5 Ekim 2017 Perşembe

2018-2020 Dönemi Bütçe Çağrısı ve Eki 2018-2020 Dönemi Bütçe Hazırlama Rehberi

TEBLİĞ
Maliye Bakanlığından:

—   2018-2020 Dönemi Bütçe Çağrısı ve Eki 2018-2020 Dönemi Bütçe Hazırlama Rehberi
Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı hazırlık çalışmalarını yönlendirmek üzere Orta Vadeli Program (2016-2018) Bakanlar Kurulu tarafından, Orta Vadeli Program esas alınarak hazırlanan Orta Vadeli Mali Plan (2016-2018) ise Yüksek Planlama Kurulu tarafından kabul edilmiştir.
2016-2018 döneminde ekonomi politikasının temel amacı makroekonomik istikrarın korunduğu, cari açığın ve enflasyonun aşamalı olarak düşürüldüğü bir ortamda yapısal reformlar yoluyla büyümeyi artırmak ve daha kapsayıcı hale getirmek olarak belirlenmiştir. Aynı dönemde maliye politikasının temel önceliklerini ise ekonomik istikrarın desteklenmesi, büyüme potansiyelinin yukarı çekilmesi, yurtiçi tasarrufların artırılarak cari açığın kontrol altında tutulması, fiyat istikrarına yardımcı olunması, kamu kesimi borçlanma gereği ile faiz dışı harcamaların kontrol altında tutulması ve kamu gelirlerinin sağlıklı ve sürekli kaynaklardan elde edilmesi oluşturmaktadır.
Kamu kaynaklarının kullanımında, Orta Vadeli Program ve Orta Vadeli Mali Planda belirlenen politika ve öncelikler doğrultusunda hareket edilecek, kamu idarelerinin kendilerine tahsis edilen ödenekleri aşmadan etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanması teşvik edilecektir. Mevcut harcama programları gözden geçirilerek kamu tasarruf-yatırım açığı tedrici olarak azaltılacaktır.
Kamu idarelerinin faaliyetlerinin, iç kontrol ve iç denetim standartlarına uyum düzeyinin artırılması sağlanacak, kamu mali yönetiminin insan kaynakları altyapısı nitelik ve nicelik olarak güçlendirilecektir. Kamu kurum ve kuruluşlarının stratejik planlarının Kalkınma Planında yer alan politikalarla uyumu gözetilecek ve kurum bütçelerinin; harcama politika ve öncelikleriyle bağlantısını artırmak, bütçeleme süreçlerinde kullanılan kamu kaynağıyla elde edilen çıktı ve sonuçların daha etkin bir şekilde ilişkilendirilmesi ve çok yıllı bütçeleme anlayışının kamu idareleri tarafından daha fazla benimsenmesini sağlamak amacıyla kamu hizmetlerini program yaklaşımıyla ele alan bütçe yapısına geçilecektir.
Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri, Orta Vadeli Program ve Orta Vadeli Mali Plan, Bütçe Çağrısı ve eki Bütçe Hazırlama Rehberi ile Yatırım Genelgesi ve eki Yatırım Programı Hazırlama Rehberinde yer alan makro politikalar, hedef ve gösterge niteliğindeki temel ekonomik büyüklükler, ödenek teklif tavanları, genel ilkeler ve standartlar ile çok yıllı bütçeleme anlayışını esas alarak 2016, 2017 ve 2018 yıllarına ilişkin bütçe tekliflerini sunacaklardır.
2016-2018 yılları bütçe hazırlık çalışmalarına katılan kamu idareleri ile personeline, yoğun emek ve mesai isteyen bu süreçte üzerlerine düşen görevi en iyi şekilde yerine getirecekleri inancıyla başarılar diler, bilgi ve gereğini önemle arz ve rica ederim.
Naci AĞBAL Maliye Bakanı
Ek: 2016-2018 Dönemi Bütçe Hazırlama Rehberi
2016-2018 DÖNEMİ BÜTÇE HAZIRLAMA REHBERİ
5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu’na ekli (I), (II) ve (III) sayılı cetvellerde yer alan idareler ödenek tekliflerini; Orta Vadeli Program, Orta Vadeli Mali Plan, Bütçe Çağrısı ve eki Bütçe Hazırlama Rehberi ile Yatırım Genelgesi ve eki Yatırım Programı Hazırlama Rehberinde yer alan esaslara göre hazırlayacaklardır.
A. GENEL İLKELER
1. Bütçe teklifleri; merkezi yönetim bütçesi ve çok yıllı bütçeleme anlayışı çerçevesinde 2016-2018 dönemini kapsayacak şekilde hazırlanacaktır.
2. İdareler bütçe tekliflerini, 5018 sayılı Kanunun öngördüğü ilke ve esasları dikkate alarak mali saydamlığa, hesap verilebilirliğe katkı sağlayacak ve somut hizmet öncelikleri ve hedeflerini ortaya koyacak şekilde hazırlayacaklardır.
3. 2016 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı 2016-2018 yıllarını kapsayacağından hizmet planlamaları, ödenek teklifleri ve gelir tahminleri hizmet öncelikleriyle kurum hedeflerine uygun olarak hazırlanacaktır.
4. Ödenek teklifleri ile gelir tahminlerine ilişkin bütçe fişleri, hizmet maliyeti ile gelir tahminlerinin hesaplanmasına ilişkin ayrıntılı ve somut verilere dayandırılacaktır.
5. Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idareler, bütçelerini hizmet öncelikleri ve performans hedeflerini dikkate alarak Orta Vadeli Mali Plan ekinde yer alan ödenek teklif tavanları dahilinde hazırlayacaklardır.
6. 03.9 Tedavi ve Cenaze Giderleri için ödenek tavanı belirlenen kurumlar, tedavi ve cenaze giderlerine ilişkin ödenek tekliflerini bu tavanlar dahilinde yapacaklardır.
7. Bütçe teklifleri hazırlanırken,
 - Yılsonu tüketici fiyatları endeksindeki artış 2016 yılı için % 6,5, 2017 yılı için % 5,5 ve 2018 yılı için % 5,0,
- GSYH büyüme oranı 2016 yılı için % 4, 2017 yılı için % 4,5 ve 2018 yılı için  % 5 olarak dikkate alınacaktır.
8. İdareler, bütçe tekliflerini Analitik Bütçe Sınıflandırmasına ilişkin izleyen bölümlerde yer verilen esas ve usullere uygun olarak hazırlayacaklardır.
9. Bütçe tekliflerinin hazırlanmasında her bir birimin yürütmekte olduğu hizmetler gözden geçirilerek ihtiyaç duyulmayan, öncelik taşımayan veya mükerrerlik arz eden hizmetler için ödenek teklif edilmeyecek, devamına ihtiyaç duyulan hizmetler için önceki yıl verileri de ortaya konularak bu rehberde belirtilen esaslar dahilinde ödenek teklif edilecektir.
10. Döner sermaye gelirleri ile bütçe kaynakları birlikte kullanılarak yürütülen hizmetlerde, döner sermayeler aracılığı ile karşılanabilecek ihtiyaçlar için bütçeden ödenek talebinde bulunulmayacaktır.
11. Yükseköğretim kurumları dışında kalan özel bütçeli idareler son üç yıla ait bilanço, gelir tablosu ve yılsonu kesin mizanı ile 2015 yılı altı aylık bilanço, gelir tablosu ve mizanını tekliflerine ekleyeceklerdir.
12. Genel bütçenin gelir (B) cetveli Maliye Bakanlığınca hazırlanacaktır. Özel bütçeli idareler ile düzenleyici ve denetleyici kurumların gelir (B) cetvelleri ise bu idarelerce hazırlanarak bütçe tekliflerine eklenecektir.
İdareler, gelir tahminlerinde döner sermaye ve fon gelirleri dışında kalan tüm gelir kaynaklarını dikkate alacaklar, önceki yıllar gerçekleşmeleri ve geleceğe yönelik beklentiler doğrultusunda yapılacak gelir tahminlerini gelir bütçe fişlerine yansıtacaklardır.
13. Mali hizmetler birimleri, bütçe tekliflerinin tavan dahilinde hazırlanmasını sağlamak üzere gerekli koordinasyonu yürüteceklerdir. Bütçe teklifleri e-bütçe sisteminde onaylanacaktır.
14. Bütçe hazırlık çalışmalarında kullanılacak formlara ilişkin açıklamalarda bütçe tekliflerinde yer verilmesine gerek olmadığı belirtilen formlar bütçe tekliflerine eklenmeyecektir.
15. Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin yatırım projelerinden, il özel idaresi, Toplu Konut İdaresi ve diğer kamu kurumları vasıtasıyla gerçekleştirilecek olanlara ilişkin ödenekler “06. Sermaye Giderleri” ekonomik kodundan teklif edilecektir.
16. Kamu idareleri taşıt edinimine ilişkin ödenek tekliflerinde, 15/09/2014 tarihli ve 2014/6814 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla değişik 17/3/2006 tarihli ve 2006/10193 sayılı Bakanlar Kurulu Kararında yer alan hususları dikkate alacaktır.
17. Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri, 2016-2018 dönemine ilişkin olarak “03. Mal ve Hizmet Alımları” ve “05. Cari Transferler” ekonomik kodlarından yapacakları ödenek tekliflerinde 23 Ağustos 2015 tarihli ve 29454 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara İlişkin 2016 ve 2017 Yıllarını Kapsayan 3. Dönem Toplu Sözleşmede yer alan hususlara ilişkin taleplerini bütçe fişlerinde ayrı olarak göstereceklerdir. Tavanı aşan ödenek teklifleri ise bu rehber ekinde yer alan ilgili formlarda gerekçeleriyle birlikte gösterilecektir.
18. 10 uncu Kalkınma Planında yer verilen 25 adet öncelikli dönüşüm programından biri olan “Kamu Harcamalarının Rasyonelleştirilmesi Programı Eylem Planı”nın 3 üncü bileşeninin 3.2 numaralı politikalar bölümünün 21 inci eyleminde, yatırım tanımına uymayan işlere yatırım programında yer verilmeyeceği, cari bütçede yer alan yatırım nitelikli harcamaların da yatırım programı kapsamına alınacağı belirtilmiş olduğundan, idarelerce yapılacak bütçe tekliflerinde bu hususa dikkat edilmesi gerekmektedir.
B. ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI   ....

 devamını okuyun —   2018-2020 Dönemi Bütçe Çağrısı ve Eki 2018-2020 Dönemi Bütçe Hazırlama Rehberi



Bu yazıyı Paylaşın

0 yorum:

Mevzuat.Net

 

Not defteri

Günün Sözü

Mali Hizmet Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon forFree Blogger Template