20 Mart 2024 Çarşamba

EK DERS ÜCRETLERİ ÖDEME ESASLARI

 Ek Ders Ücretleri Ödeme Esasları 

https://strateji.bandirma.edu.tr/Content/Web/Yuklemeler/DosyaYoneticisi/7/files/ek%20ders.pdf

İÇERİK
  • Ders Yükü Tespiti Ve Ek Ders Ücreti Ödemelerinde Uygulanacak Esaslar
  • Ders Yükleri Ve Ücret Karşılığı Okutabilecekleri Ek Ders Saatleri
  • İkinci Öğretim Ek Ders Ücret Göstergesi
  • Sınav Ücreti
  • Yükseköğretim Kurumlarında Yürütülen Tezsiz Yüksek Lisans Programları Uygulama
  • Esas Ve Usulleri
  • Yükseköğretim Kurumlarında Yürütülen Yaz Okulları Programları Uygulama Esas
  • Ve Usulleri
  • Yükseköğretim Kurumlarında Ücret Karşılığı Ders Vermekle Görevlendirilenlerin
  • Sigorta İşlemleri (2547/31)
  • Sayıştay Kararları 
  • Örnek görüşler

10.11.1983 tarihli ve 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu uyarınca ödenecek ek ders
ücretlerinde;
- Çeşitli Ödemeler Bordrosu (Örnek: 13)
- Yükseköğretim Ek Ders Çizelgesi (Örnek:15)
- Her öğretim döneminin ilk ayında ders yükü dağılımını gösteren onay (Programda
değişiklik halinde onay yeniden alınır)
- Akademik takvim (Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği Madde:13)
Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliğine göre hazırlanan evraklar aylık dönemler halinde
ödenmek üzere ön mali kontrolü yapılmak üzere Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına gönderilir. İlgili
ay’a ait ek ders tablo ve ekleri 5 iş günü içerisinde ön mali kontrolü yapılır, kontrolü yapılan evraklar ilgili
tahakkuk birimince Ödeme Emri Belgesi ekinde ödenmek üzere iki takım olarak Muhasebe Birimine
gönderir.
Muhasebe Yetkilileri ödeme emri belgesi ve ekleri üzerinde;
a) Yetkililerin İmzasını,
b) Ödemenin çeşidine göre ilgili mevzuatında belirlenen belgelerin tamam olmasını,
c) Maddi hata bulunup bulunmadığını,
d) Hak sahibinin kimliğine ilişkin bilgileri, kontrol etmekle yükümlüdür.
Muhasebe yetkilileri, yukarıda sayılan konulara ilişkin hata veya eksik bulunması halinde ödeme
yapamaz ve ödemeye zorlanamaz. (Muhasebe Yetkililerin Eğitimi, Sertifika Verilmesi ile Çalışma Usul ve
Esasları Hakkında Yönetmeliği Ödeme Emri belgesi ve ekleri üzerinde yapılacak kontroller Madde: 29)
Ödeme emirleri, muhasebe birimine geliş tarihinden itibaren, en geç dört iş günü içinde incelenir,
uygun bulunanlar muhasebeleştirilerek tutarları ilgililerin banka hesabına aktarır. (Ödeme öncesi kontrol
süresi Madde: 30)

 

Bu yazıyı Paylaşın

0 yorum:

Mevzuat.Net

 

Not defteri

Günün Sözü

Mali Hizmet Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon forFree Blogger Template