24 Mayıs 2016 Salı

Kamu idarelerinin sorumluluğu

Kamu idarelerinin sorumluluğu
Madde 76- Malî karar ve işlemlere ilişkin her türlü kayıt, bilgi ve belgeler, kamu idareleri tarafından düzenli olarak muhafaza edilir.
Kamu     idareleri     ve    görevlileri;     malî     yönetim    ve     kontrol    sistemleri     ile    bütçenin    hazırlanması,    uygulanması, sonuçlandırılması,  muhasebeleştirilmesi, raporlanması  işlemlerine ait  bilgi ve  belgeleri  denetimle görevlendirilmiş olanlara ibraz etmek, görevin sağlıklı yapılmasını sağlayacak önlemleri almak ve her türlü yardım ve kolaylığı göstermek zorundadır.
Kaynak:5018 sayılı Kanun

ek okuma:
KAMU İDARELERİNİN ve KAMU GÖREVLİLERİNİN SAYIŞTAYA KARŞI SORUMLULUKLARI

 TÜRK KAMU MALİ YÖNETİMİNDE SAYIŞTAY DENETİMİ

375 sayılı KHK'ya 666 sayılı KHK ile eklenen ilgili hükümlerin iptali hakkında Anayasa mahkemesi kararı

––  Anayasa Mahkemesinin 5/5/2016 Tarihli ve E: 2016/34, K: 2016/30 Sayılı Kararı
Anayasa Mahkemesinin Resmi Gazete'de yayımlanan kararında, ücret ile gösterge ve makam tazminatının, merkez teşkilatına ait uzman unvanlı kadrolara ödeneceğine hükmeden itiraz konusu kuralların 666 sayılı KHK ile düzenlendiği belirtildi.

Kararda, mevcut veya yeni ihdas edilen ya da bir başka bakanlıkla birleştirilen bakanlıkların görev, yetki, teşkilat ve kadrolarının düzenlenmesiyle ilgili olmayan hususların Yetki Kanunu kapsamında bulunmadığı, bu nedenle KHK ile doğrudan mali haklarda bir düzenleme yapılamayacağı ifade edildi.

Yetki Kanunu'nda öngörülen amaç, kapsam ve ilkeleriyle bağlantılı olmaksızın sırf mali konularda bir düzenleme yapılamayacağının açık olduğu vurgulanan kararda, iptali istenen düzenlemelerle ise anılan personelin mali haklarına ilişkin bir düzenleme yapıldığı hatırlatıldı.

Kararda, "Oysa ki yetki kanununda kamu görevlilerinin atanma, nakil, görevlendirilme, seçilme, terfi, yükselme, görevden alınma ve emekliye sevk edilme usul ve esaslarından söz edilmiş ancak mali haklara ilişkin bir ibareye yer verilmemiştir. Diğer yandan, kurallarda öngörülen mali haklara ilişkin hüküm, doğrudan mali haklara ilişkin bir düzenleme niteliğindedir. Açıklanan nedenlerle kurallar, 6223 sayılı Yetki Kanunu kapsamında bulunmadığından Anayasa'nın 91. maddesine aykırıdır. İptalleri gerekir." denildi.

http://www.memurlar.net/haber/586120/



6 Mayıs 2016 Cuma

2016/8646 Taşınır Mal Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik


TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR
YÖNETMELİK

MADDE 1- 28/12/2006 tarihli ve 2006/11545 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile
yürürlüğe konulan Taşınır Mal Yönetmeliğinin 4 üncü maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.

“MADDE 4- (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;

a) Ambar: Kamu idarelerine ait taşınırların kullanıma verilinceye kadar veya
kullanımdan iade edildiğinde muhafaza edildiği yeri,

b) Bakanlık: Maliye Bakanlığını,

c) Dayanıklı taşınırlar: Taşınır Kod Listesinin (B) bölümünde gösterilen tesis, makine
ve cihazlar ile taşıtlar ve demirbaşları,

ç) Demirbaşlar: Belirli bir hizmete tahsis amacıyla edinilen, belli bir süreye tabi
olmaksızın uzun süre kullamlabilen ve kullanılmakla yok ohnayan, çeşitleri ile kod
numaraları Taşınır Kod Listesinin (B) bölümü 255 hesap detayında yer alan taşınırları,

d) Gerçeğe uygun değer: Piyasa koşullarında muvazaasız bir işlemde bilgili ve istekli
taraflar arasında bir varlığın el değiştirmesi veya bir borcun ödenmesi için belirlenen tutarı,

e) Harcama birimi: Kamu idaresi bütçesinde ödenek tahsis edilen ve harcama yetkisi
bulunan merkez birimi ile ödenek gündeme belgesiyle harcama yetkisi verilen merkez dışı
birimi,

f) Harcama yetkilisi: Harcama biriminin en üst yöneticisini,

g) Hurda: Ekonomik ömrünü tamamlamış olan veya tamamlamadığı halde teknik ve
fiziki nedenlerle alınış amaçları doğrultusunda kullanılması imkânı kalmayan ya da tamiri
mümkün veya ekonomik olmayan arızalar nedeniyle kullanılmasında yarar görülmeyerek
hizmet dışı bırakılan taşınırlar ile üretim sırasında elde edilen kırpıntı, döküntü ve artık
parçaları,

ğ) Kanun: 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununu,

h) Makine ve cihazlar: Çeşitleri ile kod numaraları Taşınır Kod Listesiııin (B) bölümü
253 hesap detayında yer alan, üretim ve hizmet amacıyla kullamlan her türlü makine, cihaz ve
aletleri,

ı) Mali hizmetler birimi: Kanunun 60 ıncı maddesinde sayılan görevleri yapan birimi,

i) Sanal ambar: Tesis kapsammdaki taşınırların yalnızca elektronik ortamda takip
edilebilmesi amacıyla oluşturulan ambarı,

j) Taşınır: Çeşitleri ile kod numaraları Taşınır Kod Listesinin (A) ve (B) bölümlerinde
gösterilen taşınırları,

k) Taşınır 1 inci düzey detay kodu: Taşınır Kod Listesinde gösterilen taşınır hesap
kodundan sonra gelen iki haneli detay kodunu,

l) Taşınır II nci düzey detay kodu: Taşınır Kod Listesinde gösterilen taşınır 1 inci
düzey detay kodundan sonra gelen iki haneli detay kodunu,

nı) Taşınır hesap kodu: 3/12/2014 tarihli ve 2014/7052 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı
ile yürürlüğe konulan Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği çerçeve hesap planında yer alan ve taşınırm kaydedildiği ilgili hesap kodunu,

n) Taşınır kayıt yetkilisi: Taşınırları tesliın alan, sorumluluğundaki ambarlarda
muhafaza eden, kullanıcılarına ve kullanım yerlerine teslim eden, bu Yönetmelikte belirtilen
esas ve usullere göre kayıtları tutan, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenleyen ve bu
hususlarda hesap verme sorumluluğu çerçevesinde taşınır kontrol yetkilisi ve harcama
yetkilisine karşı sorumlu olan görevlileri,

o) Taşınır kodu: Taşınırm kayıtlarda detayın izlendiği, taşınır hesap kodu ile taşınır I ve
11 nci düzey detay kodu ve sonraki düzey detay kodlarının birleşiminden oluşan kodu,

ö) Taşınır konsolide görevlisi: Kamu idaresinin taşınır kayıt yetkilisinden aldığı
harcama birimi taşınır hesaplarım konsolide ederek taşınır hesap cetvellerini hazırlamak ve
biriminin bir üst teşkilattaki taşınır konsolide görevlisine vermekle sorumlu olan görevlileri,

p) Taşınır kontrol yetkilisi: Taşınır kayıt yetkilisinin yapmış olduğu kayıt ve işlemler
ile düzenlediği belge ve cetvellerin mevzuata ve mali tablolara uygunluğunu kontrol eden,
Harcama Birimi Taşınır Mal Yönetim Hesabı Cetvelini imzalayan ve bu konularda harcama
yetkilisine karşı sorumlu olan görevlileri,

r) Taşıtlar: Yolcu ve yük taşımacılığında kullanılanlar ile özel amaçlı kullanımlar için
muhtelif cihazlarla donatılmış bulunan ve çeşitleri ile kod numaraları Taşınır Kod Listesinin
(B) bölümü 254 hesap detaymda gösterilen taşıtları,

s) Tesis: Bir makine veya cihazın ürettiği enerjiyi, sesi, görüntüyü ve benzerini ileten,
dağıtan veya bir makine veya cihazın gördüğü işi uzağa taşıyan ya da uzaktaki verileri
toplayan, kaydeden makine veya cihazlar arasındaki düzeni sağlayan, birbiriyle entegre
makine ve cihazlardan oluşan, gerektiğinde başka yere taşınabilen ve kullanılamaz hale
gelene kadar sanal ambar kayıtlarında takip edilen, çeşitleri ile kod numaraları Taşınır Kod
Listesinin (B) bölümü 253 hesap detayında yer alan sistemleri,

ş) Tüketim malzemeleri: Belirli bir hizmetin üretilmesinde kullanılan, kullanımı
sonucunda tükenen veya bir süre kullamldıktan sonra ilk özelliklerini kısmen veya tamamen
kaybederek bir daha kullamlamayacak duruma gelen, çeşitleri ile kod numaraları Taşınır Kod Listesinin (A) bölümü 150 hesap detayında yer alan malzemeleri,

t) Üst yönetici: Bakanlıklarda müsteşarı, Millî Savunma Bakanlığında bakanı, diğer
kamu idarelerinde en üst yöneticiyi, il özel idarelerinde valiyi, belediyelerde belediye
başkanını,ifade eder.”

MADDE 2- Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesinin dördüncü fıkrasmda yer alan
“Zimmetle teslim edilen” ibaresi “Kamu görevlilerinin kullanımına verilen” şeklinde ve aynı
maddenin birinci ve altıncı fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirihniştir.

“(l) Harcama yetkilileri taşınırların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak
edinilmesinden, kullanılmasından, kontrolünden, kayıtlarının bu Yönetmelikte belirtilen esas
ve usullere göre saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasını sağlamaktan sorumludur. Harcama yetkilileri taşınır kayıtlarının bu Yönetmelik hükümlerine uygun olarak tutulması ve taşınır mal yönetim hesabının hazırlanması sorumluluğunu taşınır kayıt yetkilileri ve taşınır kontrol yetkilileri aracılığıyla yerine getirir.”

““(6) Kullamlmak üzere kendilerine taşınır teslim edilen kamu görevlilerinin kasıt,
kusur, ihmal veya tedbirsizlik ya da dikkatsizlikleri nedeniyle oluşan kamu zararı, değer tespit komisyonu tarafından tespit edilecek gerçeğe uygun değer üzerinden, ilgili mevzuat
hükümleri uygulanmak suretiyle tahsil edilir. Ortak kullanım alamna tahsis edilen dayanıklı
taşınırlarda meydana gelen kamu zararı ise zararın oluşmasında kasıt, kusur veya ihmali
olanlardan tahsil edilir.”

MADDE 3- Aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.

“Taşınır kayıt yetkilileri ve taşmır kontrol yetkilileri

MADDE 6- (1) Taşınır kayıt yetkilileri, harcama yetkililerince, memuriyet veya
çalışma unvamna bağlı kalmaksızm, taşınır kayıt ve işlemlerini bu Yönetmelikte belirtilen
usule uygun şekilde yapabilecek bilgi ve niteliklere sahip personel arasından görevlendirilir.
Dış temsilciliklerde taşınır kayıt yetkilileri misyon şefleri tarafından görevlendirilir. Taşınır
işlemleri yoğun olan harcama birimlerinde birden fazla taşınır kayıt yetkilisi
görevlendirilebilir. Kamu idarelerince ihtiyaç duyulması halinde birden fazla harcama
biriminin taşınır kayıtları harcama birimleri itibarıyla ayrı ayrı tutulmak kaydıyla, bir taşınır
kayıt yetkilisi tarafından yürütülebilir.

(2) Taşınır kontrol yetkilileri, harcama yetkililerince, taşınır kayıt yetkilisinin yapmış
olduğu kayıt ve işlemleri kontrol etmek üzere yardımcılarından veya bunların bir alt
kademesindeki yöneticileri arasından görevlendirilir. Personel yetersizliği nedeniyle taşınır
kontrol yetkilisi görevlendirilemeyen harcama birimlerinde ise bu görev harcama yetkilisi
tarafından yerine getirilir.

(3) Taşınır kontrol yetkilisi ile taşınır kayıt yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez.

(4) Taşınır kayıt yetkililerinin görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.

a) Harcama birimince edinilen taşınırlardan muayene ve kabulü yapılanları cins ve
niteliklerine göre sayarak, tartarak, ölçerek teslim almak, doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen taşınırlan sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza etmek.

b) Muayene ve kabul işlemi hemen yapılamayan taşınırlan kontrol ederek teslim
almak, özellikleri nedeniyle kesin kabulleri belli bir dönem kullanıldıktan sonra yapılabilen
sarf malzemeleri hariç olmak üzere, bunların kesin kabulü yapılmadan kullanıma verilmesini
önlemek.

c) Taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin kayıtları tutmak, bunlara ilişkin belge ve
cetvelleri düzenlemek ve taşınır mal yönetim hesap cetvellerini istenilmesi halinde konsolide
görevlisine göndermek.

ç) Tüketime veya kullamma verihnesi uygun görülen taşımrları ilgililere teslim etmek.

d) Taşırıırların yangına, ıslanmaya, bozuhnaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı
korunması için gerekli tedbirleri ahnak ve alınmasını sağlamak.

e) Ambarda çalınma veya olağanüstü nedenlerden dolayı meydana gelen azahnaları
harcama yetkilisine bildirmek.

t) Ambar sayımını ve stok kontrolünü yapmak, harcama yetkilisince belirlenen asgari
stok seviyesinin altına düşen taşınırlan harcama yetkilisine bildirmek.

g) Kullammda bulunan dayanıklı taşınırları bulundukları yerde kontrol etmek,
saynnlarını yapmak ve yaptırmak.

ğ) Harcama biriminin malzeme ihtiyaç planlamasının yapılmasına yardımcı olmak.

h) Kayıtlarını tuttuğu taşınırlarm yönetim hesabmı hazırlamak ve harcama yetkilisine
sunulmak üzere taşınır kontrol yetkilisine teslim etmek.

1) Ambarlarında kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizlikleri nedeniyle meydana gelen
kayıp ve noksanlıklardan sorumlu olmak.

i) Ambarlarım devir ve teslim etmeden, görevlerinden ayrılmamak.

(5) Taşınır kontrol yetkililerinin görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.

a) Taşınır kayıt ve işlemleri ile ilgili olarak düzenlenen belge ve cetvellerin mevzuata
ve mali tablolara uygunluğunu kontrol etmek.

b) Harcama Birimi Taşmır Mal Yönetim Hesabı Cetvelini imzalayarak harcama
yetkilisine sunmak.

(6) Taşınır kayıt yetkilileri ile taşınır kontrol yetkilileri, düzenledikleri ve
imzaladıkları belge ve cetvellerin doğruluğundan harcama yetkilisine karşı birlikte
sorumludur.”

MADDE 4- Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“MADDE 7- (1) Kamu idaresinin taşınır hesapların kurumsal sınıflandırmanın 11 nci,
mahalli idarelerde ise kurumsal sınıflandırmanın III üncü düzeyi itibarıyla birleştirmek ve üst
yönetici adına İdare Taşmır Mal Yönetimi Ayrıntılı Hesap Cetveli ile İdare Taşınır Mal
Yönetim Hesabı İcmal Cetvelini hazırlamak üzere merkezde mali hizmetler birimi
yöneticisine bağlı konsolide görevlisi belirlenir.
(2) Kurumsal sımilandırmanın III üncü ve IV üncü düzeyinde tammlanan merkez
harcama birimlerinin taşınır hesaplarımn, varsa taşra birimleri taşınır hesaplarıyla
birleştirilmesi için; mali hizmetler biriıninin talebi veya harcama yetkilisinin gerekli görmesi
üzerine merkez harcama birimlerinde konsolide görevlisi görevlendirilir.

(3) Mali hizmetler birimince gerek görülmesi halinde ilçe, il veya bölge teşkilatlarında
da konsolide görevlisi ilçe, il veya bölge teşkilatının en üst yöneticileri tarafından
görevlendirilir.

(4) Taşınır kayıt ve işlemlerini bu amaçla oluşturulan bilişim sistemlerinde yürüten
kamu idarelerinde; düzenlenecek İdare Taşınır Mal Yönetimi Ayrıntılı Hesap Cetveli ile İdare
Taşınır Mal Yönetim Hesabı İcmal Cetvelinin hazırlanmasına esas teşkil eden cetvel ve
raporlar ile kurumsal sınıflandırmanın III üncü ve IV üncü düzeyinde smıflandırılan merkez
harcama birimlerince ihtiyaç duyulan Taşımr Hesap Cetveli, gerektiğinde konsolide
görevlilerince sistemden alınır, merkez harcama birimlerinden veya taşradaki konsolide
görevlilerinden ayrıca belge ortamında Taşmır Hesap Cetveli istenmez.”

MADDE 5- Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinin
(2) numaralı alt bendinde yer alan “Makine” ibaresi “Tesis, makine”, (f) bendinde yer alan
“taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri” ibaresi “taşınır kayıt yetkilileri”, (ğ) bendinde yer alan
“taşımr kayıt ve kontrol yetkililerinin” ibaresi “taşınır kayıt yetkililerinin”, (h) bendinde yer
alan “harcama biriminin taşınır yönetim hesabının” ibaresi “harcama biriminin taşınır mal
yönetim hesabının” ve “taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi” ibaresi “taşınır kayıt yetkilisi”,
(li) ve (1) bentlerinde yer alan “Harcama Birimi Taşınır Yönetim Hesabı Cetveli” ibareleri
“Harcama Birimi Taşımr Mal Yönetim Hesabı Cetveli”, (i) bendinde yer alan “Taşınır Kesin
Hesap Cetveli” ibaresi “İdare Taşınır Mal Yönetimi Ayrıntılı Hesap Cetveli” ve “taşınır kesin
hesabımn” ibaresi “taşınır mal yönetim hesabının”, (i) bendinde yer alan “Taşınır Kesin
Hesap İcmal Cetveli” ibaresi “İdare Taşınır Mal Yönetim Hesabı İcmal Cetveli” ve “taşmır
kesin hesabınm” ibaresi “taşınır mal yönetim hesabının” şeklinde ve (b), (ç) ve (e) bentleri
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki bent eklenmiştir.

“b) Taşınır Teslim Belgesi (Örnek: 6; 6/A): Taşımr Kod Listesinin (B) bölümünde
gösterilen kara taşıtları ve iş makinelerinin bunları sürekli olarak kullanacak personele
verilmesinde 6 örnek numaralı Taşınır Teslim Belgesi düzenlenir. Bu belge, vardiya usulü
çalışılan yerlerde kullanılan kara taşıtları ve iş makineleri için işyerinde koordinasyonu
sağlayan sorumlu yönetici adına düzenlenir. Sorumlu yönetici, kendisine teslim edilen taşıt
veya iş makinesi ile kullanıcısını ayrıca tutulacak kayıtlarda izler. Demirbaş, makine ve
cihazların kamu görevlilerinin kullammma verilmesinde ise 6/A örnek numaralı Taşınır
Teslim Belgesi düzenlenir.”

“ç) Dayanıklı Taşınırlar Listesi (Örnek: 8): Bu Liste, Taşınır Kod Listesinin (B)
bölümünde gösterilen taşınırlardan oda, büro, bölüm, geçit, atölye, garaj ve servislere tahsis
edilenler için düzenlenir. Bunlar için Taşınır Teslim Belgesi düzenlenmez. Liste, istek yapan
birim yetkilisi ve/veya varsa ortak kullanım alanı sorumlusu tarafından imzalanır.”

“e) Kayıttan Düşme Teklif ve Onay Tutanağı (Örnek: 10): Bu Tutanak, 'taşınırın
kaybolma, çalınma ve fıre gibi herhangi bir nedenle yok olması veya sayımda noksan
çıkması; yıpranma, kırılma veya bozuhna ya da teknik ve fiziki nedenlerle kullanılmaz hale
gelmesi nedeniyle hurdaya ayrılması ile canlı taşımrların ölmesi gibi nedenlerle kayıtlardan
çıkanlmasını sağlamak amacıyla iki nüsha olarak düzenlenir. Tutanak, harcama yetkilisi
tarafından görevlendirilecek en az üç kişiden oluşan komisyonca imzalanır ve harcama
yetkilisi tarafından onaylanır. Tutanağın bir nüshası, çıkış kaydına esas olmak üzere
düzenlenen Taşımr İşlem Fişine, ikinci nüshası muhasebe birinıine gönderilecek Taşınır İşlem Fişine eklenir. Bu bent kapsamında kayıtlardan çıkarılan taşıııırlann miktarı, kayıtlı değeri, toplam tutarı ve çıkanima nedenlerini gösteren rapor, kurumsal sınıflandırmanın III üncü ve IV üncü düzeyinde sınıflandırılan merkez harcama birimlerinde yetkilendirilen taşınır kayıt yetkilisi tarafından II nci düzey detay kodu itibarıyla sistemden alınarak, takip eden yılın ilk ayı içerisinde merkez harcama birimi yetkilisine, mali hizmetler birimince idare bazında alınacak konsolide rapor ise üst yöneticiye sunulur.”

“l) Tesis Bileşenleri Cetveli (Örnek: 19): Tesis olarak kayıtlara alınacak taşınırları
oluşturan ana bileşenler bu belgede cins ve özellikleri itibarıyla ayrı ayrı gösterilir.”

MADDE 6- Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan
“bilgisayar ortamında” ibaresi “elektronik ortamda” şeklinde değiştirilmiş ve aynı maddeye
aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

“(3) Elektronik ortamda düzenlenen defter, belge ve cetvellerde gerekli görülmesi
halinde ilave sütun ve satır açılabilir.”

MADDE 7 - Aynı Yönetmeliğin 15 inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

“(S) Kamu idarelerince satınalma suretiyle edinilen binalarla birlikte teslim alınan
ancak binanın bütünleyici unsurlarından olmayan taşınır kapsamındaki tesisler ile diğer büro
makine ve malzemeleri, varsa belgesinde gösterilen bedeli, böyle bir belge yoksa komisyonca tespit edilen gerçeğe uygun değeri üzerinden envanter işlem seçeneğiyle taşınır kayıtlarına alınır.”

MADDE 8- Aynı Yönetmeliğin 18 inci maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.

““(3) Kullanıma verilen dayanıklı taşınırlardan, herhangi bir nedenle ilgililerince iade
edilenler için Taşınır İşlem Fişi düzenlenmez. Bu taşınırların kullanıma verilmelerinde
düzenlenmiş olan Taşmır Teslim Belgesi, taşınımı geri alındığına ilişkin ilgili bölümü
imzalanarak kişiye geri verilir ve kayıtlar buna göre güncellenir.”

MADDE 9- Aynı Yönetmeliğin 21 inci maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.

“İç imkânlarla üretilen taşınırlar ile kazı veya müsadere yoluyla edinilen taşınırların
giriş işlemleri

MADDE 21- (1) Aşağıda belirtildiği şekilde edinilen taşınırlar, değer tespit
komisyonu tarafından belirlenecek gerçeğe uygun değer üzerinden Taşınır İşlem Fişi
düzenlenerek giriş kaydedilir:

a) Kamu idarelerinin kendi kullanımları için iç imkânlarıyla üretilen taşınırlar.

b) Kamu idarelerinin mülkiyetindeki arazilerde yetiştirilen ağaçlardan üretilen
ekonomik değere sahip kereste, odun, meyve gibi ürünler.

c) Kamu idaresince yaptırılan arkeolojik kazılarda bulunan etnografik eser veya diğer
taşınırlardan ilgili mevzuatına göre müzelerde sergilenen taşınırlar.

ç) Mahkeme kararıyla müsaderesine karar verilenler ile idari yaptırımla mülkiyeti
kamuya geçirilmesi kesinleşen taşınırlar.

(2) Birinci fıkranın (ç) bendinde belirtilen taşınırlardan kullanılamayacaklar kayda
alınmaksızın ilgili mevzuatında belirlendiği şekilde tasfiye edilir.”

MADDE 10- Aynı Yönetmeliğin 23 üncü maddesinin başlığı “Dayanıklı taşımrların
kullanıma Verilmesi”, birinci fıkrasında yer alan “Taşıt” ibaresi “Tesis, taşıt”, birinci ve ikinci
fıkralarında yer alan “Zimmet Fişi” ibareleri “Taşınır Teslim Belgesi”, dördüncü fıkrasında
yer alan “Zimmet Fişine” ibaresi “Taşınır Teslim Belgesine” ve “zimmetle” ibaresi “Taşınır
Teslim Belgesiyle” şeklinde ve aynı maddenin beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.

Devamını okuyun:2016/8646   
Taşınır Mal Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

Saydamlığın Artırılması ve Yolsuzlukla Mücadelenin Güçlendirilmesi hakkında genelge 2016/10


Başbakanlıktan:
Konu: Saydamlığın Artırılması ve Yolsuzlukla Mücadelenin Güçlendirilmesi
GENELGE
2016/10
12/1/2002 tarihli ve 2002/3 sayılı Bakanlar Kurulu Prensip Kararı çerçevesinde; Ülkemizde saydamlığın artırılması ve yolsuzlukla mücadelenin güçlendirilmesine yönelik genel prensipleri belirlemek üzere "Türkiye'de Saydamlığın Artırılması ve Kamuda Etkin Yönetimin Geliştirilmesi Komisyonu" kurulmuş, 2009/19 sayılı Genelge ile söz konusu komisyonun adı "Türkiye'de Saydamlığın Artırılması ve Yolsuzlukla Mücadelenin Güçlendirilmesi Komisyonu" olarak değiştirilmiştir. Bu çerçevede hazırlanan "Saydamlığın Artırılması ve Yolsuzlukla Mücadelenin Güçlendirilmesi Stratejisi (2010-2014)" Bakanlar Kurulunun 1/2/2010 tarihli kararı ile kabul edilerek yürürlüğe girmiştir. "Saydamlığın Artırılması ve Yolsuzlukla Mücadelenin Güçlendirilmesi Eylem Planı" çerçevesinde yapılan tespit, öneri ve çalışmalar Komisyonun 14/1/2014 tarihli ve 2014/1 sayılı kararı ile değerlendirilerek kanun değişikliği önerilerinin Bakanlar Kuruluna sunulması ve ikincil mevzuat değişikliği önerilerinin hayata geçirilmesi için gerekli çalışmaların sorumlu kurum ve kuruluşlarca yürütülmesi kararı alınarak söz konusu Strateji kapsamındaki çalışmalar neticelendirilmiştir.
Bununla birlikte, saydamlığın artırılması ve yolsuzlukla mücadelede kararlılığın bir göstergesi olarak söz konusu strateji ve eylem planında yer alan diğer tedbirleri de kapsayacak şekilde 2016-2019 yılları için yeni bir eylem planı hazırlanmasına karar verilmiştir.
Bu kapsamda hazırlanan eylem planlarını onaylamak, gerektiğinde kamuoyu ile paylaşmak ve uygulanmasını gerçekleştirmek ile eylem planında belirtilen amaçlara ulaşılmasında etkinliği ve koordinasyonu sağlamak ve yılda en az iki defa toplanmak üzere; Başbakan Yardımcısı Lütfi Elvan başkanlığında; Adalet, Çalışma ve Sosyal Güvenlik, Gümrük ve Ticaret, İçişleri ve Maliye Bakanlarından oluşan "Türkiye'de Saydamlığın Artırılması ve Yolsuzlukla Mücadelenin Güçlendirilmesi Komisyonu" görevlendirilmiştir.
Saydamlığın artırılması ve yolsuzlukların önlenmesine yönelik, Komisyon tarafından alman kararları yerine getirmek, eylem planının uygulanması için gerekli çalışmaları yapmak, uygulamaları denetlemek ve bu konuda gerekli koordinasyonu sağlamak ve yılda en az dört defa toplanmak üzere; Başbakanlık Müsteşar Yardımcısının başkanlığında Adalet, Çalışma ve Sosyal Güvenlik, Gümrük ve Ticaret, İçişleri, Maliye bakanlıkları müsteşar yardımcılarından müteşekkil "Türkiye'de Saydamlığın Artırılması ve Yolsuzlukla Mücadelenin Güçlendirilmesi Yürütme Kurulu" oluşturulmuştur.
Komisyon ve Yürütme Kuruluna görevlerinin yerine getirilmesi ile onaylanan plan ve raporların gereği için sorumlu kuruluşlara iletilmesinde sekretarya hizmeti vermek üzere Başbakanlık Teftiş Kurulu Başkanlığı görevlendirilmiştir.
Ayrıca, Saydamlığın Artırılması ve Yolsuzlukla Mücadelenin Güçlendirilmesi Eylem Planının uygulanmasına yönelik çalışmaları izlemek ile bu konuda izleme raporu hazırlayarak Komisyona sunmak ve yılda iki defa toplanmak üzere bir Öğretim Üyesi (Akademisyen) başkanlığında, Sayıştay Başkanlığı ile işçi ve işveren kuruluşlarını temsilen birer üyeden müteşekkil Saydamlığın Artırılması ve Yolsuzlukla Mücadelenin Güçlendirilmesi Eylem Planını İzleme Grubu oluşturulmuştur. İzleme Grubunun Başkan ve üyeleri, Başbakan veya görevlendireceği Başbakan Yardımcısı tarafından belirlenecek ve sekretarya hizmetleri Başbakanlık İdareyi Geliştirme Başkanlığı tarafından yürütülecektir.
Bakanlar Komisyonunun 23/4/2016 tarihli toplantısında kabul edilen ve ekte yer alan Eylem Planındaki tedbirlerin uygulanarak adil, hesap verebilir, saydam ve güvenilir bir yönetim anlayışının geliştirilmesi ve yolsuzluğa karşı toplumsal bilincin artırılarak yolsuzluk suçlarına yönelik eğilimlerin engellenmesi amacıyla yapılacak çalışmalarda Komisyonun ve Yürütme Kurulu ile İzleme Grubunun görevlerini etkin bir şekilde yerine getirebilmesi için ihtiyaç duyulacak her türlü destek ve yardım bütün kurum ve kuruluşlarca titizlikle sağlanacaktır.
http://www.turkiyekamu.com/kamu/basbakanliktan-yolsuzlukla-mucadele-ve-saydamlik-genelgesi-h269401.html

Mevzuat.Net

 

Not defteri

Günün Sözü

Mali Hizmet Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon forFree Blogger Template