26 Şubat 2009 Perşembe

Yurtdışına araştırma görevlisi gönderilmesine ilişkin usul ve esaslar

Yükseköğretim Yürütme Kurulu'nun 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunun 39. maddesi uyarınca yurtdışına gönderilen araştırma görevlileri ile ilgili duyurusu


2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 39. Maddesi Uyarınca, Tezleri İle İlgili İnceleme ve Araştırma Yapmak Üzere Yurtdışına Araştırma Görevlisi Gönderilmesine İlişkin Usul ve Esaslar

Araştırma görevlileri, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 39. maddesi uyarınca, doktora çalışmalarını kadrolarının bulunduğu üniversitede yada 2547 sayılı Kanun’un 35. maddesi uyarınca bir başka üniversitede yaptıklarına bakılmaksızın tezleri ile ilgili inceleme ve araştırma yapmak üzere, mecburi hizmet yüklenmek şartıyla yurtdışına gönderilecektir.

2547 sayılı Kanun’un 35. maddesi uyarınca, gelişmekte olan üniversitelerimiz adına bir başka üniversitede doktora eğitimi yapan araştırma görevlilerine ve Öğretim Üyesi ve Araştırıcı Yetiştirme Kurulu tarafından belirlenen öğretim üyesi ihtiyacı olan alanlara öncelik vermek şartıyla, doktora eğitiminin ders aşamasını tamamlamış, yeterliğini vermiş ve tez aşamasına geçmiş araştırma görevlilerini kapsar.

BAŞVURU KOŞULLARI

1. Doktora derslerini tamamlamış, yeterlik sınavını geçmiş ve halen tez aşamasında olmak

2. Başvuru tarihi itibariyle, son dört yıl içinde doktora programına başlamış olmak

3. Yurtdışındaki bir yükseköğretim kurumundan veya araştırma merkezinden “Misafir Araştırmacı” veya dengi bir statüde kabul almak

4. Çalışmada kullanılacak yabancı dili, araştırmayı yürütebilecek düzeyde bildiğini son üç yıl içinde aldığı ÜDS, KPDS -en az 65 puan- veya Uluslararası eşdeğerliliği bulunan dil sınav sonuçları ile belgelendirmek (Eğitim dili İngilizce, Almanca ve Fransızca dışında olan yükseköğretim kurumlarına veya araştırma merkezlerine gönderilmede değerlendirmeyi Öğretim Üyesi ve Araştırıcı Yetiştirme Kurulu yapar)

5. Erkek adaylar için askerlikle ilişkisi bulunmamak (Askerliği yapmış, tecil edilmiş veya tecil edilebilecek durumda bulunmak)

BURS SÜRESİ

En çok bir yıldır. Bir yılın sonunda uzatma talep eden araştırma görevlisine en fazla 6 ay daha izin verme yetkisi rektörlüklerde olup, Yükseköğretim Kurulu’na bilgi verilir; ancak görev süresi uzatılan araştırma görevlisine Yükseköğretim Kurulu tarafından aktarılan meblağdan herhangi bir ödeme yapılmaz.

Araştırma görevlilerinin yurtdışında kaldıkları süreler doktora öğrenim süresinden sayılacağı için, görevlendirme tekliflerinde bu süre göz önüne alınır.

BAŞVURUDA İSTENİLECEK BELGELER

1. Üniversite Rektörlüğünün teklif yazısı

2. Yurtdışına Gönderilecek araştırma görevlileriyle ilgili değerlendirme formu

3. Enstitü Yönetim Kurulu Kararı

4. Doktora yeterlik sınavını verdiğini gösteren belge

5. Yabancı dil belgesi

6. Misafir araştırmacı veya dengi statüde bir programa kabul edildiğine dair yurtdışındaki yükseköğretim kurumundan veya araştırma merkezinden aldığı kesin kabul belgesi (Kabul belgesinde adayın kabul edildiği program, konusu, düzeyi, süresi varsa kabul edilme koşullarının ne olduğu açıkça bildirilmelidir.)

7. Araştırma görevlisinin yurtdışında yapacağı araştırma-inceleme faaliyetini içeren ve yurtiçi danışmanı tarafından onaylanan araştırma planı

BURSUN BAŞLATILMASI

1. Rektörlüklerce Yükseköğretim Kuruluna gönderilen teklifler, Öğretim Üyesi ve Araştırıcı Yetiştirme Kurulunca oluşturulan Komisyonda incelendikten sonra Yükseköğretim Yürütme Kurulu’nda görüşülür. Yurtdışına gönderilmesi uygun bulunan araştırma görevlilerine yapılacak burs ve diğer ödemeler için gerekli olan meblağ ilgili rektörlüğe aktarılır.

2. Araştırma görevlilerine yurtdışına çıkarken rektörlüklerce Taahhütname ve Kefaletname Senedi imzalatılır.

3. Yurtdışına gönderilecek araştırma görevlilerinin belirlenmesinde, yeni kurulan ve gelişmekte olan üniversitelerin araştırma görevlilerine, kamu kaynaklarını kullanarak daha önce yurtdışına gitmemiş olanlara öncelik verilir.

BURS MİKTARI

1. Araştırma görevlilerinin yurtdışı maaşları “1416 Sayılı Kanun Ve Buna Bağlı Yönetmelik Uyarınca Yurt Dışında Lisans Ve Lisansüstü Öğrenim Yapan Öğrencilere Yapılacak Ödemelere İlişkin Esaslar Hakkında Tebliğ”in “Aylık Ödenekler” bölümündeki II numaralı cetvel hükümlerine göre belirlenir.

2. Araştırma görevlileri, yurtdışında bulundukları süre içinde yurtiçi maaşlarını almaya devam ederler.

3. Yurtdışına gidiş ve araştırma-inceleme sonrası Türkiye’ye dönüş uçak bilet ücretleri ödenir.

4. Araştırma görevlilerinin hazırladıkları doktora tezine doğrudan katkı sağlayacağı düşünülen en fazla 2 (iki) dersin ücreti, yurtiçi danışmanının olumlu görüşü ve Yükseköğretim Yürütme Kurulu’nun onayı ile ödenebilir.

YÜKÜMLÜLÜKLER

Araştırma görevlileri,

1. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 79. maddesi gereği izin bitiminde yol süresi hariç 15 gün içinde görevlerine başlamakla yükümlüdürler.

2. Yurtdışında kaldıkları sürenin 2 (iki) katı kadar kadrolarının bulunduğu yükseköğretim kurumuna mecburi hizmet yüklenirler.

3. Araştırma görevlileri yurtdışında yaptıkları çalışma ile ilgili ayrıntılı raporları, ilgili rektörlük aracılığı ile, tez danışmanına ve enstitüsüne gönderecekler; yurda döndüklerinde ise Yükseköğretim Kuruluna çalışmaları ile ilgili özet rapor sunacaklardır.

4. İzin süresi dolduğunda Türkiye’ye dönerek görevine başlamayan araştırma görevlileri müstafi sayılır ve kendilerine yurtdışına çıkarken imzalatılan Taahhütname ve Kefaletname Senedi uyarınca işlem yapılır.
Bu yazıyı Paylaşın

0 yorum:

Mevzuat.Net

 

Not defteri

Günün Sözü

Mali Hizmet Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon forFree Blogger Template