10 Ocak 2017 Salı

Mali hizmetler uzman yardımcılarının yeterlik tezi

5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 60 inci maddesinde, idarelerin mali hizmetler uzman yardımcılığı kadro ve pozisyonlarına atananların en az üç yıl çalışmak ve başarılı olmak şartıyla, açılacak yeterlik sınavına girme hakkını kazanacakları ve Maliye Bakanlığınca yapılacak yeterlik sınavında başarılı olanların idareleri tarafından malî hizmetler uzmanı kadro veya pozisyonlarına atanacağı hükme bağlanmıştır. Ayrıca anılan maddede, yeterlik sınavına ilişkin usul ve esasların Maliye Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikle düzenleneceği belirtilmiştir.
Anılan Kanun hükmüne dayanılarak Bakanlığımız tarafından hazırlanan ve 06 Şubat 2013 tarihli ve 28551 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Mali Hizmetler Uzmanlığı Yönetmeliğinin;
- 15 inci maddesinde,
"(1) Uzman yardımcılarına; aylıksız izinler ve toplamda üç ayı aşan hastalık ve refakat izni süreleri hariç olmak üzere, on altı aylık fiili hizmet süresini takip eden otuz gün içinde malî hizmetler birimince görev alanı ile ilgili konularda bir tez konusu verilir.
(2)     Tez, tez danışmanının rehberliğinde, uzman yardımcısının görüş ve değerlendirmeleri ile önerilerini içerecek şekilde bilimsel esaslara uygun olarak hazırlanır.
(3)   Malî hizmetler birim yöneticisi, idareden bir malî hizmetler uzmanını tez danışmanı olarak görevlendirir.
(4)  Uzmanlık tezi, en geç yirmi altı aylık fiili hizmet süresi sonunda tez jürisine verilir. Tez jürisi malî hizmetler birim yöneticisinin başkanlığında, idarede görevli iki malî hizmetler uzmanından oluşacak şekilde üst yönetici tarafından belirlenir. Malî hizmetler biriminde uzman bulunmadığı durumlarda diğer idarelerin malî hizmetler birimlerinin uzmanları arasından tez danışmanı ve tez jürisi üyesi görevlendirilir. Tez jürisi bir ay içerisinde tezi değerlendirerek uzman yardımcısını tez savunmasına çağırır.
(5)  Tezin süresi içerisinde verilmemesi veya başarısız kabul edilmesi halinde, tezde tespit edilen eksiklikler gerekçeleriyle birlikte yazılı olarak bildirilir ve uzman yardımcılarına tezini vermesi veya düzeltmesi için dört ay ilave süre verilir. Bu süre içerisinde teslim edilen tez, jüri üyeleri tarafından bir aylık süre içerisinde değerlendirilerek uzman yardımcısı tez savunmasına çağrılır, ilave süre sonunda tezlerini vermeyenler ile ikinci defa verdikleri tezleri başarısız olarak değerlendirilen uzman yardımcıları yeterlik sınavına alınmaz.
(6)  Tez savunması sonucunda, jüri üyelerince yüz (100) tam puan üzerinden ayrı ayrı not verilir. Bu notların ortalaması tez notunu oluşturur ve durum bir tutanakla tespit edilir. Tezin başarılı kabul edilmesi için tez notunun en az yetmiş (70) puan olması zorunludur.
(7)  Kabul edilen tezlerin ve değerlendirme sonuçlarının bir örneği 10 işgünü içinde Bakanlığa gönderilir."
-16 ncı maddesinin birinci fıkrasında, "(1) Tezi kabul edilen uzman yardımcısı, atandığı idarede en az üç yıl fiilen çalışması kaydıyla yeterlik sınavına girmeye hak kazanır...''''
-20 nci maddesinde, "(1) Yeterlik sınavında başarılı olanların Malî Hizmetler Uzmanı kadro/pozisyonlarına atanabilmeleri, uzman yardımcılığı döneminde alınmış olmak kaydıyla, Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından (KPDS) asgari (C) düzeyinde veya dil yeterliği bakımından buna denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olma şartına bağlıdır. "
-21 inci maddesinde, "
(1) Uzman yardımcılarından;
a)  Verilen ilave süre içinde tezlerini sunmayan veya ikinci defa hazırladıkları tezleri de kabul edilmeyenler,
b)   İkinci yeterlik sınavında da başarı gösteremeyen veya ikinci sınav hakkını kullanmayanlar,
c)  Yeterlik sınavından itibaren en geç iki yıl içinde yabancı dil yeterliği şartını yerine getirmeyenler,
idarelerinde durumlarına uygun memur unvanlı kadrolara veya pozisyonlara atanırlar."
-32 nci maddesinde, "(1) Bakanlık, bu Yönetmelik kapsamındaki eğitimlerin programlanmasına ve uygulanmasına, uzman yardımcılarının eğitimlerdeki başarı düzeylerinin ölçülmesine, uzmanlık tezinin hazırlanması, sunumu ve değerlendirilmesi ile diğer hususlarda tereddütleri gidermeye ve uygulamaya yön vermek amacıyla düzenleme yapmaya yetkilidir."
denilmektedir.
Bakanlığımıza verilen bu yetki kapsamında Müsteşarlık Makamının 05/01/2014 tarihli ve 3 sayılı Onaylan ile yürürlüğe giren Mali Hizmetler Uzman Yardımcılarının Yetiştirilmesine İlişkin Usul ve Esasların 9 uncu maddesinde;
"(1) Uzman yardımcılarına, on altı (16) aylık fiili hizmet süresini takip eden otuz gün içinde, kendi önerileri de dikkate alınmak suretiyle birimleri tarafından görev alanları ile ilgili bir tez konusu verilir. On altı (16) aylık süreye aylıksız izinler ve toplamda üç ayı aşan hastalık ve refakat izinleri dâhil edilmez.
(2)  Tez, strateji geliştirme birim yöneticisinin görevlendireceği bir mali hizmetler uzmanının danışmanlığında bilimsel esaslara ve Usul ve Esaslarda yer alan EK:3'te belirtilen şablona uygun olarak hazırlanır. İdarede mali hizmetler uzmanı bulunmadığı durumlarda ilgili uzmanın ve idaresinin uygun görmesi kaydıyla diğer idarelerin mali hizmetler uzmanları arasından bir tez danışmanı belirlenir.
(3)  Tez danışmanı, esas olarak tezin hazırlanma sürecini destekler, içerik konusunda ise eleştiriler ile zorlayıcı olmayan önerilerde bulunur.
(3) Tez konuları, strateji geliştirme birimlerinin görev ve fonksiyonlarıyla doğrudan ilgili veya görev alanına katkısı olabilecek konular arasından seçilir.
(4)Üst yönetici tarafından strateji geliştirme birim yöneticisinin başkanlığında ve iki mali hizmetler uzmanından oluşan 3 kişilik bir tez jürisi oluşturulur. İdarede mali hizmetler uzmanı bulunmaması halinde, diğer idarelerin mali hizmetler uzmanları arasından ilgili uzmanın ve idaresinin uygun görmesi kaydıyla üye sağlanabilir. Tez jürisi için belirlenen mali hizmetler uzmanının aynı zamanda tez danışmanı olmaması gerekir.
(5) Hazırlanan uzmanlık tezi, en geç yirmi altı (26) aylık fiili hizmet süresi sonunda tez jürisine teslim edilir. Tez danışmanı da aynı süre sonunda uzman yardımcısının tez sürecine ilişkin Usul ve Esaslarda yer alan EK: 4'de belirtilen bir değerlendirme raporu hazırlar ve raporu tez jürisine sunar. Tez jürisi bir (1) ay içerisinde tezi değerlendirerek uzman yardımcısını tez savunmasına çağırır.
(6)  Tezin süresi içinde verilmemesi veya tez jürisi tarafından başarısız kabul edilmesi halinde, tezde tespit edilen eksiklikler gerekçeleriyle birlikte yazılı olarak uzman yardımcısına bildirilir ve tezini vermesi veya düzeltmesi için dört (4) ay ilave süre verilir. Bu süre içerisinde verilen tezin değerlendirilmesi beşinci fıkrada belirtilen şekilde sonuçlandırılır.
(7)  Tez savunması sonucunda, jüri üyeleri yüz (100) tam puan üzerinden ayrı ayrı değerlendirme yapar ve notların aritmetik ortalaması yetmiş (70) ve üzeri olanlar başarılı kabul edilirler. Yapılan değerlendirme bir tutanakla tespit edilir ve kabul edilen tezle birlikte bir örneği elektronik ortamda ve basılı olarak 10 iş günü içinde Bakanlığa gönderilir.
(8) İlave süre içinde tezlerini vermeyenler ile ikinci defa verdikleri tezleri tez jürisi tarafından başarısız olarak kabul edilen uzman yardımcıları yeterlik sınavına alınmazlar ve idarelerinde ilgisine göre; durumlarına uygun memur unvanlı kadrolara veya uygun pozisyonlara atanırlar."
hükümleri yer almaktadır.
 T.C.
MALİYE BAKANLIĞI
Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü
Sayı        : 70451396-170.99- 1330                                                           06.02/2015
Konu      : 3. Dönem Mali Hizmetler Uzman Yardımcılarının Yeterlik Tezi
Bu yazıyı Paylaşın

0 yorum:

Mevzuat.Net

 

Not defteri

Günün Sözü

Mali Hizmet Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon forFree Blogger Template