11 Şubat 2009 Çarşamba

İBB üst yöneticisinin aynı zamanda iç denetçi olması

İBB: İddialar kampanya ürünü
Belediyenin üst düzey yöneticisinin aynı zamanda iç denetçilik yaptığı iddiaları yalanlandı.



İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin, CHP İstanbul Milletvekili Çetin Soysal'ın, ''Belediyenin üst düzey yöneticisinin aynı zamanda iç denetçilik yaptığı'' iddialarını, ''Kamuoyunu yanlış bilgilendirme temeline oturtulmuş, siyasi bir kampanyanın ürünü olarak değerlendirdiği'' bildirildi.

Yapılan yazılı açıklamada, ''Kamuoyunu gerçek bilgilerle aydınlatmak ve bu konuda yapılmak istenen siyasi çarpıtmalara cevap olması amacıyla iç denetçilerin atanmasıyla ilgili'' hukuki süreç hakkında şu bilgiler verildi:

''İç denetim sistemi, 5018 kanun ile Türkiye idari sisteminde 'İlk defa ihdas edilen' bir müessesedir. İç denetçi kadrolarının idarelere tahsis edilmesi 5 Ekim 2006 tarih ve 26310 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 2006/10911 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile geçiş süreciyle başlamıştır.

Yeni mali sistemin temel bir unsuru olan iç denetimin bir an önce yerleşmesi ve büyükşehir belediyemiz bünyesinde kurumsallaşması yönünde kararlı bir iradenin göstergesi olarak Bakanlar Kurulu kararından çok kısa bir süre sonra 10 personelimiz ilgili mevzuat çerçevesinde 'iç denetçi' olarak atanmıştır.

Bu geçiş süreci, İç Denetim Koordinasyon Kurulu'nun eğitim programı gereğince 2008 yılının sonuna kadar devam etmiştir. Ayrıca bu geçiş sürecinin sonu, 26 Aralık 2007 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan Kamu İç Kontrol Standartları Tebliği'nde 31 Aralık 2008 tarihi olarak belirtilmiştir.''

HUKUKEN VE FİİLEN MÜMKÜN OLMAYAN DENETİM

Dolayısıyla bu geçiş sürecinde, iç denetim faaliyetinin hukuken ve fiilen yapılabilmesi imkanı bulunmadığı ifade edilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

''Bu geçiş sürecinde iç denetçi olarak ataması yapılan personel hakkında, zorunlu sertifika eğitimi ile iç denetim biriminin faaliyetlerine başlayabileceği tarihe kadar, kurumumuz yetişmiş insan kaynağından azami istifade edilmek amacıyla ücretsiz geçici görevlendirilme yapılmıştır.

Bu ücretsiz geçici görevlendirilme, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun Geçici 5. Maddesinin 'e' bendi ile iç denetçilerin çalışma usul ve esasları hakkındaki yönetmeliğin geçici 1. maddesi gereğince yapılmıştır.''

Bu personelden Mustafa Ocak'ın atamasının iç denetçi olarak yapıldığı, buna ilaveten yerine personel atanıncaya kadar Kentsel Tasarım Müdürlüğü'ne ücretsiz vekalet ettirildiği belirtilen açıklamada, ''2007 yılı Mayıs ayı içinde bu müdürlüğe yapılan atama neticesinde vekalet görevini bırakarak iç denetim biriminde görevine başlamıştır. Ancak eğitim ve sertifikalandırma süreci nedeniyle fiilen iç denetim görevi yapamamıştır'' denildi.

Yine aynı şekilde iç denetçi olarak atanan Cemil Arslan'ın da Mali Hizmetler Daire Başkanlığı'nı ücretsiz geçici görevlendirme ile sürdürdüğü belirtilen açıklamada, ''Böylece bu süreçte fiili ve hukuki olarak iç denetim yapamayacak olan personel, atıl bırakılmaları yerine kurumumuz idari faaliyetlerinde devamlılığın ve kesintisiz hizmet sunumunun temini için ücretsiz geçici görevlendirmeyle hizmetlerine devam etmişlerdir'' ifadesine yer verildi.

CHP İstanbul Milletvekili Soysal'ın, Denetleyenle denetlenen birleştirilmiştir'' sözünün ''Yersiz ve mesnetsiz bir suçlama'' olduğu ileri sürülen açıklamada, şu görüşlere yer verildi:

''Bu geçiş süreci, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Şubat ayı gündeminde bulunan İç Denetim Birim Başkanlığı'nın kurulması kararı ile tamamlanacaktır. Böylece iç denetçi kadrolarına atanan personelin geçici görevlendirmeleri kaldırılacaktır. Bu hukuki süreçte görüldüğü gibi iç denetim müessesesinin kurulması ile ilgili geçiş sürecinin her ayrıntısı, ilgili kanunlar çerçevesinde titizlikle gerçekleştirilmiştir.''

Kaynak:A.A.

Bu yazıyı Paylaşın

0 yorum:

Mevzuat.Net

 

Not defteri

Günün Sözü

Mali Hizmet Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon forFree Blogger Template