15 Şubat 2009 Pazar

Kamu İhale Tebliği (2003/14)

18 Aralık 2003 Tarihli Resmi Gazete

Sayı: 25320

Kamu İhale Kurumundan:

Kamu İhale Tebliği

Tebliğ No:2003/14)

4964 sayılı Kanunla değişik 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 62 nci maddesinin (ı) bendinde "Bu Kanununun 21 ve 22 nci maddelerindeki parasal limitler dahilinde yapılacak harcamaların yıllık toplamı, idarelerin bütçelerine bu amaçla konulacak ödeneklerin % 10 unu kamu İhale Kurulu'nun uygun görüşü olmadıkça aşamaz." hükmü yer almaktadır.

4734 sayılı Kanuna göre, kamu alımlarının açık ihale, belli istekliler arasında ihale veya pazarlık usulü ile gerçekleştirilmesi esastır. Ancak, Kanunun 22/d ve 21/f maddeleri kapsamında ilan yapılmadan, sözleşme düzenlenmeden ve bu Kanunda sayılan bazı usullere tabi olmadan alım yapılabilmesi imkanı sağlanmıştır.

Ayrıca, 4964 sayılı Kanunla 4734 sayılı Kanuna eklenen 62 nci maddenin (ı) bendi ile 22/d ve 21/f maddelerine göre yapılacak alımlara parasal sınırlama getirilmiştir. Sözkonusu madde ile, genel bütçeden pay alan genel ve katma bütçeli idareler ile bunların dışında kalan ve Kanun kapsamında bulunan diğer kurum ve kuruluşların Kanunun 21 ve 22 nci maddelerinde belirtilen parasal limitler dahilinde yapacakları harcamaların yıllık toplamının idarelerin bütçelerine bu amaçla konulacak ödeneklerin % 10 unu aşamayacağı öngörülmüştür. Böylece, Kanun kapsamında yer alan kurum ve kuruluşlar tarafından yapılacak mal ve hizmet alımları ile yapım işlerine ilişkin harcamaların, 4734 sayılı Kanunda belirtilen temel ilkelere ve usullere uygun bir şekilde yapılması sağlanmış olacaktır.

Bunun yanı sıra, 4734 sayılı Kanunun 62 inci maddesinin (ı) bendine göre Kanun kapsamındaki kurum ve kuruluşlar gerek 21 inci maddesinin (f) bendi, gerekse temsil ağırlama faaliyetleri kapsamında yapılacak konaklama, seyahat ve iaşeye ilişkin alımlar hariç 22 nci maddesinin (d) bendi kapsamında yapacakları harcamalarda bütçelerine bu amaçla konulan ödeneklerin % 10 oranının Kamu İhale Kurulunun uygun görüşü olmadan aşamayacaklardır.

4734 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin (f) bendi ve 22 nci maddesinin (d) bendine göre ihtiyaçların temininde kurum ve kuruluşlar, yıllık bütçelerinde belirlenen toplam ödenek miktarını dikkate alacaklardır. Kurum ve kuruluşlar, mal alımı, hizmet alımı veya yapım işleri için bütçelerine konan yıllık toplan ödenekleri üzerinden her biri için ayrı ayrı % 10 oranı hesaplayacaklardır. Burada önemli olan husus, ilgili veya bağlı birimlerin değil kurum veya kuruluşun toplam ödeneklerinin % 10 oranının aşılıp aşılmamasıdır.

Kanun kapsamındaki kurum ve kuruluşlar, ilgili veya bağlı birimlerinin 4734 sayılı Kanunun 21/f ve 22/d maddeleri kapsamında yaptıkları harcamalarının, toplam ödeneklerinin % 10 oranını aşıp aşmadıklarını takip edeceklerdir. Kurum ve kuruluşlar ilgili veya bağlı birimlerine mal ve hizmet alımı ile yapım işleri ödeneklerinin aktarılması ile ilgili işlemleri yaparken veya bunların harcamalarını belirlerken bu durumu göz önünde bulunduracaklardır.

İlgili veya bağlı birimler % 10 oranını aşılması zorunluluğu doğması durumunda buna ilişkin başvurularını, kendilerine harcama yetkisi veren birimlere, bu birimler ise genel ve katma bütçeli idarelerde birinci derece ita amirlerine veya bunların dışında kalan ve Kanun kapsamında bulunan kurum ve kuruluşlar da ise harcama yapma yetkisine sahip kişi ya da kurullara yapacaklardır. Bu taleplerin incelenmesi ve değerlendirilmesi sonucu, o kurum ve kuruluşların 21/f ve 22/d maddeleri kapsamında yapacakları harcamaların yıllık bütçelerinde mal ve hizmet alımı ile yapım işleri için ayrılan ödenekleri toplamının % 10 oranını aşacağının anlaşılması halinde 62 nci maddenin (ı) bendi uyarınca başvurular, birinci derece ita amirleri veya harcama yetkisine sahip kişi ya da kurullar tarafından uygun görüş için Kamu İhale Kuruluna yapılacaktır. Bu konuda yetki devredilmiş olsa bile yetki devredilenlerin başvuruları kabul edilmeyecektir.

Başvurularda 21 inci maddenin (f) bendi gereğince alınması öngörülen mal veya hizmet alımları ile 22 nci maddenin (d) bendi gereğince alınması öngörülen mal veya hizmet alımları ile yapım işlerinin tanımı, içeriğinin ne olduğu ve Kanunda belirtilen diğer usullere göre temin edilememe gerekçeleri açık bir şekilde belirtilerek ekte yer alan formda istenilen bilgiler ve konuyla ilgili belgeler gönderilecektir.

Bu tebliğde öngörülen esaslara uygun olarak yapılmayan başvuralar Kamu İhale Kurulu tarafından değerlendirmeye alınmayacaktır.

Kurum ve kuruluşların mal ve hizmet alımları ile yapım işleri için bütçelerinde öngörülen ödenek toplamının, Kanunun 21 inci maddesinin (f) bendi eli 22 nci maddesinin (d) bendinde yer alan parasal limitlerin toplamını geçmemesi halinde % 10 oranının aşılması için uygun görüş alınması şartı aranmayacaktır. Burada öngörülen ödenek toplamı, mal alımı, hizmet alımı ve yapım işi için ayrı ayrı değerlendirilecektir.

Bu tebliğ 01.01.2004 tarihinde yürürlüğe girecektir. Bu tarihten itibaren 2003/10 no'lu Kamu İhale Tebliğinin 6 ncı maddesi uygulanmayacaktır.

Tebliğ olunur.
Eki
Bu yazıyı Paylaşın

0 yorum:

Mevzuat.Net

 

Not defteri

Günün Sözü

Mali Hizmet Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon forFree Blogger Template