü sistemi, ışık
sistemi, tamamlama, boya badana dahil her türlü bakım-onarım, dekorasyon,
restorasyon, çevre düzenleme, dekapaj, sondaj, yıkma, güçlendirme, montaj,
demontaj ve benzeri işler. Bu işler, yukarıda belirtilen yapılarla ilgili
olmakla birlikte inşaat işinden sonra veya inşaat işinden bağımsız olarak
yapılmaları halinde de bu kapsamda tevkifata tabi tutulur.
- Yapım işleri ile birlikte ifa edilen; mimarlık, mühendislik, etüt,
plan, proje, harita (kadastral harita dâhil), kadastro, imar uygulama, her
ölçekte imar planı hazırlama ve benzeri hizmetler. Bu hizmetler yapım
işlerinden ayrı ve bağımsız olarak verildiği takdirde Tebliğin (I/C-2.1.3.2.2.)
bölümü kapsamında değerlendirilir.
Yüklenicileri tarafından tamamen veya kısmen alt yüklenicilere
(taşeronlara) veya daha alt yüklenicilere devredilen yapım işlerinde, işi
devreden her yüklenici tarafından, kendisine ifa edilen hizmete ait KDV
üzerinden tevkifat yapılır.
Örnek 1: (A) Bakanlığı tarafından yapılan enerji nakil hattı işi ihalesini (B)
İnşaat A.Ş. kazanmıştır. (B) bu işe ait nakliye işlerini (C) firmasına
devretmiştir. Bu durumda, (B)’nin (A)’ya, (C)’nin (B)’ye düzenledikleri
faturalarda tevkifat uygulanacaktır.
Örnek 2: DSİ tarafından yaptırılan bir baraj inşasında kullanılacak hazır
betonun, işin asıl yüklenicisi (A) İnş. Taah. A.Ş. tarafından (B) Hazır Beton
A.Ş. nden temin edilmesi durumunda, hazır betonun hazırlanması, nakli ve yerine
konulması işinin belirli bir yapım işinin bölümlerini teşkil eden işlerden
olması ve bu nedenle inşaat taahhüt işi olarak kabul edilmesi nedeniyle, (B)
tarafından verilen hazır beton taahhüt ve temini hizmeti tevkifat uygulaması
kapsamında olacaktır.
Tevkifat uygulaması kapsamındaki işin bir kısmının alt yüklenicilere
(taşeronlara) devredilmesi halinde, devir işlemlerinin yazılı bir sözleşmeye
dayanıp dayanmaması tevkifat uygulaması bakımından önem arz etmemektedir.
Alıcının, Tebliğin (I/C-2.1.3.1/b) ayrımında sayılanlar arasında yer
almaması halinde, ilk yüklenicinin ve alt yüklenicilerin bu kapsamdaki
hizmetleri tevkifata tabi tutulmaz. Ancak ilk yüklenicinin Tebliğin (I/C-2.1.3.1/b)ayrımı
kapsamında yer alması halinde, ilk aşamada tevkifat kapsamına girmeyen bu işin
kısmen veya tamamen devredildiği alt yüklenicilerden tevkifat yapılır.
Örnek 3: Tebliğin (I/C-2.1.3.1/b)ayrımı kapsamına girmeyen (A) Ltd. Şti.,
yaptıracağı hizmet binası inşaatını (B) A.Ş. ne ihale etmiştir. (B), hisse
senetleri BİST’te işlem gören bir şirkettir. (B), bu inşaatın su basmanı işini
(C) firmasına yaptırmaktadır.
Bu durumda, (B)’nin (A)’ya düzenlediği faturada
tevkifat uygulanmayacak, (C)’nin (B)’ye düzenlediği faturada ise tevkifat
uygulanacaktır.
Alıcı ve ilk yüklenicinin Tebliğin (I/C-2.1.3.1/b) ayrımı kapsamında
yer alması halinde, ilk safhada tevkifat söz konusu değildir. Ancak ilk
yüklenicinin bu yapım işini Tebliğin (I/C-2.1.3.1/b) ayrımı kapsamında yer
almayan alt yüklenicilere devretmesi halinde, kendisi tarafından tevkifat
uygulanır.
Tevkifata tabi olan işlerin, 3065 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde
vergiden müstesna olması halinde, işlem bedelleri üzerinden KDV
hesaplanmayacağı için herhangi bir tevkifat da yapılmaz. Ancak, vergiden
istisna olan işlerin alt yüklenicilere devredilmesi ve alt yüklenicilerin
yaptığı işlemin KDV’den müstesna olmaması halinde, alt yüklenicilerin
gerçekleştirdikleri işlemler üzerinden hesaplanan KDV, bu Tebliğde belirlenen
esaslar çerçevesinde tevkifata tabi tutulur.
Örnek 4:Hisse
senetleri BİST’de işlem gören (X) A.Ş. ne, işlettiği limanın genişletilmesi işi
ile ilgili olarak 3065 sayılı Kanunun (13/e) maddesi kapsamında verilen inşaat
taahhüt işlerinin, asıl yüklenici tarafından alt yüklenicilere devredilmesi
halinde, alt yükleniciler ve daha alt yüklenicilerin ifa ettikleri inşaat
taahhüt (yapım) işlerinde, Tebliğin (I/C-2.1.3.1/b) ayrımı kapsamında olmamaları
kaydıyla, tevkifat uygulanır.
Mimarlık, mühendislik, etüt, plan, proje, harita (kadastral harita
dahil), kadastro, imar uygulama, her ölçekte imar planı hazırlama ve benzeri
işlerin ilk yüklenici tarafından yapım işinin bir kısmı ile birlikte alt
yüklenicilere devredilmesi halinde, alt yüklenici tarafından düzenlenen
faturalarda tevkifat uygulanır. Yapım işlerinden ayrı ve bağımsız olarak
mimarlık, mühendislik, etüt, plan, proje, harita (kadastral harita dahil),
kadastro, imar uygulama, her ölçekte imar planı hazırlama ve benzeri işlerin
alt yükleniciye devredilmesi halinde bu bölüm kapsamında işlem tesis edilmez.
Devredilen söz konusu işler için işi devredenin durumuna göre Tebliğin (I/C-2.1.3.2.2.)
bölümü kapsamında tevkifat uygulanır.
Tebliğin bu bölümünde belirtilen işlerin, yap-işlet-devret modeli
çerçevesinde yaptırılması halinde de alt yüklenicilere devredilen işler
bakımından yukarıda yapılan açıklamalar çerçevesinde işlem tesis edilir.
Tebliğin bu bölümü kapsamındaki işlerde, 30/4/2006 (bu tarih dahil)
tarihinden önce ihalesi tamamlanmış işlere ilişkin faturalarda gösterilen KDV
tutarı tevkifata tabi tutulmaz. (“ihale” ibaresi, yapım işlerinin yazılı bir
sözleşmeye dayanarak yaptırılmasını ifade etmekle birlikte, herhangi bir ihale düzenlenmeden
taraflar arasındaki sözleşme hükümleri uyarınca gerçekleştirilen yapım işlerini
de kapsamaktadır.)
Bu kapsamda tevkifata tabi tutulmayacak yapım işlerinin yüklenicileri,
30/4/2006 (bu tarih dahil) tarihinden önce alt yüklenicilere devrettikleri
kısımlara ait KDV üzerinden tevkifat yapmazlar. Ancak, 30/4/2006 (bu tarih
dahil) tarihinden önce sözleşmesi imzalanan yapım işi yüklenicilerinin bu
tarihten sonra alt yüklenicilere devrettikleri veya devredecekleri kısımlara
ait KDV üzerinden ise tevkifat yapmaları gerekmektedir.
http://www.gib.gov.tr/fileadmin/user_upload/Tebligler/KDV/kdv_genteb.htm
(....C. YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILAN TEBLİĞLER
1 ila 123 seri numaralı Katma Değer Vergisi Genel Tebliğleri, bu Tebliğin yürürlük tarihinden itibaren yürürlükten kaldırılmıştır. Kaldırılan Tebliğlere yapılan atıflar, bu Tebliğin ilgili bölümlerine yapılmış sayılır)
(....C. YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILAN TEBLİĞLER
1 ila 123 seri numaralı Katma Değer Vergisi Genel Tebliğleri, bu Tebliğin yürürlük tarihinden itibaren yürürlükten kaldırılmıştır. Kaldırılan Tebliğlere yapılan atıflar, bu Tebliğin ilgili bölümlerine yapılmış sayılır)
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)