28 Mart 2016 Pazartesi

Taşeron işçiye kadro imkanı

Maliye Bakanı Naci Ağbal, NTV canlı yayınında yaptığı açıklamayla kamuda yeni bir personel statüsünün ihdas edileceğini belirtti.

Kadroya alınan işçiler, özel sözleşmeli personel statüsünde istihdam edilecek ve 3’er yıllık dönemde, iş performanslarına bakılarak, sözleşmeleri yenilenecek.
İşçiler, çalıştıkları işlerinde ne kadar ücret alıyorlarsa o ücret üzerinden kamuda o ücreti almaya devam edecekler. Senelik zamlar da memur ve sözleşmeli personelin tabi olduğu sözleşme hükmüne göre yapılacak.
Yönetmelik ile değil yasal düzenleme ile hayata geçirilecek düzenlemenin iki hafta içinde tamamlanması öngörülüyor.

Naci Ağbal:kamuda istihdam edeceğimiz kişileri özel sözleşmeli personel statüsünde istihdam edeceğiz. Yeni bir statü getiriyoruz. Bundan sonra kamuda özellikle yardımcı işler başta olmak üzere ihtiyaç duyulan alanlarda yeni bir özel sözleşmeli personel statüsü bu. Dolayısıyla geleceğe dönük olarak yeni bir sistem kuruyoruz. Bir defa da bu yeni sisteme mevcut çalışan işçilerin geçişini düzenliyoruz. Onun için cevap olarak burada kişileri kamuya alıyoruz ama almış olduğumuz statü özel sözleşmeli personel statüsü olacak.
 http://sgkrehberi.com/haber/81405/

23 Mart 2016 Çarşamba

Avans ve kredilerden kesilecek damga vergisi


AVANSLARIN VERİLMESİNDE VE MAHSUBUNDA UYULACAK ESASLAR
 İta amiri mutemetlerine verilecek avanslar için düzenlenen kağıtlar, 488 sayılı Damga Vergisi Kanunu hükümleri gereğince dairelerin dahili işlemlerine ait kağıtlar mahiyetinde olduğundan, avans ödemesi sırasında damga vergisine tabi tutulmayacaktır. Ancak, mutemetlerin verilen avanslarla yapacakları satınalmalar sonucu satıcılara yapılan ödemeler dolayısıyla düzenlenen kağıtlar (makbuzlar ve ibra senetleri) Damga Vergisi Kanununa bağlı (1) sayılı tablonun IV üncü bölümünün 1/h fıkrası uyarınca damga vergisine tabi olduğundan, anılan Kanunun 3 üncü maddesinin ikinci fıkrası gereğince verginin mükellefi durumunda olan satıcıdan ya tahsil edilerek avansın alındığı saymanlık veznesine nakden yatırılmak ya da fatura veya fatura yerine geçen belgeler ile tesellüm makbuzlarının uygun yerlerine pul yapıştırılmak suretiyle ödenmesi gerekmektedir.
(Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliği- Sıra No:1)
Devamını okuyun : 
http://www.kamumaliyonetimi.org/forum/gecici-gorev-harcirahlari/mutemet-avanslarindan-damga-vergisi-kesilmesi/










22 Mart 2016 Salı

Hesaba aktarma suretiyle ödeme (43 sıra nolu tebliğ)

HESABA AKTARMA SURETİYLE ÖDEME

Amaç ve kapsam

MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, düzenleyici ve denetleyici kurumlar hariç olmak üzere merkezi yönetim kapsamında yer alan kamu idarelerine hizmet veren muhasebe birimlerince, hak sahiplerine hesaba aktarma suretiyle yapılacak ödemelere ilişkin usul ve esasları belirlemektir.


11 Mart 2015 ÇARŞAMBA
Resmî Gazete
Sayı : 29292
                                                                                       TEBLİĞ

Dayanak

MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, 30/12/2005 tarihli ve 2005/9912 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe giren Muhasebe Yetkilisi Adaylarının Eğitimi, Sertifika Verilmesi ile Muhasebe Yetkililerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 30 uncu maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 3 – (1) Bu Tebliğin uygulanmasında;

a) Bakanlık: Maliye Bakanlığını,

b) Hak sahibi: 31/12/2005 tarihli ve 26040 3 üncü Mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliğinde ödemenin yapılacağı belirtilen kişileri,ifade eder.

Harcama birimlerince yapılacak işlemler

MADDE 4 – (1) Ödeme belgeleri, EK-1 sayılı tutanak düzenlenerek harcama birimince muhasebe birimine zimmetle teslim edilir. Üç nüsha düzenlenecek olan söz konusu tutanağın muhasebe birimince imzalanan bir nüshası harcama biriminde saklanır.

(2) Muhasebe birimince hata veya çeşitli eksiklikler nedeniyle iade edilen ödeme belgeleri, harcama birimince hata veya eksiklik giderildikten sonra birinci fıkrada yer alan usule göre ilgili muhasebe birimine tekrar gönderilir.

(3) İlgili mevzuatı gereğince ödenek üstü harcama yapma yetkisi tanınan harcamalar hariç olmak üzere yeterli ödeneği bulunmayan ödeme belgeleri muhasebe birimine gönderilmez. Ancak, genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerince, bir taahhüde ve harcama talimatına dayanmayan giderlere ilişkin olup, 7/3/2009 tarihli ve 27162 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliği (Sıra No:29) Bütçeleştirilmiş Borçlar Hesabı eki listede yer alan ekonomik kodlardan yapılan ve bütçede ödeneği öngörülmüş olmakla birlikte, oluştuğu yer ve zamanda ödeneği bulunmadığı için ödenemeyen giderlerden kaynaklanan borçlarla ilgili düzenlenen ödeme emri belgeleri muhasebe kayıtlarına alınmak üzere muhasebe birimine gönderilir.

(4) Hak sahibinden, alacağının banka hesabına aktarılmasına ilişkin, T.C. Kimlik numarası/vergi kimlik numarası ile banka hesap numarası/IBAN bilgilerini içeren yazılı bildirimi alınır ve onaylı örneği ödeme belgesine bağlanır. Hak sahibine daha sonra yapılacak ödemeler için bildirimin içeriğinde yer alan bilgilerde değişiklik olmadıkça yeniden bildirim alınmaz. Ayrıca, hak sahipleri tarafından düzenlenen fatura üzerindeki, alacaklarının belirtilen banka hesaplarına aktarılmasına ilişkin bu fıkrada belirtilen bilgileri de içeren şerhler, yazılı başvuru olarak kabul edileceğinden, hak sahiplerinin ayrı bir yazı ile başvurmaları gerekmez. Kamu personeline yapılacak ödemeler, ilgililerin aylıklarının ödendiği banka hesaplarına aktarılacağından, ayrıca yazılı bildirimleri aranmaz.

Muhasebe birimlerince yapılacak işlemler

MADDE 5 – (1) Muhasebe birimlerince harcama birimlerinden gelen ödeme belgesi ve eki belgelerin hata veya noksanı olup olmadığı kontrol edilir. Hata veya noksanı bulunmayan belgeler, EK-1 sayılı tutanak imzalanarak teslim alınır ve tutanağın bir nüshası belgeleri teslim edene verilir, diğer iki nüshadan biri muhasebe birimince dosyasına kaldırılır, diğeri de genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerinde, izleyen yılın Mayıs ayı sonuna kadar belgelerin harcama birimlerine teslimi sırasında düzenlenecek teslim tutanağına eklenmek üzere muhasebe biriminde muhafaza edilir.

(2) Hak sahipleri tarafından muhasebe birimine intikal ettirilen ödeme belgeleri işleme konulmaz.

(3) Ödeme belgeleri muhasebe birimlerine geliş tarihinden itibaren en geç dört iş günü içinde incelenir, uygun bulunanlar nakit durumunun uygun olduğu ilk iş günü hak sahiplerinin banka hesaplarına aktarılır.

(4) İlgili mevzuat gereğince yapılan inceleme sonucunda hata veya noksanı olan ödeme belgesi veya eki belgeler, düzeltilmek veya tamamlanmak üzere EK-2 sayılı liste düzenlenerek gerekçeleri ile birlikte, en geç hata veya noksanın tespit edildiği günü izleyen iş günü içinde ilgili harcama birimine yazılı olarak iade edilir. Hata veya noksanı giderilerek tekrar muhasebe birimine gönderilen ödeme belgesi en geç iki iş günü içinde incelenerek ödeme işlemi üçüncü fıkrada belirtilen hususlara göre gerçekleştirilir.

(5) Ödenmesi uygun bulunan ödeme belgesi tutarları EK-3 de listelenerek ve liste toplamı üzerinden gönderme emri düzenlenerek Gönderme Emri Teslim Tutanağı ile bankaya gönderilir. Gönderme emrinin “Nereye gönderildiği veya aktarıldığı” bölümüne “Ekli listede belirtilen hesaplara aktarılmak üzere” açıklaması yapılır. EK-3 de listelenen ödeme belgelerinden her birinin ilgili bölümüne gönderme emri numarası yazılır. Bankaca yapılacak aktarma işleminin bir sonraki güne kalmaması için gerekli tedbirler alınır. Gerektiğinde gün içinde birden fazla gönderme emri düzenlenebilir.

(6) EK-3 sayılı listede yer aldığı halde banka hesap özet cetvelinden ödemenin gerçekleştirilmediği anlaşılan talimatların durumu bankadan araştırılır. Ödemenin yapılabilmesi için gerekli düzeltmenin muhasebe birimi tarafından yapılacak olması halinde, gerekli düzeltme yapılarak ödemenin gerçekleştirilmesi sağlanır. Gerekli düzeltmenin harcama birimi tarafından yapılacağı anlaşılan ödeme belgeleri ise EK-2 sayılı liste ile iade edilir.

Ödemelerin yapılmasında öncelik

MADDE 6 – (1) Özel bütçeli idarelerin nakit mevcudunun tüm ödemeleri karşılayamaması halinde giderler, muhasebe kayıtlarına alınma sırasına göre ödenir. Ancak, bu ödemelerin yapılması sırasında sırasıyla;

a) Kanunları gereğince diğer kamu idarelerine ödenmesi gereken vergi, resim, harç, prim, fon kesintisi, pay ve benzeri tutarlara,

b) Tarifeye bağlı ödemelere,

c) İlama bağlı borçlara,

ç) Ödenmemesi halinde gecikme zammı ve faiz doğuracak ödemelere,

d) Ödenmesi talep edilen emanet hesaplarındaki tutarlara, öncelik verilir.

(2) Ödeme emri belgesi ve eki belgeler üzerinde 5 inci maddeye göre yapılan kontroller sonucunda noksanlığı tespit edilerek tamamlanmak üzere ilgili harcama birimine iade edilen ödeme emri belgeleri tamamlanarak muhasebe birimi kayıtlarına girdikten sonra, tutarı, yeni giriş sırasına göre ödenir.

Kasadan yapılacak ödemeler

MADDE 7 – (1) Hak sahibinin talebi halinde aşağıda belirtilen ödemeler kasadan yapılabilir.

a) 18/6/2011 tarihli ve 27968 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdarelerinin Ödeme ve Tahsilat İşlemlerinin Elektronik Ortamda Gerçekleştirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar kapsamında yer alan kamu idarelerine hizmet veren muhasebe birimlerince,

1) Banka şubesi bulunan yerlerde, muhasebe birimlerinin veznelerinde yeterli nakit bulunması halinde Bakanlığın Parasal Sınırlar ve Oranlar Hakkında Genel Tebliği ile belirlenen limit dahilinde olmak şartıyla 27/12/2014 tarihli ve 29218 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Merkezi Yönetim Muhasebe Yönetmeliğinin 12 nci maddesinde belirtilen ödemeler,

2) Herhangi bir banka şubesinin bulunmadığı yerlerde Bakanlığın Parasal Sınırlar ve Oranlar Hakkında Genel Tebliği ile belirlenen limit dahilindeki ödemeler,

b) Bu Tebliğin kapsamındaki diğer kamu idarelerinde, Bakanlığın Parasal Sınırlar ve Oranlar Hakkında Genel Tebliği ile belirlenen limit dahilindeki Merkezi Yönetim Muhasebe Yönetmeliğinin 12 nci maddesinde belirtilen ödemeler.

Diğer hususlar

MADDE 8 – (1) Bordro ve benzeri gerçekleştirme belgelerine dayanılarak yapılacak er ve erbaş aylıkları, tayın bedelleri, toplu seyahat ücret ve yollukları, öğrenci harçlıkları gibi toplu ödemeler, kamu idaresi vergi kimlik numarası kullanılarak idare adına açılacak banka hesabına aktarma suretiyle yapılır.

(2) Aylık ödemeleri, 17/7/2012 tarihli ve 28356 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliği (Sıra No: 34) Aylıkların Banka Aracılığıyla Ödenmesi hükümlerine göre gerçekleştirilir.

(3) Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdarelerinin Ödeme ve Tahsilat İşlemlerinin Elektronik Ortamda Gerçekleştirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar kapsamında yer alan muhasebe birimlerinin elektronik ortamda yapacakları ödemeler, söz konusu Usul ve Esaslarda yer alan hükümlere göre gerçekleştirilir.

Yetki

MADDE 9 – (1) Bakanlık, ödeme belgelerinin elektronik ortamda düzenlenmesi, muhasebe birimlerine gönderilmesi ve ödemelerin elektronik ortamda yapılmasına ilişkin belirleme yapmaya yetkilidir.

Yürürlükten kaldırılan tebliğ

MADDE 10 – (1) 20/2/2004 tarihli ve 25379 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliği (Sıra No:7) Hesaba Aktarma Suretiyle Ödeme yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

MADDE 11 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 12 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Maliye Bakanı yürütür.

Ekleri için tıklayınız.
(-ödeme belgesi ve eki belgeler teslim/tesellüm tutanağı:Ek-1
-Hata veya noksanı bulunan ödeme belgesi ve eki belgeler listesi:Ek-2)

--------------------------------------------------
 Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliği (Sıra No: 43) (Hesaba Aktarma Suretiyle Ödeme)’Nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 48)
(06.02.2016)

6 Şubat 2016 CUMARTESİ Resmî Gazete Sayı : 29616

TEBLİĞ

Maliye Bakanlığından:
MUHASEBAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GENEL TEBLİĞİ (SIRA NO: 43)
(HESABA AKTARMA SURETİYLE ÖDEME)’NDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ (SIRA NO: 48)
MADDE 1 – 11/3/2015 tarihli ve 29292 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliği (Sıra No: 43) (Hesaba Aktarma Suretiyle Ödeme)’nin 5 inci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Muhasebe birimlerince harcama birimlerinden gelen ödeme belgesi ve eki belgelerin hata veya noksanı olup olmadığı kontrol edilir. Hata veya noksanı bulunmayan belgeler, EK-1 sayılı tutanak imzalanarak teslim alınır ve tutanağın birinci nüshası belgeleri teslim edene verilir, ikinci nüshası muhasebe birimince dosyasına kaldırılır. Üçüncü nüsha ise genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerinde, belgelerin harcama birimlerine üçer aylık dönemi izleyen ayın sonuna kadar teslimi sırasında düzenlenecek teslim tutanağına eklenmek üzere muhasebe biriminde muhafaza edilir.”
MADDE 2 – Aynı Tebliğe aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“2015 yılına ait harcama belgeleri
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) 2015 yılına ait harcama belgeleri 2016 yılının Mart ayı sonuna kadar harcama birimlerine teslim edilir.”
MADDE 3 – Bu Tebliğ 1/1/2016 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4 – Bu Tebliğ hükümlerini Maliye Bakanı yürütür.
http://www.muhasebetr.com/guncelmevzuat/mevzuat_oku.php?mevzuat_id=3133

18 Mart 2016 Cuma

Elektronik Faturayla ilgili açıklama


Elektronik Faturayla ilgili açıklama-29.01.2016

          Muhasebat  Genel Müdürlüğünün 27/01/2016 tarih ve 05-827 sayılı yazıları ile, e-Fatura ve e-Arşiv Faturalarının, Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği hükümlerine göre kanıtlayıcı belge kabul edilip edilmeyeceği konusunda açıklama yapılmıştır.

         Buna göre; konu hakkında düzenleme yapılıncaya kadar 5018 sayılı Kanuna ekli cetvellerdeki idarelerce;

1) e-Fatura uygulamasına kayıtlı mükelleflerden mal teslimi veya hizmet ifası durumunda, genel hükümler çerçevesinde düzenlenmiş kâğıt fatura ödeme belgesine bağlanacaktır.

2) e-Arşiv Fatura uygulamasına kayıtlı mükelleflerden mal teslimi veya hizmet ifası durumunda, harcama birimlerince Gelir İdaresi Başkanlığının http://www.efatura.gov.tr/earsivsorgula.html adresinden sorgulanarak ilgili birim yetkilisinin adı, soyadı, unvanı, imzası ve resmi mühür ile onay tarihini taşıyan kâğıt ortamındaki e-Arşiv Fatura ödeme belgesine bağlanacaktır.

    3) Harcama birimlerinde mevcut olup muhasebe birimlerine teslim edilecek veya muhasebe birimlerine teslim edilmiş ancak henüz ödemesi gerçekleştirilmemiş e-Arşiv Faturalar, harcama birimlerince Gelir Ġdaresi Başkanlığının http://www.efatura.gov.tr/earsivsorgula.html adresinden sorgulanacak ve ilgili birim yetkilisinin adı, soyadı, unvanı, imzası ve resmi mühür ile onay tarihini taşıyacak şekilde ödeme belgesine bağlanarak muhasebe birimine verilecektir.

http://strateji.ksu.edu.tr/default.aspx?DId=16526

Muhasebat Genel Müdürlüğünün 27/01/2016 tarih ve 05-827 sayılı yazısı

MALİYE BAKANLIĞI Muhasebat Genel Müdürlüğü Sayı   : 90192509-220.05-827
27/01/2016

Konu :Elektronik Fatura
Bakanlığımıza ulaşan bilgilerden; e-Fatura  ve  e-Arşiv Faturaların, Merkezi Yönetim Harcama  Belgeleri  Yönetmeliği  hükümlerine  göre kanıtlayıcı  belge  olarak  kabul  edilip edilemeyeceği konusunda tereddütlerin olduğu anlaşılmıştır.

Elektronik fatura kullanımına ilişkin usul ve esasları belirleyen 397 Sıra Nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinin 2 nci maddesinde, “Elektronik Fatura (e-Fatura), bu tebliğde yer alan şartlara uygun olan ve elektronik belge biçiminde oluşturulmuş faturayı”, 3 üncü maddesinde ise “Bu Tebliğde düzenlenen e-Fatura,yeni bir belge türü olmayıp, kâğıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahiptir. Elektronik  fatura  uygulamasına kayıtlı olan mükellefler elektronik fatura uygulamasına kayıtlı olmayan mükelleflere yaptıkları mal teslimi ve hizmet ifası için genel hükümler çerçevesinde kâğıt fatura düzenlemeye devam edeceklerdir.”,

421 Sıra Nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinin 3.1.2 nci maddesinde, “Bu tebliğ kapsamında zorunluluk getirilen mükelleflerden mal alan 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli cetvellerde yer alan idare, kurum ve kuruluşlar ile iktisadi kamu kuruluşlarının elektronik fatura uygulamasından yararlanma ve elektronik defter tutma zorunluluğu  bulunmamaktadır.”, 

3.1.5  inci  maddesinde  ise  ”Elektronik  Fatura Uygulamasından   yararlanan  mükellefler  fatura  düzenlemeden   önce  muhatabın www.efatura.gov.tr   internet   adresinde  yer  alan  kayıtlı  kullanıcı  listesine  kayıtlı  olup olmadığını kontrol edecekler, kayıtlı kullanıcı ise elektronik fatura, kayıtlı kullanıcı değilse kâğıt fatura düzenleyeceklerdir.” hükümlerine yer verilmiştir.
e-Arşiv Uygulamasına ilişkin usul ve esasların yer aldığı 433 Sıra Nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinin 2 nci maddesinde, “Elektronik Arşiv (e-Arşiv), Bu tebliğde yer alan şartlara uygun şekilde elektronik ortamda oluşturulan faturanın elektronik ortamda muhafaza ve   ibraz   edilmesini
”,  3  üncü  maddesinde;  “Bu  tebliğ  kapsamında  elektronik  ortamda oluşturulan faturanın,
alıcısına kâğıt olarak gönderilen veya elektronik ortamda iletilen şekli belgenin  aslı, düzenleyen  tarafından  muhafaza  edilen  elektronik  hali ise   ikinci   nüsha hükmündedir. Bu Tebliğ kapsamında Başkanlıktan e-arşiv izni alan mükellefler, elektronik ortamda  oluşturdukları  faturayı  elektronik  ortamda  muhafaza  ederler.  e-Arşiv Uygulamasından yararlanabilmek için bu Tebliğin 4 üncü bölümünde belirtilen esaslara göre başvuru  yapılması  gerekmektedir.  Bu  Tebliğ  kapsamında  e-Arşiv  Uygulamasından yararlanma izni verilen mükellefler; ...

b) Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 397) ile getirilen e-Fatura  Uygulamasına kayıtlı olmayan vergi  mükelleflerine e-Arşiv Uygulaması kapsamında  fatura  oluşturmaya,  kâğıt  ortamında  göndermeye  ve  oluşturulan  faturaların ikinci nüshasını elektronik ortamda muhafaza ve istendiğinde ibraz etmeye zorunludurlar.

c) Vergi   mükellefi   olmayanlara   ise e -Arşiv  Uygulaması  kapsamında  fatura  oluşturmaya,müşterilerinin talebi doğrultusunda elektronik ortamda iletmeye veya kâğıt ortamında göndermeye, oluşturulan faturaların ikinci nüshasını elektronik ortamda muhafaza etmeye ve istenildiğinde ibraz etmeye zorunludurlar.”,
7.1 inci maddesinde, “e-Fatura Uygulamasına kayıtlı olmayan mükelleflere e-Arşiv Uygulaması kapsamında düzenlenen faturanın kâğıt ortamında teslim edilmesi esastır.”,7.2 nci maddesinde ise,”e-Arşiv Uygulaması kapsamında, bu Tebliğin 3-c bendine göre vergi mükellefi olmayanlara düzenlenen fatura,alıcının rızasına bağlı olarak kâğıt veya elektronik ortamda teslim edilir.
hükümleri yeralmaktadır.
Vergi Usul Kanunu Sirküleri/58 in 3 üncü maddesinde ise, “Elektronik fatura
uygulamasına kayıtlı mükellefler, uygulamaya kayıtlı olmayan mükelleflere yaptıkları mal
teslimi ve hizmet ifası için genel hükümler çerçevesinde kâğıt fatura düzenlemeye devam
edeceklerdir. ”
hükmü yer almaktadır.
Ayrıca, merkezî yönetim kapsamındaki kamu idarelerinde malî işlemlerin gerçekleştirilmesi ve muhasebeleştirilmesi kapsamında, harcamalarda ödeme belgesine bağlanacak kanıtlayıcı belgeleri düzenleyen Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliğinin 5 inci maddesinde, ödeme belgesinin birinci nüshasına, kanıtlayıcı belgelerin aslı veya yasal bir sebeple aslı temin edilemeyenlerin onaylı suretlerinin bağlanacağı, fatura ve taşınır işlem fişinin asıllarının bağlanmasının esas olduğu ancak, kaybolma, yırtılma, yanma gibi mücbir sebeplerle aslının temin edilemediği hallerde, fatura ve/veya taşınır işlemfişinin onaylı örnekleri bağlanmak suretiyle ödeme yapılabileceği, onaylı suretlerin,onaylayan ilgili birim yetkilisinin adı, soyadı, unvanı, imzası ve resmi mühür ile onay tarihini taşıması gerektiği belirtilmektedir.
Diğer taraftan, Merke zi Yönetim Harcama Belgeleri konulu 24 Sıra Nolu Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliğinin 3 üncü maddesinin (b) bendinde, Yönetmeliğin 5 inci maddesi gereğince, ödeme belgesine kanıtlayıcı belgelerin aslı veya yasal bir sebeple aslı temin edilemeyenlerin onaylı suretlerinin bağlanmasının gerektiği, kamu idareleri tarafından düzenlenen ve kaybolduğu anlaşılan faturaların, bunları düzenleyen idarelerde bulunan dip koçanındaki nüshasına uygun olarak suretlerinin çıkarılacağı ve ilgili kamu idarelerinin yetkililerince onaylanacağı, onaylı suretlerin, onaylayan ilgili birim yetkilisinin adı, soyadı, unvanı, imzası ve resmi mühür ile onay tarihini taşıması gerektiği, onaylı fatura örneklerine dayanılarak yapılacak giderlere ilişkin ödeme belgesi düzenlenmeden önce, borcun zamanaşımına uğrayıp uğramadığı ve fatura bedelinin ödenmesi için daha önce ödeme belgesi düzenlenip düzenlenmediğinin araştırılarak, söz konusu faturaların, muhasebe kayıt ve işlemleri elektronik ortamda yapılan kamu idarelerinin muhasebe yetkililerince de ödemeden önce sistemden sorgulanacağı belirtilmektedir.
Buna göre, konu hakkında düzenleme yapılıncaya kadar 5018 sayılı Kanuna ekli cetvellerdeki idarelerce;
1) e-Fatura uygulamasına kayıtlı mükelleflerden mal teslimi veya hizmet ifası durumunda, genel hükümler çerçevesinde düzenlenmiş kâğıt fatura ödeme belgesine bağlanacaktır.

2)e-Arşiv Fatura uygulamasına kayıtlı mükelleflerden mal teslimi veya hizmet ifası durumunda , harcama birimlerince Gelir İdaresi Başkanlığının http://www.efatura.gov.tr/earsivsorgula.html adresinden sorgulanarak ilgili birim yetkilisinin adı, soyadı, unvanı, imzası ve resmi mühür ile onay tarihini taşıyan kâğıt ortamındaki e-Arşiv Fatura ödeme belgesine bağlanacaktır.

3)  Harcama  birimlerinde  mevcut  olup  muhasebe  birimlerine  teslim  edilecek  veya muhasebe  birimlerine  teslim  edilmiş  ancak  henüz  ödemesi  gerçekleştirilmemiş  e-Arşiv Faturalar,     harcama     birimlerince     Gelir     Ġdaresi     Başkanlığının http://www.efatura.gov.tr/earsivsorgula.html adresinden    sorgulanacak    ve    ilgili    birim yetkilisinin adı, soyadı, unvanı, imzası ve resmi mühür ile onay tarihini taşıyacak şekilde ödeme belgesine bağlanarak muhasebe birimine verilecektir


11 Mart 2016 Cuma

DEVLET MEMURLARINA ÖDENECEK ZAM VE TAZMİNATLARA İLİŞKİN KARARDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KARAR (2016/8581)

2016/8581   Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar

Ekli “Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar”ın yürürlüğe konulması; Maliye Bakanlığımn 7/3/2016 tarihli ve 1847 sayılı yazısı üzerine, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 152 nci maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 9/3/2016 tarihinde kararlaştırılmıştır.
MADDE 1- 17/4/2006 tarihli ve 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Kararın eki (111) sayılı “Diğer Tazminatlar” Cetvelinin “C. Emniyet Hizmetleri Tazminatı” bölümü aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“C. Emniyet Hizmetleri Tazminatı:
Emniyet Hizmetleri Sınıfına dahil kadrolarda bulunanlardan;
1- Emniyet Genel Muduru 338
2- Birinci Sınıf Emniyet Müdürlüğü kadrolarına atananlardan;
Genel Müdür Yardımcısı, Teftiş Kurulu Başkanı, Özel Güvenlik
Denetleme Başkanı, Polis Akademisi Başkanı, Ankara, İstanbul ve
İzmir İl Emniyet Müdürleri 300
Daire Başkanı, 1. Hukuk Müşaviri ve diğer 11 Emniyet Müdürleri 285
-Diğer1eri 269
3- İkinci Sınıf Emniyet Müdürlerinden;
1 inci derece kadrolardan aylık alanlar 244
2 nci derece kadrolardan aylık alanlar 235
4- Üçüncü Sınıf Emniyet Müdürlerinden;
1 inci derece kadrolardan aylık alanlar 231
2 nci derece kadrolardan aylık alanlar 229
3 üncü derece kadrolardan aylık alanlar 226
5- Dördüncü Sınıf Emniyet Müdürlerinden;
1 inci derece kadrolardan aylık alanlar 219
2 nci derece kadrolardan aylık alanlar 206
3 üncü derece kadrolardan aylık alanlar 194
6- Emniyet Amirlerinden;
2 nci derece kadrolardan aylık alanlar 189
3 üncü derece kadrolardan aylık alanlar 181
4 ve 5 inci derece kadrolardan aylık alanlar 175
7- Başkomiserlerden;
2, 3 ve 4 üncü derece kadrolardan aylık alanlar 173
5, 6, 7 ve 8 inci derece kadrolardan aylık alanlar 166
8-Komiserlerden;
-3 ve 4 üncü derece kadrolardan aylık alanlar 164
5, 6, 7 ve 8 inci derece kadrolardan aylık alanlar 158
9- Komiser Yardımcılarından;
3 ve 4 üncü derece kadrolardan aylık alanlar 158
5, 6 ve 7 nci derece kadrolardan aylık alanlar 151
8 inci derece kadrolardan aylık alanlar 148
10-Polis Memurlarından;
3 ve 4 üncü derece kadrolardan aylık alanlar 148
5, 6 ve 7 nci derece kadrolardan aylık alanlar 139
8, 9, 10 ve 11 inci derece kadrolardan aylık alanlar 128
11 - Çarşı ve Mahalle Bekçilerinclen;
5, 6, 7 ve 8 inci derece kadrolardan aylık alanlar 90
Diğer derecelerden aylık alanlar 89
12- Ankara ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde Çevik Kuvvet Şube Müdürlüklerine ait kadrolarda fiilen görev yapanlara ayrıca 5”
MADDE 2- Bu Karar, 15/3/2016 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 3- Bu Karar hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

9 Mart 2016 Çarşamba

2016/8542 Memurlara Yapılacak Giyecek Yardımı Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

2016/8542  Memurlara Yapılacak Giyecek Yardımı Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik


MADDE 1- 14/9/1991 tarihli ve 91/2268 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe
konulan Memurlara Yapılacak Giyecek Yardımı Yönetmeliğinin ek 1 inci maddesinde yer alan
“(19) ve (20)” ibaresi “( 19), (20) ve (21)” şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 2- Aynı Yönetmeliğe ekli (I) sayılı Cetvelin (19) numaralı sırasında yer alan
“Orman Muhafaza Memuru," ibaresi yürürlükten kaldırılmış ve aynı Cetvele aşağıdaki (21)
numaralı sıra eklemiştir.
“21 Orman Muhafaza Memuru
Pantolon veya Etek 2 Adet 1 Yıl Kumaştan 1 yazlık, l kışlık
Gömlek 4 Adet 1 Yıl 2 yazlık, 2 kışlık
Ayakkabı 1 Çift 1 Yıl
Bot 1 Çift 2 Yıl
Mont 1 Adet 1 Yıl
Eldiven 1 Adet 5 Yıl
Kravat 1 Adet 1 Yıl
Parka 1 Adet 3 Yıl
Kep ve Bere 3 Adet 2 Yıl 1 yazlık kep, 1 kışlık kep, 1 bere
Tişört 2 Adet 1 Yıl
Bel Kemeri 1 Adet 2 Yıl
Teçhizat 1 Adet 5 Yıl Teçhizat Kemeri-Silah Takımı Kılıfı-El Feneri"

MADDE 3- Aynı Yönetmeliğe ekli (ll) sayılı Cetvelin “Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfı” bölümünün (3) numaralı sırası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“112 Acil Sağlık Hizmetleri Personeli
(ilk ve Acil Yardım Sağlık hizmetleri şube müdürlüğü,ilk ve Acil Yardım Komuta Kontrol Merkezi ve ilk ve Acil Yardım istasyonlarında kadrolu olarak  fıilen çalışan Tabip, Tıbbi Teknolog, Sağlık Memuru, Teknisyen,Hemşire ve Şoför)

Parka 1 Adet 2 Yıl Polyester

Yelek 2 Adet 2 Yıl Polyester, pamuk,elastan karışımı (1 yazlık, l kışlık)

Pantolon 2 Adet 1 Yıl Polyester, pamuk, elastan karışımı (1 yazlık, l kışlık)

Tişört 2 Adet 1 Yıl Polyester,pamuk karışımı(l yazlık, l kışlık)

Örgü Başlık 1 Adet 2 Yıl Yün, akrilik karışımı

Kep 1 Adet 2 Yıl Polyester, pamuk, elastan karışımı

Bot 1 Çift 2 Yıl

Ayakkabı 1 Çift 2 Yıl”


MADDE 4- Aynı Yönetmeliğe ekli “Dll’ NOT”un (A) bölümünün (2) numaralı
sırasında yer alan “(Emniyet Hizmetleri Sınıfında çalışan personel ile çarşı ve mahalle bekçileri
ve infaz ve koruma memurları hariç)” ibaresi “(Emniyet Hizmetleri Sınıfında çalışan personel
ile çarşı ve mahalle bekçileri, infaz ve koruma memurları ve orman muhafaza memurları hariç)”
şeklinde değiştirilmiş ve aynı bölüme aşağıdaki sıra eklenmiştir.

“15- Orman muhafaza memurlarına yapacakları görevler gereği iki yılda bir, iki adet
(yazlık, kışlık) pantolon, iki yılda bir, bir adet kazak ve yelek verilebilir. Motosikletli olarak
görev yapan orman muhafaza memurlarına ise bu giyim eşyaları ile (I) sayılı Cetvelin (21)
numaralı sırasında sayılan giyim eşyalarının dışında giymeleri zorunlu olan giyim eşyaları
ayrıca verilir.

Motosikletli olarak görev yapan orman muhafaza memurlarının zorunlu olarak
giyecekleri giyim eşyaları ile bunlara bu giyim eşyaları dikkate alınmak suretiyle bu
Yönetmelik kapsamında verilecek giyim eşyalarından hangilerinin verileceğini belirlemeye
Orman ve Su İşleri Bakanlığı yetkilidir.”

MADDE 5- Sayıştayın görüşü alınarak hazırlanan bu Yönetmelik 1/ 1/2016 tarihinden
geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 6- Bu Yönetmelik hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

8 Mart 2016 Salı

Kamu Hizmeti kavramı üzerine

Batıl hemîşe batıl ü bîhudedir veli;
Müşkül odur ki suret-i haktan zuhur eder!

Nabî


Kamu Hizmeti Nedir?
Kamu hizmeti, geleneksel olarak, sorumluluğu nihayetinde bir kamu otoritesince üstlenilen, kamu yararı içeren ve bu yönüyle, kamu hukuku rejimine tabi tutulan bir faaliyeti ifade etmektedir. Geleneksel anlayış, kamu hizmetine organik açıdan yaklaşmaktadır. Yani bu anlayışa göre, kamu hizmeti kamu kurumu tarafından yerine getirilir. Organik yaklaşım günümüzde terkedilmiştir. Buna göre, idare, bir kamu hizmetini bizzat yürütmek zorunda değildir fakat hizmetin gereği gibi yürütülmesinin nihai sorumlusu olmaya devam etmektedir. Hizmeti idarenin sunması yerine idare ile özel kişi arasında doğrudan ya da dolaylı bir ilişki kurulması ve hizmetin özel kişilerin tarafından yerine getirmesine imkân tanıyan yaklaşım, işlevsel anlamda kamu hizmeti yaklaşımıdır. Kamu hizmetlerindeki modern işlevsel yaklaşım, hizmeti üstlenen organa değil hizmete konu faaliyete önem vermektedir.


Kamu hizmeti kavramının bu kadar sık kullanılmasına rağmen hala belirsizliğini korumasının arkasında, bu kavramın salt hukuk boyutunun olmaması yatmaktadır. Kamu hizmeti kavramının sosyoloji, ekonomik ve daha önemlisi siyasi boyutu bulunmaktadır. Nitekim hangi hizmetin kamu hizmeti olacağına siyasi iktidar karar vermektedir.


Bugün için geçerli bir kamu hizmeti tanımı şöyle yapılabilir:


"Kamu yararı içermesi ve özel teşebbüs faaliyeti olarak gereği gibi sunulmasının mümkün olmaması nedeniyle, yasama organı tarafından özel faaliyetler için söz konusu olamayacak bir ayrıcalıklar ve yükümlülükler rejimin(belirli hukuksal rejim) tabi tutulan ve sorumluluğu ile denetimi son tahlilde bir kamu otoritesi tarafından üstlenilen faaliyet kamu hizmetidir."


Bu tanımdan kamu hizmetinin şu özellikleri taşıması gerektiği sonucu çıkmaktadır:


1- Kamu yararı koşulu: Kamu yararını belirleyen yasama organıdır. Kamu yararı bulunan faaliyetlerin bir listesini çıkarmak mümkün değildir. Durum ve koşullara; zamana ve mekâna göre yasama organının takdirinde bulunan bir konudur.


2- Özel faaliyet olarak gereği gibi sunulamama koşulu: Eğer özel teşebbüs tarafından yürütülebilecek bir faaliyet söz konusu ise bu faaliyetin kamu hizmeti olarak belirlenmemesi gerekir. Zira her kamu hizmeti kamunun bina, teçhizat ve personel olarak örgütlenmesini gerektirir.


3- Belirli hukuksal rejim koşulu: Kamu hizmetini diğer özel teşebbüs faaliyetlerinde ayıran en önemli özellik budur. Buna göre, kamu hizmetini belirleme konusunda yetkili olan yasama organı, kamu hizmetinin hukuksal niteliğini, yerine getirilmesindeki bir takım "ayrıcalıkları ve yükümlülükleri" belirleyecektir. Bir restoran işletmesini genel sağlık açısından ve kolluk faaliyeti(dış denetim)çerçevesinde denetleyen idare; doğalgaz faaliyeti yürüten bir teşebbüsün hangi nitelikte boru kullanacağını(içselleştirilmiş denetim) dahi belirleyecektir. Belirli hukuksal rejime tabi olma ile kastedilen de bu içselleştirilmiş denetimdir.


Her kamu hizmeti nihai olarak bir kamu otoritesinin sorumluluğundadır. Ancak nihai olarak kamu idarelerinin sorumluluğunda olması bu hizmetin bizzat kamu kurumları tarafından yerine getirilmesini gerektirmez. Kamu hizmetleri, idarenin yakın gözetim ve denetimi altında özel hukuk kişileri tarafından da yerine getirilebilir. Fakat özel hukuk kişilerinin yerine getirdikleri kamu hizmeti ile özel hukuk kişilerinin yerine getirdikleri özel faaliyetler arasında çok temel iki fark vardır:


1- Özel hukuk kişisinin yerine getirdiği faaliyet bir kamu hizmeti ise nihai sorumlu kamu otoritesi olduğundan, kamu hizmeti niteliğindeki bu faaliyetin idarenin yakın gözetim ve denetimi altında yerine getirilmesi gerekir.


2- İdarenin yakın gözetim ve denetimi kolluk faaliyetindeki gibi dışsal(güvenlik, kamu düzeni, genel sağlıkla sınırlı değil) denetim niteliğinde olmayıp, bunun ötesinde hizmetin içeriğini belirleme niteliğini almaktadır.


3- İdarenin nihai sorumlu olmasının bir sonucu olarak, özel kişi tarafından yürütülen bir kamu hizmeti de olsa, hizmetin gereği gibi yürütülmemesi durumunda özel kişinin sorumluluğu saklı kalmak kaydıyla, idarenin sorumluluğu yoluna gidilebilecektir.
(Kaynak:http://nearamistin.blogspot.com.tr/2011/05/kamu-hizmeti-nedir-nedemektir.html)

 Kamu Hizmeti Kavramı üzerine ayrıntılı bir okuma için
Kamu Hizmeti Kavramı Üzerine Kimi Düşünceler
Dr. Sedat ÇAL
 http://www.idare.gen.tr/cal-kh-dusunceler.pdf
Bu çalışmada kavramın hangi unsurlardan oluştuğu, niteliklerinin neler olduğu, kavramı oluşturan nedenler ile sonuçlarının karıştırılabilmesi, felsefi veya tarihi arka planında yatan gerçeklikler, vb. gibi hususlar yeni bir bakış açısıyla değerlendiriliyor.

Mevzuat.Net

 

Not defteri

Günün Sözü

Mali Hizmet Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon forFree Blogger Template