25 Ocak 2024 Perşembe

5018 Sayılı Kanunun Getirdikleri

1- MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİ
2- STRATEJİK PLAN
 -PERFORMANS PROGRAMI
3- BÜTÇELEME ANLAYIŞI VE SÜRECİNİN DEĞİŞMESİ
- Performans Esaslı Bütçeleme,
- Çok Yıllı Bütçeleme,
- Analitik Bütçe Sınıflandırması
- Bütçe İlkeleri (5018/ 9, 13, 17,18)
4- HARCAMA SÜRECİNİN DEĞİŞMESİ
5- SİSTEMDE YENİ AKTÖRLERİN YER ALMASI,
- Yeni Görevlerin Tanımlanması
 6- HARCAMALARDA MALİ SORUMLULUĞUN YENİDEN DÜZENLENMESİ
 7- İÇ KONTROL,
 8- ÖN MALİ KONTROL (Harcama öncesi kontrol)
 9- İÇ DENETİM – DIŞ DENETİM
 10- TAHAKKUK ESASLI MUHASEBE
 11- GİDERLERİN ÖDEME SIRASI,
 12- TAŞINIR İŞLEMLERİ,
 13- TAŞINMAZLARIN KAYDI, DEVRİ, TAHSİSİ,
 14- KAMU ZARARLARININ TAKİP VE TAHSİLİ

Kaynak:https://pgm.uab.gov.tr/uploads/pages/hizmetici-egitim/5018-sayili-kamu-mali-ve-kontrol-kanunu.pdf

5018 Öncesi Mali Yönetim Sisteminin Temel Eksiklikleri 

  • Bütçe birliği ilkesinden uzaklaşılmış olması
  • Bütçe planlaması ve uygulamalarının mali yılla sınırlı olması
  • Kalkınma planları ve bütçeler arasında gereken ölçüde bir bağ kurulamaması
  • Bütçe uygulamalarında kamu idarelerine yeterli inisiyatifin tanınmaması
  • Kamu harcamalarında etkin bir denetim gerçekleştirilememesi
  • Sayıştay denetiminin sınırlı olması
  • Kamuoyuna istenilen düzeyde bilgi üretilememesi


GELENEKSEL ANLAYIŞ

  • Merkezi planlama
  • Merkezden yönetim
  • Hiyerarşik yönetim
  • Kuralcı ve bürokratik içe dönüklük
  • Girdi odaklı
  • Mevzuata uygunluk denetimi


MODERN ANLAYIŞ

  • Stratejik planlama
  • Yerinden yönetim
  • Katılımcı ve paylaşımcı yönetim
  • Saydam ve hesap verebilir
  • Çıktı ve hedef odaklı
  • Performans denetimi
Hikmet Tosun- Kamu Mali Yönetimi kontrol kanunu Eğitim sunusu

Bu yazıyı Paylaşın

0 yorum:

Mevzuat.Net

 

Not defteri

Günün Sözü

Mali Hizmet Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon forFree Blogger Template