25 Şubat 2011 CUMA
|
Resmî Gazete
|
Sayı : 27857 (Mükerrer)
|
İşçiden memura, borçlulardan alacaklılara kadar birçok kesimi ilgilendiren elektrik, su, vergi, prim gibi yaklaşık 300 kalem borcuna kolaylık getiren Torba Yasa, Resmi Gazete’de yayınlandı.
Yasada başvuru için tanınan 2 aylık süre 1 Mart’ta başlıyor
31 ARALIK 2010’A KADAR OLAN BORÇLAR
Yapılandırma ise 31 Aralık 2010’a kadar ödenmeyen alacakları kapsıyor. Vatandaşlar ödemediği cezaların ve vergilerin anaparasını ödeyerek faiz yükünden kurtulacak. Örneğin; 2003’te 1.000 TL borcu olan vatandaş bugün 31 bin TL ödemek zorunda. Yeni düzenleme ile bu borç şu şekilde yapılanacak: Gecikme zam ve faizi olan 30 bin liranın tamamı siliniyor. Bunun yerine 2003’ten bugüne kadar geçen sürede borç miktarına 2005’e kadar TÜFE, 2005’ten sonra ise ÜFE eklenecek. Borca enflasyonun eklenmesi ile ana borç miktarı yıllık yüzde 10 artacak. Yani toplamda ana borç yüzde 70 artacak. Böylece ödenecek borç miktarı 1.700 TL olacak. Vatandaş, 31 bin TL yerine 1.700 TL ödeyerek borcunu sıfırlayacak. Taksitli ödenmek istenirse, 12 ay için 1.06; 18 ay için 1.07; 24 ay için 1.1; 36 ay için ise 1.15 oranında faiz uygulanacak. • EKONOMİ SERVİSİ
Emekliye zam, doğum yapan memura 2 yıl izin
Torba Yasa, borç yapılandırmasının yanında işçi ve memura da büyük kolaylık getiriyor.
• Emekliler, mart ayından itibaren ek 60 bin lira zam alacak. Ayrıca ocak ayından bu yana oluşan farklar da ödenecek.
• Yasayla 12 Eylül mağdurlarının, gözaltında veya cezaevinde geçen süreleri için borçlanabilmesine imkan sağlanıyor.
• 10’dan fazla işçi çalıştırılan iş yerlerinde de staj uygulaması yapılabilecek.
• Sözleşmeli personel sendika kurabilecek, bunlara üye olabilecek.
• Vergi borcu nedeniyle hakkında haciz işlemi bulananlar yurt dışına çıkabilecek.
• İşten çıkarılmadan önce son 3 yıl içinde en az 600 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olma koşulu kalktı.
• Doğum yapan kadın memur, normal doğum iznini bitirdikten sonra 2 yıl da ücretsiz izin kullanıp daha sonra memuriyete dönebilecek. Eşi doğum yapan erkek memur aynı izni kullanıp çocuğunu büyütebilecek.
• Kadın memurlara, doktor raporu varsa hamileliğin 24’üncü haftasından önce yoksa 24’üncü haftasından itibaren ve doğumdan sonraki 1 yıl süreyle gece nöbeti, vardiya yazılamayacak.
• 3 yaşın altındaki bir çocuğu evlat edinen kadın ya da erkek memur 24 ay ücretsiz izin alabilecek.
• Yükseköğretim kurumlarında ilişiği kesilenler, gelecek yıl tekrar öğrenimlerine başlayabilecek.
Haberin ayrıntıları
http://www.stargazete.com/ekonomi/borcluya-beyaz-sayfa-acacak-tarihi-firsat-sali-gunu-basliyor-haber-333715.htm
657 sayılı kanuna getirilen değişiklikler
MADDE
99- 14/7/1965 tarihli
ve 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununun 50 nci maddesinin üçüncü ve dördüncü fıkraları yürürlükten
kaldırılmış, 53 üncü maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Özürlü
personel çalıştırma yükümlülüğü:
MADDE
53- Kurum ve kuruluşlar bu Kanuna göre çalıştırdıkları personele ait
kadrolarda % 3 oranında özürlü çalıştırmak zorundadır. % 3’ün
hesaplanmasında ilgili kurum veya kuruluşun (yurtdışı teşkilat hariç)
toplam dolu kadro sayısı dikkate alınır.
Özürlüler
için sınavlar, ilk defa Devlet memuru olarak atanacaklar için açılan
sınavlardan ayrı zamanlı olarak, özürlü kontenjanı açığı bulunduğu sürece
özür grupları ve eğitim durumları itibarıyla sınav sorusu hazırlanmak ve
ulaşılabilirliklerini sağlamak suretiyle merkezi olarak yapılır veya
yaptırılır.
Özürlü
personel çalıştırma yükümlüğünün yerine getirilmesinin takip ve denetimi
ile özürlülerin Devlet memurluğuna yerleştirilmesinden Devlet Personel
Başkanlığı sorumludur. Özürlü açığı bulunan kamu kurum ve kuruluşları bir
sonraki yıl için alım yapacakları özürlülere ilişkin taleplerini her yılın
Ekim ayının sonuna kadar Devlet Personel Başkanlığına bildirmek zorundadır.
Devlet Personel Başkanlığı kurum ve kuruluşların bildirimi üzerine, özürlü
kontenjanlarına yerleştirme yapabilir veya yaptırabilir.
Özürlülerin
memurluğa alınma şartlarına, merkezi sınav ve yerleştirmenin yapılmasına,
eğitim durumu ve özür grupları dikkate alınarak kura usulü ile yapılacak
yerleştirmelere, özürlülerin görevlerini yürütmelerinde hangi yardımcı araç
ve gereçlerin kurumlarınca temin edileceğine, kamu kurum ve kuruluşlarınca
özürlü personel istihdamı ile ilgili istatistiksel verilerin bildirilmesine
ilişkin usul ve esaslar ile diğer hususlar Özürlüler İdaresi Başkanlığının
görüşü alınarak Devlet Personel Başkanlığınca hazırlanacak yönetmelikle
düzenlenir.”
MADDE 100- 657 sayılı Kanununun 64 üncü
maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Kademe ve kademe ilerlemesi:
MADDE 64- Kademe; derece içinde,
görevin önemi veya sorumluluğu artmadan, memurun aylığındaki ilerlemedir.
Memurun kademe ilerlemesinin
yapılabilmesi için bulunduğu kademede en az bir yıl çalışmış olması ve bulunduğu
derecede ilerleyebileceği bir kademenin bulunması şartları aranır.
72 nci madde gereğince belirli bir süre
görev yapmak üzere, mecburî olarak sürekli görevle atanan memurlardan
kalkınmada birinci derecede öncelikli yörelerde bulunanlara, bu yörelerde
fiilen çalışmak suretiyle geçirilen her iki yıl için bir kademe ilerlemesi
daha verilir. Yıllık izinde geçirilen süreler fiilen çalışılmış
sayılır. İki yıldan az süreler dikkate alınmaz.
Son sekiz yıl içinde herhangi bir
disiplin cezası almayan memurlara, aylık derecelerinin yükseltilmesinde dikkate
alınmak üzere bir kademe ilerlemesi uygulanır.
Bu maddede belirtilen şartları haiz her sınıf ve derecedeki
memurlar, hak kazandıkları tarihten geçerli olmak üzere ve başkaca bir
işleme gerek kalmaksızın bir ileri kademeye ilerlemiş sayılırlar.
Kademe ilerlemesi ile ilgili onay
mercii atamaya yetkili amirdir. Onay mercileri kademe ilerlemeleri ile
ilgili yetkilerini devredebilirler.
Kademe
ilerlemesine hak kazanamayan memurlar, kurumlarınca her ay alınacak toplu
onaylarla belirlenir. Kademe ilerlemesi yapmış sayılanlardan ilerlemeye
müstahak olmadıkları sonradan tespit edilenlerin kademe ilerlemeleri,
ilerlemiş sayıldıkları tarihten geçerli olmak üzere iptal edilir.”
MADDE
101- 657 sayılı Kanunun 68
inci maddesinin (A) bendinin (d) alt bendi yürürlükten kaldırılmış, (B)
bendinin ikinci paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, maddenin sonuna
aşağıdaki bent eklenmiştir.
“Ancak,
bu şekilde bir atamanın yapılabilmesi için ilgilinin;
a) 1
inci dereceli kadrolardan ek göstergesi 5300 ve daha yukarıda olanlar için
en az 12 yıl,
b) 1
inci ve 2 nci dereceli kadrolardan ek göstergesi 5300’den az olanlar için
en az 10 yıl,
c) 3
üncü ve 4 üncü dereceli kadrolar için en az 8 yıl,
hizmetinin
bulunması ve yükseköğrenim görmüş olması şarttır. Dört yıldan az süreli
yükseköğrenim görenler için bu sürelere iki yıl ilave edilir. Bu sürelerin
hesabında; 8/6/1984 tarihli ve 217 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci
maddesi kapsamına dâhil kurumlarda fiilen çalışılan süreler ile Yasama
Organı Üyeliğinde, belediye başkanlığında, belediye ve il genel meclisi
üyeliğinde, kanunlarla kurulan fonlarda, muvazzaf askerlikte, okul devresi
dâhil yedek subaylıkta ve uluslararası kuruluşlarda geçen sürelerin tamamı
ile yükseköğrenim gördükten sonra özel kurumlarda veya serbest olarak
çalıştıkları sürenin; Başbakanlık ve bakanlıkların bağlı ve ilgili
kuruluşlarının müsteşar ve müsteşar yardımcıları ile en üst yönetici
konumundaki genel müdür ve başkan kadrolarına atanacaklar için tamamı,
diğer kadrolara atanacaklar için altı yılı geçmemek üzere dörtte üçü
dikkate alınır.”
“C) Derece yükselmesi ile ilgili onay mercii
atamaya yetkili amirdir. Müşterek kararla atanmış olanların derece
yükselmeleri, ilgili bakanın veya yetkili kıldığı makamın onayı ile
yapılır. Üst derece kadroya atanmış olup da kazanılmış hak ve emeklilik
keseneğine esas aylık dereceleri daha aşağıda bulunanların (45 inci
maddenin ikinci fıkrasına göre yapılan atamalar hariç), kazanılmış hak ve
emeklilik keseneğine esas aylık derecelerinin yükseltilmeleri için, bu
hâlin devamı süresince yukarıda belirtilen onay aranmaz.”
MADDE
102- 657 sayılı Kanunun 77
nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Yabancı memleketlerin resmî kurumları veya
uluslararası kuruluşlarda kurumlarının muvafakati ile görev alacak
memurlara, ilgili Bakanın onayı ile (her üç yılda bir Bakan onayı
yenilenmek kaydıyla) memuriyeti süresince yabancı memleketlerin resmî
kurumlarında on yıla, uluslararası kuruluşlarda yirmibir yıla kadar
aylıksız izin verilebilir.”
MADDE 103- 657
sayılı Kanunun 91 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 91- Kadrosu kaldırılan memurlar, en geç altı ay içinde
kendi kurumlarında niteliklerine uygun bir kadroya atanırlar. Bu memurlar,
kurumlarında atama imkânı bulunmaması hâlinde aynı süre içinde başka bir
kurumdaki kadrolara atanmak üzere Devlet Personel Başkanlığına bildirilir.
Bunlar, atama işlemi yapılıncaya kadar kurumlarında niteliklerine uygun
işlerde çalıştırılır ve yeni bir kadroya atanıncaya kadar eski kadrolarına
ait malî haklardan ve sosyal yardımlardan yararlanmaya devam ederler.
Söz konusu memurların eski kadrolarına ait en son ayda aldığı
malî haklar kapsamında fiilen yapılmakta olan her türlü ödemeler toplamının
net tutarının, atandıkları yeni kadrolarına ait malî haklar kapsamında
fiilen yapılmakta olan her türlü ödemeler toplamının net tutarından fazla
olması hâlinde, aradaki fark, farklılık giderilinceye kadar, atandıkları
kadrolarda veya bu kadrolardan istekleri dışında atandıkları başka
kadrolarda kaldıkları sürece, herhangi bir vergi ve kesintiye tabi
tutulmaksızın tazminat olarak ödenir. Aylık mutad olarak yapılmayıp belirli
bir dönemi kapsayan ödemelerin ödendiği tarih itibarıyla net tutarları
toplamının yılı içinde çalışılan aylara bölünmesi suretiyle bulunacak
tutarı, en son ayda aldığı aylık tutarına ilave edilir. Fazla çalışma
ücreti, fiilen yapılan ders karşılığı ödenen ek ders ücreti ve nöbet ücreti
gibi ilave bir çalışmanın karşılığında elde edilen ödemeler aylık tutarına
ilave edilmez.
Diğer
kamu kurum ve kuruluşlarına atanmak üzere Devlet Personel Başkanlığına
bildirilen memurların 190 sayılı Kanun Hükmünde
Kararname kapsamında bulunan kamu kurum ve kuruluşlarının boş kadrolarından
Devlet Personel Başkanlığınca tespit edilen kadroya, anılan Başkanlık
tarafından kırkbeş gün içinde ataması teklif edilir. Devlet Personel
Başkanlığı tarafından gönderilen atama teklif yazısının atamayı yapacak
kamu kurum ve kuruluşuna intikalinden itibaren otuz gün içinde bu kurum ve
kuruluş tarafından atama işlemlerinin yapılması zorunludur. Bunlardan unvanları
müdür ve daha üst olanlar ile danışma işlevlerine ilişkin kadrolarda
çalışanlar Araştırmacı kadrolarına, diğerleri ise durumlarına uygun
kadrolara atanırlar.”
MADDE 104- 657 sayılı Kanunun 100 üncü
maddesine aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“Ancak özürlüler için; özür durumu,
hizmet gerekleri, iklim ve ulaşım şartları göz önünde bulundurulmak suretiyle
günlük çalışmanın başlama ve bitiş saatleri ile öğle dinlenme süreleri
merkezde üst yönetici, taşrada mülki amirlerce farklı belirlenebilir.
Memurların yürüttükleri hizmetin
özelliklerine göre, bu madde uyarınca tespit edilen çalışma saat ve
süreleri ile görev yerlerine bağlı olmaksızın çalışabilmeleri mümkündür. Bu
hususa ilişkin usûl ve esaslar, Devlet Personel Başkanlığının teklifi
üzerine Bakanlar Kurulunca belirlenir.”
MADDE 105- 657 sayılı Kanunun 101 inci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 101- Günün yirmidört saatinde devamlılık gösteren
hizmetlerde çalışan Devlet memurlarının çalışma saat ve şekilleri
kurumlarınca düzenlenir.
Ancak, kadın memurlara; tabip raporunda belirtilmesi hâlinde
hamileliğin yirmidördüncü haftasından önce ve her hâlde hamileliğin
yirmidördüncü haftasından itibaren ve doğumdan sonraki bir yıl süreyle gece
nöbeti ve gece vardiyası görevi verilemez. Özürlü memurlara da isteği
dışında gece nöbeti ve gece vardiyası görevi verilemez.”
MADDE 106-
657 sayılı Kanunun 104 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 104- A) Kadın memura; doğumdan önce sekiz, doğumdan
sonra sekiz hafta olmak üzere toplam onaltı hafta süreyle analık izni
verilir. Çoğul gebelik durumunda, doğum öncesi sekiz haftalık analık izni
süresine iki hafta eklenir. Ancak beklenen doğum tarihinden sekiz hafta
öncesine kadar sağlık durumunun çalışmaya uygun olduğunu tabip raporuyla
belgeleyen kadın memur, isteği hâlinde doğumdan önceki üç haftaya kadar
kurumunda çalışabilir. Bu durumda, doğum öncesinde bu rapora dayanarak
fiilen çalıştığı süreler doğum sonrası analık izni süresine eklenir.
Doğumun erken gerçekleşmesi sebebiyle, doğum öncesi analık izninin
kullanılamayan bölümü de doğum sonrası analık izni süresine ilave edilir.
Doğumda veya doğum sonrasında analık izni kullanılırken annenin ölümü
hâlinde, isteği üzerine memur olan babaya anne için öngörülen süre kadar
izin verilir.
B) Memura, eşinin doğum yapması hâlinde, isteği üzerine on gün
babalık izni; kendisinin veya çocuğunun evlenmesi ya da eşinin, çocuğunun,
kendisinin veya eşinin ana, baba ve kardeşinin ölümü hâllerinde isteği
üzerine yedi gün izin verilir.
C) (A) ve (B) fıkralarında belirtilen hâller dışında, merkezde
atamaya yetkili amir, ilde vali, ilçede kaymakam ve yurt dışında diplomatik
misyon şefi tarafından, birim amirinin muvafakati ile bir yıl içinde toptan
veya bölümler hâlinde, mazeretleri sebebiyle memurlara on gün izin
verilebilir. Zaruret hâlinde öğretmenler hariç olmak üzere, aynı usûlle on
gün daha mazeret izni verilebilir. Bu takdirde, ikinci kez verilen bu izin,
yıllık izinden düşülür.
D) Kadın memura, çocuğunu emzirmesi için doğum sonrası analık
izni süresinin bitim tarihinden itibaren ilk altı ayda günde üç saat,
ikinci altı ayda günde birbuçuk saat süt izni verilir. Süt izninin hangi
saatler arasında ve günde kaç kez kullanılacağı hususunda, kadın memurun
tercihi esastır.
E) Yıllık izin ve mazeret izinleri sırasında malî haklar ile
sosyal yardımlara dokunulmaz.”
MADDE 107-
657 sayılı Kanunun 105 inci maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“Hastalık ve refakat izni:
MADDE 105- Memura, aylık ve özlük hakları korunarak, verilecek
raporda gösterilecek lüzum üzerine, kanser, verem ve akıl hastalığı gibi uzun
süreli bir tedaviye ihtiyaç gösteren hastalığı hâlinde onsekiz aya kadar,
diğer hastalık hâllerinde ise oniki aya kadar izin verilir.
Memurun, hastalığı sebebiyle yataklı tedavi kurumunda yatarak
gördüğü tedavi süreleri, hastalık iznine ait sürenin hesabında dikkate
alınır.
Bu maddede yazılı azamî süreler kadar izin verilen memurun, bu
iznin sonunda işe başlayabilmesi için, iyileştiğine dair raporu (yurt
dışındaki memurlar için mahallî usûle göre verilecek raporu) ibraz etmesi
zorunludur. İzin süresinin sonunda, hastalığının devam ettiği resmî sağlık
kurulu raporu ile tespit edilen memurun izni, birinci fıkrada belirtilen
süreler kadar uzatılır, bu sürenin sonunda da iyileşemeyen memur hakkında
emeklilik hükümleri uygulanır.
Bunlardan gerekli sağlık şartlarını yeniden kazandıkları resmî
sağlık kurullarınca tespit edilen ve emeklilik hakkını elde etmemiş
olanlar, yeniden memuriyete dönmek istemeleri hâlinde, niteliklerine uygun
kadrolara öncelikle atanırlar.
Görevi sırasında veya görevinden dolayı bir kazaya veya
saldırıya uğrayan veya bir meslek hastalığına tutulan memur, iyileşinceye
kadar izinli sayılır.
Hastalık raporlarının hangi hallerde, hangi hekimler veya
sağlık kurulları tarafından verileceği ve süreleri ile bu konuya ilişkin
diğer hususlar, Sağlık, Maliye ve Dışişleri Bakanlıkları ile Sosyal
Güvenlik Kurumunun görüşleri alınarak Devlet Personel Başkanlığınca
hazırlanacak bir yönetmelikle belirlenir.
Ayrıca, memurun bakmakla yükümlü olduğu veya memur refakat
etmediği takdirde hayatı tehlikeye girecek ana, baba, eş ve çocukları ile
kardeşlerinden birinin ağır bir kaza geçirmesi veya tedavisi uzun süren bir
hastalığının bulunması hâllerinde, bu hâllerin sağlık kurulu raporuyla
belgelendirilmesi şartıyla, aylık ve özlük hakları korunarak, üç aya kadar
izin verilir. Gerektiğinde bu süre bir katına kadar uzatılır.”
MADDE 108-
657 sayılı Kanunun 108 inci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 108- A) Memura, 105 inci maddenin son fıkrası
uyarınca verilen iznin bitiminden itibaren, sağlık kurulu raporuyla
belgelendirilmesi şartıyla, istekleri üzerine onsekiz aya kadar aylıksız
izin verilebilir.
B) Doğum yapan memura, 104 üncü madde uyarınca verilen doğum
sonrası analık izni süresinin bitiminden; eşi doğum yapan memura ise, doğum
tarihinden itibaren istekleri üzerine yirmidört aya kadar aylıksız izin
verilir.
C) Üç yaşını doldurmamış bir çocuğu eşiyle birlikte veya
münferit olarak evlat edinen memurlar ile memur olmayan eşin münferit
olarak evlat edinmesi hâlinde memur olan eşlerine, çocuğun ana ve babasının
rızasının kesinleştiği tarihten veya vesayet dairelerinin izin verme
tarihinden itibaren, istekleri üzerine yirmidört aya kadar aylıksız izin
verilir. Evlat edinen her iki eşin memur olması durumunda bu süre, eşlerin
talebi üzerine yirmidört aylık süreyi geçmeyecek şekilde, birbirini izleyen
iki bölüm hâlinde eşlere kullandırılabilir.
D) Özel burs sağlayan ve bu burstan istifade etmesi için
kendilerine aylıksız izin verilenler de dâhil olmak üzere burslu olarak ya
da bütçe imkânlarıyla yetiştirilmek üzere yurtdışına gönderilen veya
sürekli görevle yurtiçine ya da yurtdışına atanan veya en az altı ay
süreyle yurtdışında geçici olarak görevlendirilen memurlar veya diğer
personel kanunlarına tâbi olanlar ile yurtdışına kamu kurumlarınca gönderilmiş
olan öğrencilerin memur olan eşleri ile 77 nci maddeye göre izin
verilenlerin memur olan eşlerine görev veya öğrenim süresi içinde aylıksız
izin verilebilir.
E) Memura, yıllık izinde esas alınan süreler itibarıyla beş
hizmet yılını tamamlamış olması ve isteği hâlinde memuriyeti boyunca ve en
fazla iki defada kullanılmak üzere, toplam bir yıla kadar aylıksız izin
verilebilir. Ancak, sıkıyönetim, olağanüstü hâl veya genel hayata müessir
afet hâli ilan edilen bölgelere 72 nci madde gereğince belli bir süre görev
yapmak üzere zorunlu olarak sürekli görevle atananlar hakkında bu
bölgelerdeki görev süreleri içinde bu fıkra hükmü uygulanmaz.
F) Aylıksız izin süresinin bitiminden önce mazereti gerektiren
sebebin ortadan kalkması hâlinde, on gün içinde göreve dönülmesi
zorunludur. Aylıksız izin süresinin bitiminde veya mazeret sebebinin
kalkmasını izleyen on gün içinde görevine dönmeyenler, memuriyetten
çekilmiş sayılır.
G) Muvazzaf askerliğe ayrılan memurlar askerlik süresince
görev yeri saklı kalarak aylıksız izinli sayılır.”
MADDE 109-
657 sayılı Kanunun 109 uncu maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“Memur bilgi sistemi, özlük dosyası:
MADDE 109- Memurlar, Türkiye
Cumhuriyeti kimlik numarası esas alınarak kurumlarınca tutulacak personel
bilgi sistemine kaydolunurlar. Her memur için bir özlük dosyası tutulur.
Özlük dosyasına, memurun mesleki
bilgileri, mal bildirimleri; varsa inceleme, soruşturma, denetim raporları,
disiplin cezaları ile ödül ve başarı belgesi verilmesine ilişkin bilgi ve
belgeler konulur.
Memurların başarı, yeterlik ve
ehliyetlerinin tespitinde, kademe ilerlemelerinde, derece yükselmelerinde,
emekliye ayrılmalarında veya hizmetle ilişkilerinin kesilmesinde, hizmet
gerekleri yanında özlük dosyaları göz önünde bulundurulur.
Özlük dosyalarının tutulma esasları ile
özlük dosyalarında yer alacak belgelere ilişkin usûl ve esaslar Devlet
Personel Başkanlığınca belirlenir.”
MADDE 110-
657 sayılı Kanunun 122 nci maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“Başarı, üstün başarı değerlendirmesi ve ödül:
MADDE 122- Görevli oldukları kurumlarda olağanüstü gayret ve
çalışmaları ile emsallerine göre başarılı görev yapmak suretiyle; kamu
kaynağında önemli ölçüde tasarruf sağlanmasında, kamu zararının oluşmasının
önlenmesinde ve önlenemez kamu zararlarının önemli ölçüde azaltılmasında,
kamusal fayda ve gelirlerin beklenenin üzerinde artırılmasında veya sunulan
hizmetlerin etkinlik ve kalitesinin yükseltilmesinde somut olaylara ve
verilere dayalı olarak katkı sağladıkları tespit edilen memurlara, merkezde
bağlı veya ilgili bakan, illerde valiler, ilçelerde kaymakamlar tarafından
başarı belgesi verilebilir. Üç defa başarı belgesi alanlara üstün başarı
belgesi verilir.
Üstün başarı belgesi verilenlere,
merkezde bağlı veya ilgili bakan ve illerde valiler tarafından uygun
görülmesi hâlinde en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dâhil) %
200’üne kadar ödül verilebilir.
Bu maddeye göre bir malî yıl içinde ödüllendirileceklerin
sayısı, kurumun yılbaşındaki dolu kadro mevcudunun binde onundan, Gümrük
Müsteşarlığı, Millî Eğitim Bakanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü kadroları
için binde yirmisinden fazla olamaz. Yıl içinde ödüllendirilen personel
sayısı kurumlarınca izleyen yılın Ocak ayı sonuna kadar Devlet Personel
Başkanlığına bildirilir.
Kamu kurum ve kuruluşları yürütmekte oldukları
hizmetlerin özelliklerini göz önünde bulundurarak memurlarının başarı,
verimlilik ve gayretlerini ölçmek üzere, Devlet Personel Başkanlığının
uygun görüşü alınmak kaydıyla, değerlendirme ölçütleri belirleyebilir.”
MADDE 111- 657 sayılı Kanunun 125 inci
maddesinin, (C) bendinin (g), (h) ve (j) alt bentleri yürürlükten
kaldırılmış; (E) bendinin (a) alt
bendinde yer alan “engelleme” ibaresi “kamu hizmetlerinin yürütülmesini
engelleme” olarak, (f) alt bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, ikinci
fıkrasında yer alan “sicilden” ibaresi “özlük dosyasından” ve üçüncü
fıkrasında yer alan “iyi veya çok iyi derecede sicil alan” ibaresi “ödül
veya başarı belgesi alan” olarak değiştirilmiştir.
“f) Amirlerine, maiyetindekilere ve iş
sahiplerine fiili tecavüzde bulunmak,”
MADDE 112-
657 sayılı Kanunun 132 nci maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan “sıralı
sicil amirine” ibaresi “üst disiplin amirine” olarak değiştirilmiş,
dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve beşinci fıkrası yürürlükten
kaldırılmıştır.
“Aylıktan kesme cezası ile tecziye edilenler 5 yıl, kademe
ilerlemesinin durdurulması cezası ile tecziye edilenler 10 yıl boyunca
daire başkanı kadrolarına, daire başkanı kadrosunun dengi ve daha üstü
kadrolara, bölge ve il teşkilatlarının en üst yönetici kadrolarına,
düzenleyici ve denetleyici kurumların başkanlık ve üyeliklerine, vali ve
büyükelçi kadrolarına atanamazlar.”
MADDE 113- 657 sayılı Kanunun 135 inci maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 135- Disiplin amirleri tarafından verilen uyarma,
kınama ve aylıktan kesme cezalarına karşı disiplin kuruluna, kademe
ilerlemesinin durdurulması cezasına karşı yüksek disiplin kuruluna itiraz
edilebilir.
İtirazda süre, kararın ilgiliye tebliği tarihinden itibaren
yedi gündür. Süresi içinde itiraz edilmeyen disiplin cezaları kesinleşir.
İtiraz mercileri, itiraz dilekçesi ile karar ve eklerinin
kendilerine intikalinden itibaren otuz gün içinde kararlarını vermek
zorundadır.
İtirazın kabulü hâlinde, disiplin amirleri kararı gözden
geçirerek verilen cezayı hafifletebilir veya tamamen kaldırabilirler.
Disiplin cezalarına karşı idari yargı yoluna başvurulabilir.”
MADDE 114- 657 sayılı Kanunun 231 inci
maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Kamu personeli bilgi sistemi:
MADDE 231- Devlet Personel Başkanlığı, kuruluş kanunlarına ve
bütçe türlerine bağlı kalınmaksızın, tüm kamu kurum ve kuruluşlarının
teşkilat yapılarına ve personeline ilişkin konularda, gerekli gördüğü bilgi
ve belgeleri kamu kurum ve kuruluşlarından talep eder. Kamu kurum ve
kuruluşları bu bilgi ve belgeleri vermekle yükümlüdür.
Kamu kurum ve kuruluşları; atama, yer değiştirme, görevde
yükselme, unvan değişikliği ve Devlet Personel Başkanlığınca belirlenecek
diğer personel hareketlerini bildirmek zorundadır.
Bu
maddenin uygulanmasına ilişkin usûl ve esaslar ile istisna tutulacak kamu
kurum ve kuruluşları Bakanlar Kurulunca belirlenir.”
MADDE 115- 657 sayılı Kanunun ek 8 inci maddesi başlığıyla
birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Kurumlar arası geçici süreli
görevlendirme:
EK MADDE 8- Memurlar, geçici
görevlendirme yapmak isteyen kurumun talebi ve çalıştıkları kurumun izni
ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarında aşağıda belirtilen şartlarla geçici
süreli olarak görevlendirilebilir:
a) Yurtdışında görevlendirilen güvenlik
görevlileri hariç olmak üzere, memurun görevlendirileceği kurumda göreve
ilişkin 4 üncü ve daha yukarı bir dereceden boş bir kadronun bulunması
şarttır.
b) Geçici süreli görevlendirilen
memurlar, geçici süreli olarak görevlendirildikleri kurumların mevzuatına uymakla
yükümlüdür.
c) Geçici süreli olarak görevlendirilen
memurlar, yurtdışında görevlendirilen güvenlik görevlileri hariç olmak üzere,
aylıkları ile diğer malî ve sosyal haklarını kurumlarından alır. Bu
memurların kadroları ile ilişkileri, kendi sınıf ve derecelerindeki terfi
ve emeklilik hakları devam eder.
d) Geçici süreli görevlendirme süresi
bir yılda altı ayı geçemez. Yurtdışında görevlendirilen güvenlik görevlileri
için geçici görevlendirme süresi en çok iki yıldır; gerekli görülmesi
hâlinde bu süre bir katına kadar uzatılabilir.
e) Geçici süreli görevlendirmenin,
memurların göreviyle ilgili olması şarttır.
f) Geçici süreli görevlendirmede
memurun muvafakati aranır.
Birinci fıkrada belirtilen hâller
dışında memurlar, kamu yararı ve hizmet gerekleri sebebiyle ihtiyaç
duyulması hâlinde kurumlarınca, Devlet Personel Başkanlığının uygun görüşü
alınarak diğer kamu kurum ve kuruluşlarında altı aya kadar geçici süreli
olarak görevlendirilebilir.”
MADDE 116- 657 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde
eklenmiştir.
"Geçiş hükümleri:
GEÇİCİ MADDE 36- A) Bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihten önce tutulmakta olan sicil dosyaları, bu maddenin yürürlüğe
girdiği tarihi izleyen beşinci yılın sonuna kadar muhafaza edilir. Bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce olumsuz sicil almış olan
memurların itirazları ve bu itirazların sonuçlandırılması hakkında, 657
sayılı Kanunun bu maddenin yürürlük tarihi itibarıyla değiştirilen veya
yürürlükten kaldırılan sicile ilişkin hükümleri uygulanır.
B) Bu maddenin yayımı tarihinden önceki son altı
yıllık sicil notu ortalaması doksan ve daha yukarı olanlardan 37 nci
maddede yer alan bir üst dereceye yükseltme uygulamasından
yararlanmamış olanlar hakkında, bu maddenin yürürlük tarihi
itibarıyla değiştirilen 37 nci maddenin
değişiklikten önceki hükmü uygulanır. Bu maddenin yürürlük tarihi
itibarıyla değiştirilen 37 nci maddede yer alan
sekiz yıllık süre, ilk sekiz yıllık dönem için, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önceki;
a) Son beş
yıllık sicil notu ortalaması doksan ve daha yukarı olanlar için üç yıl,
b) Son dört
yıllık sicil notu ortalaması doksan ve daha yukarı olanlar için dört yıl,
c) Son üç
yıllık sicil notu ortalaması doksan ve daha yukarı olanlar için beş yıl,
d) Son iki
yıllık sicil notu ortalaması doksan ve daha yukarı olanlar için altı yıl,
e) Son sicil
notu doksan ve daha yukarı olanlar için yedi yıl,
olarak
uygulanır.
C)
Bu
maddenin yayımı tarihinden önceki son altı yıllık sicil notu ortalaması doksan ve daha
yukarı olanlardan bir kademe ilerlemesi uygulamasından yararlanmamış
olanlar hakkında, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla değiştirilen 64 üncü maddenin ikinci fıkrasının
değişiklikten önceki hükmü uygulanır. Bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarih itibarıyla değiştirilen 64 üncü maddenin
dördüncü fıkrasında yer alan sekiz yıllık süre, ilk sekiz yıllık dönem
için, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önceki;
a) Son beş
yıllık sicil notu ortalaması doksan ve daha yukarı olanlar için üç yıl,
b) Son dört
yıllık sicil notu ortalaması doksan ve daha yukarı olanlar için dört yıl,
c) Son üç
yıllık sicil notu ortalaması doksan ve daha yukarı olanlar için beş yıl,
d) Son iki
yıllık sicil notu ortalaması doksan ve daha yukarı olanlar için altı yıl,
e) Son sicil
notu doksan ve daha yukarı olanlar için yedi yıl,
olarak uygulanır.
D)
657
sayılı Kanunun bu maddenin yürürlük tarihi itibarıyla değiştirilen hükümleri
gereğince, ilgililere geriye dönük olarak herhangi bir şekilde malî ve
sosyal hak sağlanamaz ve hiçbir şekilde ödeme yapılmaz.
MADDE 117- 657 sayılı Kanunun;
a) 37 nci maddesinde yer alan “son altı yıllık sicil notu
ortalaması doksan ve daha yukarı olanlardan son sicil notu olumlu
bulunanların” ibaresi “son sekiz yıllık süre içinde herhangi bir disiplin
cezası almayanların” olarak değiştirilmiştir.
b) 56 ncı maddesinde yer alan “sicil”
ibaresi “disiplin” olarak değiştirilmiştir.
c) 57 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan
“Adaylardan en geç iki yıl içinde Devlet memuru olabilmeleri için olumlu
sicil alamayanların sicil amirlerinin teklifi” ibaresi “Adaylık süresi
içinde disiplin cezası almış olanların disiplin amirlerinin teklifi” olarak
değiştirilmiştir.
ç) 58 inci maddesinde yer alan “ve olumlu sicil
alan adaylar sicil amirlerinin teklifi” ibaresi “adaylar disiplin
amirlerinin teklifi” olarak değiştirilmiştir.
d) “Hizmet Şartları ve Şekilleri”
başlıklı (IV) numaralı kısmının 6 ncı bölümünün başlığı “Özlük Dosyası” olarak
değiştirilmiştir.
e) 129 uncu maddesinin birinci fıkrasında yer alan “sicil
dosyasını” ibaresi “özlük dosyasını” olarak değiştirilmiştir.
f) 133 üncü maddesinin madde başlığında yer alan “sicilden”
ibaresi “özlük dosyasından”, birinci fıkrasında yer alan “siciline” ibaresi
“özlük dosyasına”, “sicil dosyasından” ibaresi “özlük dosyasından”, ikinci
fıkrasında yer alan “sicil dosyasına” ibaresi “özlük dosyasına”, üçüncü
fıkrasında yer alan “sicilden silinmesinde” ibaresi “özlük dosyasından
çıkarılmasında” olarak değiştirilmiştir.
g) 2 nci
maddesinin ikinci fıkrasının birinci cümlesi, 26 ncı maddesinin birinci
fıkrası, 98 inci maddesinin birinci fıkrasının (ç) bendinde yer alan “ve
sicil” ibaresi, 129 uncu maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “sicil
dosyası hariç,” ibaresi, 160 ıncı maddesinin ikinci fıkrası, 202 nci
maddesinin ikinci fıkrasının ikinci cümlesi, 208 inci maddesinin birinci
fıkrasında yer alan “ikiden fazla dahi olsa” ibaresi ile 38 inci, 65 inci,
66 ncı, 106 ncı, 110 uncu, 111 inci, 112 nci, 113 üncü, 115 inci, 117 nci,
118 inci, 119 uncu, 120 nci, 121 inci, 123 üncü, 136 ncı, 226 ncı, 227 nci;
ek 2 nci, ek 3 üncü, ek 4 üncü, ek 6 ncı, ek 7 nci, ek 9 uncu, ek 13 üncü,
ek 16 ncı, ek 17 nci, ek 18 inci, ek 20 nci, ek 21 inci, ek 25 inci, ek 30
uncu; geçici 5 inci, geçici 6 ncı, geçici 8 inci, geçici 12 nci, geçici 13
üncü, geçici 20 nci, geçici 23 üncü, geçici 26 ncı, geçici 27 nci, geçici
28 inci, geçici 29 uncu, geçici 30 uncu, geçici 31 inci, geçici 32 nci,
geçici 33 üncü; ek geçici 4 üncü, ek geçici 6 ncı, ek geçici 7 nci, ek
geçici 8 inci, ek geçici 11 inci, ek geçici 18 inci, ek geçici 22 nci, ek
geçici 23 üncü, ek geçici 24 üncü, ek geçici 26 ncı, ek geçici 28 inci, ek
geçici 30 uncu, ek geçici 32 nci, ek geçici 33 üncü, ek geçici 34 üncü, ek
geçici 35 inci, ek geçici 37 nci, ek geçici 40 ıncı, ek geçici 41 inci, ek
geçici 42 nci, ek geçici 43 üncü, ek geçici 44 üncü, ek geçici 46 ncı, ek
geçici 47 nci, ek geçici 49 uncu, ek geçici 50 nci, ek geçici 51 inci, ek geçici
52 nci, ek geçici 54 üncü, ek geçici 55 inci, ek geçici 56 ncı, ek geçici
57 nci, ek geçici 58 inci maddeleri ve 22/9/1991 tarihli ve 458 sayılı
Kanun Hükmünde Kararname ile eklenen ek geçici maddesi yürürlükten
kaldırılmıştır.
0 yorum:
Yorum Gönder