1- MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİ
2- STRATEJİK PLAN
-PERFORMANS PROGRAMI
3- BÜTÇELEME ANLAYIŞI VE SÜRECİNİN DEĞİŞMESİ
- Performans Esaslı Bütçeleme,
- Çok Yıllı Bütçeleme,
- Analitik Bütçe Sınıflandırması
- Bütçe İlkeleri (5018/ 9, 13, 17,18)
4- HARCAMA SÜRECİNİN DEĞİŞMESİ
5- SİSTEMDE YENİ AKTÖRLERİN YER ALMASI,
- Yeni Görevlerin Tanımlanması
6- HARCAMALARDA MALİ SORUMLULUĞUN YENİDEN DÜZENLENMESİ
7- İÇ KONTROL,
8- ÖN MALİ KONTROL (Harcama öncesi kontrol)
9- İÇ DENETİM – DIŞ DENETİM
10- TAHAKKUK ESASLI MUHASEBE
11- GİDERLERİN ÖDEME SIRASI,
12- TAŞINIR İŞLEMLERİ,
13- TAŞINMAZLARIN KAYDI, DEVRİ, TAHSİSİ,
14- KAMU ZARARLARININ TAKİP VE TAHSİLİ
Kaynak:https://pgm.uab.gov.tr/uploads/pages/hizmetici-egitim/5018-sayili-kamu-mali-ve-kontrol-kanunu.pdf
5018 Öncesi Mali Yönetim Sisteminin Temel Eksiklikleri
- Bütçe birliği ilkesinden uzaklaşılmış olması
- Bütçe planlaması ve uygulamalarının mali yılla sınırlı olması
- Kalkınma planları ve bütçeler arasında gereken ölçüde bir bağ kurulamaması
- Bütçe uygulamalarında kamu idarelerine yeterli inisiyatifin tanınmaması
- Kamu harcamalarında etkin bir denetim gerçekleştirilememesi
- Sayıştay denetiminin sınırlı olması
- Kamuoyuna istenilen düzeyde bilgi üretilememesi
GELENEKSEL ANLAYIŞ
- Merkezi planlama
- Merkezden yönetim
- Hiyerarşik yönetim
- Kuralcı ve bürokratik içe dönüklük
- Girdi odaklı
- Mevzuata uygunluk denetimi
MODERN ANLAYIŞ
- Stratejik planlama
- Yerinden yönetim
- Katılımcı ve paylaşımcı yönetim
- Saydam ve hesap verebilir
- Çıktı ve hedef odaklı
- Performans denetimi
0 yorum:
Yorum Gönder